sobota 29. prosince 2012

Best of 2012: Obálky


Ehm, ehm, miluji psaní a čtení nejrůznějších žebříčků toho nejlepšího - takže to bych nebyla já, kdybych se nezapojila do nejnovějšího projektu Luu. Dneska se dozvíte, jaké obálky mě tenhle rok nejvíc okouzlily a možná i jaké zrovna ne...

Rozhodla jsem se rozdělit to na čtyři kategorie:

a) obálky k anglickým knihám, které jsem přečetla v roce 2012
b) obálky k českým knihám, ale přejaté z originálu
c) originální české obálky
d) nádherné obálky, ale ke knihám jsem se zatím nedostala





THE SELECTION od Kiery Cass je knížka, která se mi příliš nelíbila. Více si můžete najít v recenzi. Ovšem ta obálka je jednoduše nádherná, jedna z nejlepších tohohle roku. Vůbec by mi nevadilo mít tuhle obálku doma.
EVERNEATH od Brodi Ashton je další "nic moc" kniha s perfektní obálkou. I kdyby ty šaty nebyly červené, tak ten efekt přechodu kouře je nádherný.
THE STATISTICAL PROBABILITY OF LOVE AT FIRST SIGHT od Jennifer E. Smith - tahle obálka by si zasloužila metál už jen za to, že má na sobě ten dlouhý název, a ještě se tam vejde něco jiného. Hrozně se mi líbí to rozmazané pozadí, jakoby to symbolizovalo ten rychle utíkající čas a veprostřed hlavní hrdinové, kterých jako by se to netýkalo. Navíc to písmo je takové veselé. Tím spíš jsem byla zklamaná, že mě ta knížka moc nechytla.
MY SUPER SWEET SIXTEENTH CENTURY od Rachel Harris je knížka, která mě nadchla i po obsahové stránce. Obálka se ke knize perfektně hodí, je taková barevná, optimistická a bláznivá, přesně jako ta knížka.
BEAUTIFUL DISASTER od Jamie McGuire je taková okouzlující. Nepřijde mi obzvlášť hodící se k ději, ale na pohled vypadá hezky.




LOĎ MEZI HVĚZDAMI od Beth Revis má tak nádhernou perfektní nejlepší obálku, že nechápu, proč to s ní nedotáhli až do třetího dílu. Ta nesmyslná změna obálek... Druhý díl je taktéž pěkný, ale ne tak jako jednička. Když jsem četla, musela jsem neustále zavírat desky, abych se pokochala pohledem na ten skvost. A to mě ta kniha dost bavila, takže to už je co říct.
TEMNÁ HOREČKA od Karen Marie Moning byla jedním z překvapením tohoto roku, četla jsem ji v angličtině krátce předtím, než jsem se dozvěděla, že vyjde i u nás. Ta obálka mě natolik okouzlila, že jsem se rozhodla si ji koupit v češtině. Hrozně se mi líbí ty modré dlaždice i Mac stojící uprostřed. Líbí se mi písmo i barvy. Hrozně mě zklamalo, že Jota si u druhého dílu udělala svojí obálku! Ne, že by byla špatná - kdyby neměla tak hezký originál, ani neceknu. Ale to je jako vyměnit perfektní za hezký. Držím si palce, aby u dalších dílu dali originální. Pěkně prosím.
ŽELEZNÝ KRÁL & ŽELEZNÁ DCERA od Julie Kagawy mají obě moc pěknou obálku. Stále se nemůžu rozhodnout, která se mi líbí víc. Ve chvíli, kdy se rozhodnu pro jednu, ta druhá na mě volá, ale já jsem přece taky hezká a já jí dám za pravdu, takže jsem zase tam, kde jsem byla. Hrozně se mi líbí ty barvy, i ty ornamenty...
ZÁSVĚTÍ od Alexandry Adornetto je další příklad příšerné knihy s dobrou obálkou. Je to jedna z nejnudnějších knih letošního roku (určitě v Top 3). Ta obálka je ovšem moc pěkná.
O DÍVCE, KTERÁ OBEPLULA ČAROZEM V LODI VLASTNÍ VÝROBY od Cathrynne M. Valenteové má, světe div se, ještě delší název než Statistická pravděpodobnost! Ta obálka je ovšem moc pěkná, zobrazuje draka A až L a September, a je tak krásně červená! Naživo vypadá ještě líp než na počítači.




OSUDY PORODNÍ BÁBY od Sabine Ebertové - na téhle se mi hrozně líbí to koření a přijde mi, že se docela i hodí k ději. Skoro mám pocit, že cítím skořici a bylinky, když se na ni koukám...
NEBE NEZNÁ VYVOLENÝCH od Ericha Marii Remarqua má obálku, která mi na první pohled přišla hrozně přeplácaná a nic moc. Po přečtení už si to nemyslím, každý z těch prvků na obálce dává smysl, poté, co jsem tuhle nádhernou knihu přečetla. Tu prostě musel dělat někdo, kdo to četl. Moc pěkná kniha, a ta obálka je také pěkná. Svým zvláštním, vlastní způsobem, ale je.
CHVÍLE PŘED KONCEM od Lauren Oliver je mimo jiné jedna z nej knih roku 2012. Před čtením jsem si myslela, že originální obálka je hezčí. Ale po přečtení jsem zjistila, že tahle obálka na knihu sedí víc. Sam se zmiňuje o pocitu padání, a ta modrá barva přesně vystihuje můj melancholický pocit, když jsem to četla. Líbí se mi i jak je kniha na dotek. Tleskám tomu, kdo tu obálku dělal.
DELIRIUM taktéž od Lauren Oliver je jedna z našich obálek inspirovaných originálem, ale musím říct, že v konečném důsledku je ještě hezčí než předloha. Taktéž je to jedna z těch, co naživo vypadají o dost lépe.
ZÍTRA ZAČNU NOVÝ ŽIVOT od Gillese Legardiniera je jedna z těch veselých obálek. K ději se hodí a vypadá moc hezky a optimisticky.

ZABÍT NEBO MILOVAT od Kresley Cole má tak nádhernou obálku, že kdybyste mi před dvěma roky řekli, že Baronet je něčeho takového schopný, vysmála bych se vám. Nicméně, poslední dobou es Baronet o hodně zlepšil, a tohle je jeho nejlepší výkon. Tu knihu se mi moc číst nechce, a přesto bych ji ráda měla doma. Tak se to dělá.
TOUCHED od Corrine Jackson si mě získala tou nádhernou růží. Doplňte nádherné písmo a světlo na černém pozadí, a je tu skvost.
CITY OF LOST SOULS od Cassandry Clare. TMI série má nádherné všechny obálky (tedy, ty originální) a tohle je vrchol - Jace a Clary konečně spolu. Už se nemůžu dočkat, až si ji přečtu.
PURE od Jennifer L. Armentrout má stejně hezkou obálku jako Half-Blood, první díl. Nicméně, styl téhle autorky mi nějak nesedí, a proto se mi do knihy vůbec nechce.
ALL FOR YOU od Dany Marie Bell je nádherná andělská obálka.  Líbí se mi tam, jak modro-bílá obklopuje obličeje postav vprostřed, líbí se mi zrzavé vlasy modelky a líbí se mi písmo. Tou knihou si nejsem úplně jistá, ale obálka má u mě 100%.

Tak, a to bylo k nejlepším obálkám. Teď něco málo k českým přešlapům...

Trýzeň vs. Torn

Ta obálka nejenže vzbuzuje trýznivé pocity, ale ještě je tak špatně udělaná, že té modelce na čele někdo zamazal vlasy, takže to vypadá, že jí prostě jen tak visí před obličejem, ale na ničem nedrží. Vážně, já, antitalent na grafiku, bych zvládla lepší.

Země stínů vs. Shadowland

 A helemese, další mučednice. Ty taky prožíváš trýzeň, viď holka? Bohužel, navzdory názvu knihy jsi spíš ve světle reflektorů a ne v zemi stínů, a my se na tebe musíme koukat.

Ten Things We Did vs. Rebelky

Ano, neměly jste si na sebe brát to oblečení, fakt ne, holky. 

Vidíte ten rozdíl? To by jeden zaplakal.

Zůstaňte na příjmu, ještě vás čeká:
Top obálky
Top contemporary
Top paranormální
Top dystopie a post-apo
Top knihy roku

5 komentářů:

  1. No, teraz som trošku prekvapená, lebo veľa z týchto obálok nepovažujem za výhry. :D Ale naozaj sa mi páči prvý riadok obálok, ktoré sú naozaj nádherné - len škoda, že k tým knihám som sa zatiaľ ešte ani nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Které se ti třeba nelíbí? To by mě zajímalo :D Ono hodně z nich vypadá stokrát líp naživo, třeba "jen české" obálky. Ty jsou ve skutečnosti mnohem lepší než na počítači. Stejně tak Temná horečka a O dívce... :)

      Vymazat
    2. Práve Tená horúčka a o Dívce sa mi nepáčili asi najviac. Potom to bolo OSUDY PORODNÍ BÁBY, NEBE NEZNÁ VYVOLENÝCH. A nakoniec aj Delírium - u nás má takú istú obálku, ale mne sa zdá divná. Jednoducho mi nesadli. A teraz sa cítim zvláštne, lebo ich až tak zas veľa nebolo. Ešte pripočítavam tie prešľapy, čo si aj ty písala, že vyzerajú zle - z tých je najhoršie asi Torn. Pripadá mi, akoby jej grafik poškriabal tvár, tak na mňa pôsobia tie vlasy. :D No pripúšťam, naživo môžu vyzerať oveľa lepšie. :)

      Vymazat
  2. tie Země stínů su uplne ze zufale. ale ta posledna sa mi naopak paci aj v cestine:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona není naprosto hrozná, ale hodí se spíš pro nějakou knihu pro dvanáctileté holky. A právě to mě nejvíc mrzí, je to moc pěkná knížka a tahle obálka podle mě může odradit spoustu potenciálních čtenářů.

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)