sobota 1. prosince 2012

Co nás čeká v prosinci?



Tak, a máme tu prosinec. Máte už někde sníh? Tady je akorát velká zima… Tenhle měsíc nás příliš knížek nečeká, protože Vánoce a konec roku už máme za dveřmi, takže nakladatelství moc knížek nevydávají… Nevím jak vy, ale já to docela vítám, protože budu mít konečně možnost přečíst si vše, na co jsem měla chuť a nestíhala jsem to. Na prázdniny se už docela těším, jediné, co musím vydržet je příští týden – test z filozofie, meziválečné literatury, rovnice vyjadřující přímky, poznávačku na obratlovce a kdo ví, co ještě. Taktéž máme ve škole Den otevřených dveří… Ale pak už to volno, které hodlám strávit ve společnosti knih. 


Minulý měsíc toho vyšlo opravdu hodně, skoro vše, o čem jsem psala, až na tři výjimky. Prozření Mary Dyerové se přesouvá na březen příštího roku, dvojka pak vyjde už na podzim. Když vezmu v potaz, jakým strašným cliffhangerem ta první kniha končí, buďte rádi že budete čekat půl roku a ne rok, až se dozvíte, co bude dál. Ples mrtvých dívek se opět přesouvá – na rok 2013. A Finále od Beccy Fitzpatrickové vyjde až v prosinci, ale mělo by to být hned na začátku, mám pocit že rovnou příští týden.

A teď už k tomuhle měsíci.

Knižní klub chystá novelu ke Škole noci s názvem Lenobiin slib. Půjde o něco jako Drakova přísaha. Má méně než 150 stran, takže to bude rychlé počtení. Pokud jste příznivci Školy noci, tak vám tahle kniha samozřejmě nesmí chybět. Já si to spíš nechám ujít. Vyjde 4. prosince.
Pokud máte rádi Tajemství nesmrtelného Nicolase Flamela, určitě vás potěší, že vyjde šestý díl této série, Kněžka – a to už 7.12.
Ve stejný den má vyjít i první díl trilogie pro mladší čtenáře Traviči ze země Caux: Dutý kámen. Tahle kniha má moc pěknou obálku, a vypadá jako něco, co by mě nadchlo, kdyby mi bylo dvanáct. Na  Goodreads příliš kladná hodnocení nemá, ale možná bych ji mohla zkusit, až ji dostane naše knihovna. Třeba mě to ještě překvapí…


CooBoo mělo vydat pokračování Drakie s podtitulem Útěk 3. prosince, ale nejspíš to šlo rychleji, protože na webu CooBoo hlásí, že už vyšla. Takže do shrnutí ji dávám až teď, a příští týden už ji nejspíš najdete v knihkupectví. Já první díl dočetla teprve nedávno, ale kniha se mi četla moc dobře. Není to nic přeborného, ale na oddech ideální.


BB art chystá pokračování Andělů noci: Zrádce od Lili St. Crow vyjde 5. prosince. První díl mě příliš nenadchl, ale pokud vás ano, tak už víte, co máte žádat pod stromeček.


Egmont chystá už zmiňované Finále – závěrečný díl Zavrženého. Mělo by být dostupné někdy tenhle týden. Já jsem zvědavá, jak to autorka ukončí… První díl se mi líbil hodně, druhý díl mě ovšem zklamal a ani trojka nebyla nic moc. 


Baronet vydává druhý díl série V říši lordů od Kresley Cole – Zabít nebo milovat. A ta obálka je prostě skvostná. Perfektní. První díl jsem ještě nečetla, ale ty překrásné obálky mě dost lákají… Co vás? 


Jota mě docela potěšila – vydá Léto, kdy jsem zkrásněla od Jenny Han. Vyjde 5.prosince. Tuhle knížku sem četla v létě, a to titulní léto z ní vyloženě čiší. Myslím, že všichni, co mají rádi oddechovky bez nadpřirozené havěti, si tuhle knížku oblíbí. Opět nic převratného, ale rozhodně to přinese kousek léta do vašeho života až budete sedět u okna a koukat na zasněžené ulice. Obálka sice není původní a ani tak hezká, ale celkem ujde. Kdyby mě neděsila ta modelka, co je na ní vyfocená, asi by se mi líbila hodně. Ale ta holka má v obličeji výraz, které na mě působí tak… děsivě. Ale to bude asi jen můj osobní dojem, a pořád je to lepší než Rebelky. Plus si myslím, že si překladatelka mohla odpustit toho Konráda a Jeremiáše, čeští čtenáři by určitě dokázali přečíst Conrad a Jeremiah. 


A jako poslední tu mám nakladatelství Brána, které vydává/vydalo (možná taky vyšla už na konci listopadu, ale přijde mi, že stojí za zmínku, tak ji přidávám do prosincového shrnutí… navíc se nedá říct, že bych ji včera v knihkupectví viděla) knihu Prokletí od Claudie Palumbo. Ta mě zaujala svou obálkou, která se dost snaží vypadat jako originální, a celkem se jí to daří. I když originál je originál.


Tak, a to je vše vážení. Snad už jen to, že na Slovensku konečně vyjde Upírská akadémia! Užijte si ty krásné červené obálky, a samozřejmě i čtení nejlepší upírské série, co znám.

No, a teď jdu na zámoří. V USA taktéž nečekejte velkou záplavu trháků, ale vyjde přeci jen o něco víc titulů.

1.12.
Deadwood – Kell Andrews. Nové město a prokletý strom, který způsobuje ve městě nebezpečí… Když už nic jiného, rozhodně to vypadá na pořádně zajímavý nápad. 


4.12.
The Farm – Emily McKay. Opět jedna z upířích dystopií. Obálka dělá dojem Červené Karkulka zkřížené s Lesem rukou a zubů… Hm.
The Almost Truth – Eileen Cook. Sadie se nemůže dočkat, až se odstěhuje od svých příšerných rodičů, ale pak její matky rozhází všechny Sadiiny úspory… Sadie musí příjít s plánem, jak získat peníze, a to co nejrychleji… i kdyby měl na řadu přijít malý podvod.
Avow – Chelsea Fine. Třetí díl série The Archers of Avalon.Ta holka na obálce mi trochu připomíná Lily Collins, co říkáte?
Burned – Sara Shepard. Dvanáctý díl Roztomilých malých lhářek. 


6.12.
The Friday Society – Adrienne Kress. Steampunková kniha, kde hlavní roli hrají tři inteligentní ženy, které musí vyřešit vraždu.

11.12.
Falling Kingdoms – Morgan Rhodes. Fantasy kniha, přečtení jejíž anotace mi evokuje něco od Marii Snyder.
All the Broken Pieces – Cindi Madsen. Zajímavá obálka. Hlavní hrdinka Liv se probudí z komatu bez jediné vzpomínky na svou minulost.

12.12.
Love and Relativity – Rachel Wade. Začínám mít pocit, že tenhle pár je na všech obálkách.

18.12.
Opal – Jennifer L. Armentrout. A helemese, znovu ten pár. Opravdu mě sledují kam se dá – i na obálku třetího dílu mimozemšťanské série Lux – nebo jen začínám být paranoidní?
The Darkest Minds – Alexandra Bracken. Záhadná nemoc zabila většinu dětí, a ti, co přežili, mají najednou záhadné schopnosti – včetně hlavní hrdinky Ruby. Ještě někomu to připomíná Gone od Michaela Granta?
Independence – Shelly Crane. Čtvrtý a poslední díl v sérii Significance.
Scent of Magic – Maria V. Snyder. Druhý díl série Healer.
Deadly Little Lessons – Laure Faria Stolarz. Pátý díl série Touch.
The Girl in The Wall – Daphne Benedis-Grab. Sera není ani trochu šťastná, že musí jít na oslavu narozenin své bývalé nejlepší kamarádky Ariel. Tohle bude dlouhá noc. Jenže všechno se zvrtne ve chvíli, kdy vypadne světlo a někdo do všech hostů začne střílet… Ariel se podaří utéct, a jediný, kdo ví, kde ji najít, je Sera…
 

24.12.
All For You – Dana Marie Bell.Andělská knížka s obálkou, která vyhrává moji osobní soutěž o nejhezčí obálku měsíce prosinec.

26.12.
Last Kiss Goodnight – Genna Showalter. První díl nové série od autorky populárních paranormálních romancí. A pro tu červenou obálku mám okamžitě slabost.
Blood-Kissed Sky – J.A. London. A hle, další upíří dystopie. Tentokrát druhý díl k Darkness Before Dawn.
Full Moon Kisses – Ellen Schreiber. Třetí díl k sérii Full Moon od autorky Upířích polibků.

Tak, a to je pro tento měsíc vše. Snad jediné, co teď zbývá říct, je HOBIT! Kdo se taky tak strašně těší, až na to půjde do kina? My ano, pšíšaháme na miláška

8 komentářů:

  1. Zejména v USA na nás chystají vážně pěkné knížky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně nejsou marné, ale oproti jiným měsícům je to docela slabota :D

      Vymazat
  2. Ja chcem Finále aj v slovečine na skompletizovanie zbierkyyy.:D

    OdpovědětVymazat
  3. Páčia sa mi Broken Pieces. A novela k Luxu.. Hm, už by som sa k nemu mohla dostať. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nevím, akorát jsem nedávno začala Obsidian, a nic extra to nebude :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)