čtvrtek 15. listopadu 2012

Delirium - Obálky z celého světa + Anketa

Poslední dobou tu moc článků nepřibývá, já vím. Ale dávám dohromady soupis všech překladatelů - to opravdu není práce na jeden den, do toho se snažím číst, učit, a ještě aby mi občas zbylo něco na spaní :D No, tak abych to napravila, tady máte článek s obálkami k sérii Delirium, jejíž první díl u nás vyšel v pondělí. Já už mám knihu za sebou, a jelikož v Americe po prvním dílu vyměnili obálky, byla jsem zvědavá, jak si s tím poradí ostatní státy. Pár z nich má druhou verzi původních obálek - Lotyšsko, Dánsko a další. Ale většina z nich si udělala nové obálky, a až na výjimky se mi líbí - více či méně. Na všechny, co jsem našla, se můžete podívat - a na konci nezapomeňte hlasovat, jaká verze se vám líbí nejvíc!


USA - 1. verze
USA - 1. verze s přebalem a bez
 Tahle edice se mi docela líbí, naživo vypadá určitě lépe než na počítačové fotce... Zvlášť se mi líbí, jak je na knize ta fotka, co je v pozadí přebalu, takže to působí dojmem, že jsou v přebalu otvory, kterým je vidět na knihu. Opravdu pěkné zpracování. Nicméně nemůžu říct, že by kniha zachytila můj pohled hned na poprvé, v knihkupectví, kde je spoustu výraznějších obálek.


USA - 2. verze, všechny tři díly
USA - 2.verze, celý obal prvního dílu
Druhá americká verze vypadá taktéž pěkně, ale není to nic originálního, spíš jen obličej pěkné holky. Co na knize zaujme jsou určitě ty oči a pak květiny, které jsou okolo.


USA - speciální edice
Netuším, zda to víte, ale v této sérii existují i mezidílové povídky, jedna se týká Leniny nejlepší kamarádky Hany, druhá její matky a třetí někoho jménem Raven, kdo se v knihách nejspíš objeví později. Jsou to jen kratší příběhy, vyšly jen jako ebooky, ale i tak mají obálky. Povídka Raven teprve vyjde, a proto obálku zatím nemá. Ale jak Hana tak Annabel vypadají opravdu nádherně. Obálky, které by byla radost mít doma.


USA - ARC verze

No a jako poslední k USA je verze, která byla na ARC výtiscích. Ta také není špatná, ale možná je až příliš temná a k ději se podle mého tolik nehodí - zřejmě se nelíbila ani nakladatelství, jelikož se ji nakonec rozhodli vyměnit za tu modrou verzi a tu pak za verzi s obličeji a květinami.

ČR
Naše nakladatelství vyrobilo k sérii obálky podobné první americké verzi. Musím říct, že se mi líbí dokonce víc než originál, protože mají sytější barvy a celkově vypadají docela vesele. Třetí obálka zatím není, ale podle redakce CooBoo bude téměř jistě zelená! To bude vypadat moc hezky dohromady.
Slovensko má obálky téměř stejné - první díl se liší pouze čárkou nad I :)

VB - Hardback
VB - Paperback
Velká Británie v tom má tentokrát trochu chaos. První díl vypadá v Hardbacku podobně jako první USA verze, a i když ta modrá je taktéž trochu sytější, ale nemá nápis tím pěkným fontem. Druhý díl v se k němu naprosto nehodí, jiný obrázek, jiné písmo, jiná barva.Když ho budu soudit samostatně, je velice hezký, jen prostě neladí s jedničkou, a to nemám ráda.
Paperbackové vydání taktéž není úplně ideálně sladěné, ale aspoň nápisy jsou stejným fontem. Dle mého by bylo nejlepší vzít Paperback Pandemonia a jeden z nich přeměnit na první díl v Harbacku, takže by to k sobě hezky pasovalo. Co se týče paperbackové verze, mohli dát následující obálku, kterou jsem našla na internetu, ale která ještě nebyla schválená. Ta by se k prvnímu paperbacku hodila, ne?

VB - neschválená verze 2. dílu

Ti Britové v tom mají nějaký guláš, a já se do toho ještě víc zamotala tím prohazováním. A k tomu hodnocení... Tak nízké je jen proto, že ty knihy k sobě moc nepasují. Samotné obálky Pandemonia se mi líbí moc.
VB - Hana
No a nakonec Hana, ke které je tak yzvláštní obálka. Ta se mi líbí moc, přesně vystihuje jako si Hanu představuju, líbí se mi, jak je celá světlá a má výrazné písmo...



Německo - 2 díly plus Hana
Německé obálky jsou zvláštní, ale moc hezké. Ty bych si domů pořídila s radostí. To písmo přes obličeje (popř. ruce) je opravdu zajímavé, a jelikož kouzlo knih Lauren Oliver spočívá ve slovech, jež tak nádherně skládá dohromady, tak i výstižné.


Chorvatsko
Za Německou verzi musím zařadit tu Chorvatskou... Možná si říkáte, že okopírovali nápad Němcům, ale myslím, že opak je pravdou. Chorvatská verze vyšla o dva měsíce dřív než u našich sousedů. Ale ať už kopíroval kdokoli, tak Chorvati mají nepochybně nádhernou obálku. Jen tak dál.

Polsko
Jednu z nejnádhernějších mají Poláci - ti mě skoro nikdy nezklamou, jejich obálky bývají jejich vlastní a přitom nádherné. Některá naše nakladatelství (ehm, obal Města kostí, ehm) by si z nich mohla vzít příklad. Na těhle obálkách se mi líbí, že vypadají skoro jako kreslené. Pandemonium se mi asi zamlouvá o trochu víc, obal je opravdu výrazný a rozhodně by mě v knihkupectví upoutal.

Švédsko
Švédsko - 1.díl naživo
Tyhle obálky se nepochybně stejně jako ty naše snažily napodobit první originální obálku, a i tady můžu s klidným srdcem říct, že se jim to povedlo. Není to perfektní, ale rozhodně by mi nevadilo mít ji doma. I když druhý díl mi připomíná nějaký krvavý horor. Co se mi na tom naopak hodně líbí jsou ty trnité šlahouny, což na knihu docela sedí. Naživo je knížka trochu lesklá... Pěkné.


Holandsko
Z Holandských obálek mám trochu smíšené pocity. První se mi líbí, a to hodně, vždycky ráda vidím fialové obálky - a že jich moc není, ale ta dvojka... Hned jsem si vzpomněla na Kristen Stewart jako zdeptanou Bellu v Novém měsíci a to rozhodně není příjemná asociace. Možná to na knihu sedí, zatím jsem ji nečetla, takže nemůžu posoudit, ale od pohledu se mi to opravdu moc nezamlouvá.
(4 pro jedničku, 2 pro dvojku = 3)

Maďarsko
Maďarské obálky se mi jednak nelíbí a jednak mám pocit, že se ani moc nehodí. Kdybych tipovala knížku podle obálky, řekla bych spíš, že jsou to Oškliví od Westerfelda.  Jediné pozitivní, co na nich vidím je to písmo, které je pěkně výrazné.

Rusko
Ještě někdo má pocit, že je to jak na Školu noci? Kdybych si v azbuce nepřečetla ten nápis Oliver, tak bych měla pocit, že to není Delirium. Obálky jsou zbytečně tmavé, a to i přesto, že přes obrázky dívek jsou ty bílé obrazce. První díl je o něco lepší, ale celkově. Ne, prostě se mi nelíbí.



Finsko
První díl úplně stejný jako originál, a druhý díl je v podstatě to samé, jen místo modré je tam ta hnědošedá.


Francie 1.verze

Francie reedice
Francie má taky velice podobné obálky originálu. První díl nejdřív vyšel se stejnou dívkou a písmem, jen v černé, což vypadá překvapivě hezky. Pak přišla americká reedice obálek a Francouzi vydali první díl znovu, s druhou verzí obálek. Druhý díl vyšel už jen v druhé verzi, obrázek je ovšem zrcadlově obrácený a písmo je jiné. Škoda, že si spíš nevytvořili obálky podobné té první.


Itálie - 1.díl + Hana

Italové taktéž u prvního dílů přebarvili obálku na jiný odstín. Jejich odstín modré se mi líbí. Na obálce k Haně je opravdu znát, že je to jen ebook, je docela jednoduchá, čtyři růže a nápis. Nic proti ní nemám, ale ani se nedá říct, že by mě "očarovala".


Španělsko
Španělé mají celkem hezkou obálku k prvnímu dílu. Ten motiv ostnatého drátu s růžemi je opravdu zajímavý a hrozně mě mrzí, že s tím nepokračovali i u druhého dílu, místo toho převzali druhou verzi amerických obálek, a teď to vůbec nepasuje...


Řecko
Řecká obálka se mi dost zamlouvá, škoda, že druhý díl ještě nemá, jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Možná se to k ději ani nehodí (ti ptáci?? :/ jsem v koncích, co to má znamenat?) ... ale líbí se mi :)


Korea
Hm... to je zvláštní kousek. Neobvyklá obálka to rozhodně je... jediné, co se mi přijde divné jsou ty vlasy přes obličej... Že by foukal vítr? Modelka by potom měla začít používat Taft, aby to její účes vydržel :D


Indonésie
O Indonéské obálce lze rozhodně říct, že je ORIGINÁLNÍ. Je úplně jiný, než všechny ostatní obálky k téhle sérii. Hrozně se mi líbí, jak je barevná. Podle mě má jak symbolický význam - Lena řítící se po hlavě = zamilovává se - a trochu i něco, o čem se v knize mluvilo (až si to přečtete, však pochopíte). Je to jedna z mých naprostých favoritů. mít ji doma by bylo skvělé.


Bulharsko
Tuhle obálku rozhodně chápu; že by se mi ale líbila, to říct nemůžu. Podle mě je příliš depresivní.


Brazílie
A máme tu poslední kousek, Brazilskou obálku! Ta se liší jen tím, že písmo není roztažené až ke krajům - je jen veprostřed. Hezká.


Tak tedy, to je vše. Na stránce Lauren Oliver jsem našla, že práva prodali i do Číny a Taiwanu, ale ty buď zatím nevyšly nebo je nedokážu najít. Pokud by je nějaká dobrá duše znala, pošlete prosím odkaz! :)
Pro mě je rozhodování, která je nejhezčí, opravdu těžké. Uvidíme, jak si s tím poradíte vy. Máte 6 hlasů.

10 komentářů:

  1. Mně se teda nejvíc líbí ty modré původní :) Ta matnější barva mi víc vyhovuje a i modelka se mi líbí víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si na první pohled taky říkala, že originál je lepší, ale postupem času jsem si zvykla, a teď se mi víc líbí ty syté barvy. :)

      Vymazat
  2. ja zase Poliakom až tak celkom nedôverujem, pretože zatiaľ čo som videla ich obálky, tak neboli nejaké extra pekné, ale tieto na Delírium a Pandemónium sú výnimkou, tie sú pekné a určite by mi nevadilo, keby som ich mala na poličke :D aj tie nemecké boli krásne a jedinečné :D ale zase česká a slovenská obálka tiež ujde, je jednoduchá a to sa mi na nej páči :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Já mám tu zkušenost, že co jsem od nich viděla bylo nádherné, například obálky k Mrazení se mi hrozně líbily :)

      Vymazat
  3. K řecké obálce - ptáci tam můžou být proto, že Alex přirovnává Lenu k ptákům, kteří mohou svobodně překračovat hranice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to máš pravdu! :) Tohle mě nenapdlo. Díky.

      Vymazat
  4. Veľmi s ami páčia švédske obálky, ktoré ma jednoducho upútali a tiež aj talianske obálky a originály. A nejlepšie sú určite naše české a slovenské. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Celkem dobré obálky má Švédsko a Polsko... ty mě okouzlily :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vím, že článek vyšel už před delší dobou, jen bych chtěla podotknout, že 2. díl Deliria v ČR není růžový, tak jako na obrázku, ale zlatý (až do hněda) ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak tak, i já už mám doma zlatou obálku :) V době, kdy jsem to dělala, ale byla plánována obálka růžová :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)