neděle 30. prosince 2012

Best of 2012: Paranormální

A další příspěvek do série článků týkajících se toho nejlepšího za uplynulý rok. Nápad i ikonky jsou z dílny Luu. Tentokrát se to bude týkat paranormálních knih.


5. My Super Sweet Sixteenth Century - Rachel Harris

Tuhle knížku jsem četla relativně nedávno, ale rozhodně jsem se do ní zamilovala. Je to jedna z těch pohodových a milých knížek, které vás nadchnou, povzbudí, rozesmějí, udrží v napětí a prostě se vám hodně líbí. Doporučuji všem, kterým se líbily knihy Rudá jako rubín a/nebo Forgive My Fins.

Cat Crawfordová se na výlet do Florencie velice těšila. Jenže to ještě nevěděla, že po návštěvě jednoho cikánského stanu se jí poštěstí vidět Florencii z časů Michelangela - ocitne se totiž v šestnáctém století. Jak se z téhle šlamastyky dostane? Ne, že by to mělo jen stinné stránky, zvlášť co se týče místních kluků...

RECENZE




4. Nadpozemská - Cynthia Hand

I Nadpozemská mě nadchla - při čtení jsem se cítila přímo nadpozemsky! S andělskými knihami mám zatím spíš špatné zkušenosti, ať už jde o hrozné hrdiny Pádu, přeslazenou Zář nebo autorku série Zavržený, která jednoduše nedokáže přestat... v Nadpozemské jsem konečně našla andělskou knihu, která mi vyhovuje. Četla se úžasně lehce, romantická složka vůbec nebyla přehnaná ani otravná a prostě už se nemůžu dočkat dalšího dílu.

Clara je z jedné čtvrtiny anděl. Jako takovou ji čeká poslání, které má splnit. Poslání, které se skutečně objeví, když se jí ve vizi zjeví kluk uprostřed hořícího lesa. Clara ví, že její poslání se nějak týká toho tajemného neznámého. Postupně se jí vyjeví víc věcí, a proto se i s rodinou přestěhují do Wyomingu, kde se seznámí i se subjektem své vize, Christianem...


3. Fire - Kristin Cashore

První díl téhle série jsem četla už téměř před dvěma roky - někdy v začátcích tohohle blogu. Výjimečná se mi moc líbila, ale zdaleka ne tolik jako druhý díl, Ohnivá/Fire. Důvod, proč jsem se k ní tak dlouho nedostala je ten, že české nakladatelství druhý díl prostě nevydá a nevydá. Tak jsem se konečně vykašlala na čekání a pustila se do toho anglicky. Nelituji toho. Je to nádherně napsané, hrdina je jeden z těch, do kterých se člověk snadno zamiluje, zatímco hlavní hrdinka je hodná obdivu. Romantika a akce jsou v dokonalém podílu. Prostě nádhera, proč jsem se vlastně ještě nepustila do trojky?

Hlavní hrdinkou knihy je Fire, která žije v království Dell. Odehrává se to ještě několik let před Výjimečnou. V království žijí zrůdní tvorové, jsou neodolatelní, smrtící a dokáží ovládat mysl... A Fire je jedna z poslední lidských zrůd...

RECENZE na první díl (i když se přiznávám, že je to jedna z těch počátečních, takže spíš než recenze je to soubor mých pocitů)

 2. Rudá jako rubín - Kerstin Gier

Od téhle knížky jsem před jejím vydáním moc nečekala, nijak jsem se na ni netěšila a vůbec šla nějak mimo mě. Pak se ale začaly objevovat první nadšené recenze a do knižního veletrhu v květnu jsem věděla, že tu si tam musím pořídit. A udělala jsem dobře. Rudá jako rubín sice není jedna z těch geniálně promyšlených knížek, ani není bůhví jak akční, ale bože, to se tak lehce a dobře čte! Taktéž mi padla do noty hlavní hrdinka Gwendolyn a musela jsem se u toho pořád smát. Přesně kniha dle mého gusta. Už se nemůžu dočkat trojky.

V rodině Gwendolyn se dědí jistý gen, který své nositelce umožní cestování v čase. Má ho zdědit Gwenina sestřenice Charlotte, která je na to už od mala připravována. K velkému překvapení všech je to ale Gwendolyn, kdo skočí časem do minulosti...

RECENZE (na 2.díl série, Modrá jako safír)

1. Bohové Olympu (1. díl Proroctví i 2.díl Neptunův syn) - Rick Riordan

Oba první díly spin off série k Percymu Jacksonovi jsou v paranomálním odvětví mými naprostými favority. Jestliže se mi série Percy Jackson líbila, tak Bohy Olympu miluju k zbláznění, skoro si ani nedokážu vybrat který díl víc. Kdybych si musela vybrat, možná se mi o kousíček víc líbil druhý díl, z důvodu mojí oblíbené hlavní postavy... Kdybyste na mě narazili po přečtení obou knih, byla ze mě troska blábolící jednoslovné věty typu "Percy", "úžasné", "geniální", "miluju" a občas i delší "kde je další díl? já ho potřebuju". Když jsem si teď vzpomněla, potřebuju třetí díl...

V téhle sérii jde o to, že řečtí bohové opravdu existují, a to i dnes, a stále mají děti, které jsou polovičními bohy, čili polobohy. Ty se musejí potýkat se všemožnými nestvůrami a nepřátelskými stvořeními, a to vše je protknuto autorovým perfektním humorem...

RECENZE na 1. díl, RECENZE na 2. díl

Těsně pod TOP 5 skončily knihy The Golden Lily od Richelle Mead, Poison Study od Marii V. Snyder a Cirkus prokletých, třetí díl série o Anitě Blakeové od Laurell K. Hamiltonové. Ani ty byste si neměli nechat ujít.

A jaké jsou vaše oblíbené paranormální knihy pro tenhle rok?

Zůstaňte na příjmu, ještě vás čeká:
Top paranormální
Top dystopie a post-apo
Top knihy roku

4 komentáře:

  1. O tej Rubínke všade počúvam samé chvály, už si ju budem musieť prečítať a prežiť nejak fakt, že čeština vo mne evokuje učebné materiály :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak když ti nevyhovuje čeština, můžeš to zkusit v angličtině, taková verze taky je :) Ale určitě si ji přečti :)

      Vymazat
    2. nedá sa povedať, že by mi nevyhovovala, to by som bola riadny pokrytec, keďže v nej študujem už 5 rokov, ale asi práve preto som si k nej nevybudovala nejaký zvlášť láskyplný vzťah :D

      Vymazat
    3. To chápu. Mně škola taktéž znechutila několik věcí...
      Mě se ale slovenština hrozně líbí :) V knihkupectví byli tři z devíti (trvalých) zaměstnanců Slováci, takže jsem se jí naposlouchala dost a vůbec mi to nevadilo :D Dokonce tam přišel jeden pán, který mluvil anglicky a prý říkal "ta čeština je takový pěkný, melodický jazyk", ale nevěděl, že to zrovna poslouchá slovenštinu :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)