úterý 25. prosince 2012

Ještě žiju!


Nazdárek všichni, doufám, že jste měli bohatého Ježíška – zvlášť na knihy ;)) Určitě mi napište, co jste dostali. Já knihy pod stromeček nedostávám, protože už jich prý mám moc – jako kdyby jich někdy mohlo být moc, no ne? Ale však já si něco koupím sama, za tu výplatu :D

Poslední dobou jsem tu moc nebyla, ale nebojte se, nesklátil mě konec světa. Jen jsem byla velice zaneprázdněná mou skvělou brigádou, takže když jsem se večer odplížila domů, neměla jsem mnohdy ani chuť číst (já vím, šokující), v důsledku čehož nebylo o čem psát (ne, že by byla energie) Ale teď jsou konečně prázdniny a hodlám to tu zase trochu oživit. Už teď mám napsané dvě recenze, jedna vyjde hned dneska, další postupně. Jen se nebojte, tak snadno se mě nezbavíte :D


Někteří z vás se ptali, v jakém přesně knihkupectví dělám: tak tedy v Praze v obchodním centru Harfa, kde má pobočku internetové knihkupectví Bux.cz. Kdybyste to někdo měli poblíž a měli chuť, tenhle pátek mě tam můžete „navštívit“ :D (ovšem žádné hloupé dotazy, prosím). O Neoluxoru mi bylo ze dvou zdrojů řečeno, že pracovat tam je hrozná nuda, jelikož se tam jen stojí a čeká, až bude mít někdo nějaký dotaz. Kanzelsberger brigádníky příliš nebere a co se týče Knih Dobrovský, tenhle článek mě docela odradil.  Takže poslední, co mi zbývalo, bylo Bux.cz a jsem sakra ráda, že se mi to povedlo zařídit. A, jak kdosi podotkl, platí jen o 5 Kč méně než Mekáč a nemůžu se spálit o friťák.

I když, někdy mají zákazníci opravdu hloupé dotazy. Už ani nespočítám, kolikrát jsem slyšela větu, jež začíná na „Víte, já nevím, jak se to jmenuje, ani kdo to napsal…“ Naštěstí jsou lidé většinou milí a poděkují, pozdraví, a příliš se nerozčilují, když jim podle jejich blbých indicií nedokážu poradit. Tedy až na pár výjimek.

Jedna paní za mnou přišla, a že shání něco gumového na ruku pro vnuka, s čím se pak lépe píše. Říkám jí: „Koukala jste se támhle?“ ukazuju na část knihkupectví, kde jsou papírnické potřeby.
„Když já nevím, jak to vypadá“ paní na to.
„V tom případě vám nemůžu poradit, já taky nevím, co myslíte, takže nevím, jestli to máme.“
„No když tu pracujete, tak to byste tu snad měla znát všechno, co máte!“ zlobí se paní.
Zdvořile jsem jí vysvětlila, že tam jen vypomáhám, ale že ani ti, co tam pracují trvale, neznají každou knihu v knihkupectví, jelikož to prostě není možné. Zhnuseně odešla. Jo, někdo si to holt představuje trochu moc jednoduše.

„Kde máte Padesát odstínů šedi?“
„přímo támhle“ ukážu na hromadu knih za zákazníkem.

„Dobrý den, sháním něco o kouzlení s kartami pro syna.“ Dožaduje se jiná paní.
„Tak to zkuste v esoterice, tam by to mohlo být“ navrhuju jí. (v esoterice je i vitrína se všelijakými tarotovými kartami a podobně.)
„Ne, to v esoterici nebude, já chci aby se DOOPRAVDY  naučil kouzlení s kartami.“ oponuje mi paní.
„Tak to zkuste v dětské naučné,“ kapituluji.
„Ne, tam to taky nebude.“ Zlobí se paní, aniž by se zkusila podívat.
Zavolala jsem jí tedy jednoho z knihkupců a odešla jsem. Zavedl ji do esoteriky. Moc ráda bych věděla, co mu řekla. Ale vsadím se, že vím, kam ji měl pak chuť poslat.


„Dobrý den, sháním… třináct odstínů šedi?“
„Třináct?“ zdvihnu obočí.
„Já nevím, možná jich bylo devět.“ Znejistí. „Určitě nějaké odstíny šedi.“
„Padesát odstínů šedi je támhle, na té kupce za vámi.“

„Dobrý den, hledám novou knížku, kterou napsal jeden náš novinář.“
„A jak se jmenuje?“
„No to nevím,“ odpovídá netrpělivě (co si to vůbec dovolujete, myslet si, že vím, jak se jmenuje)
„A kdo ji napsal?“
„No náš novinář!“ (přestaňte už s těmi nesmyslnými dotazy a najděte to)
„Koukal jste se na novinkách?“
Kroutí hlavou
„Tak jestli je to novinka, tak to je buď tam, nebo to nemáme, běžte se tam podívat.“

„Máte tu  někde nějaké odstíny hnědé?“
„To budete myslet Padesát odstínů šedi, to je tamhle“

„Náš novinář“ se vrací. „Tak jsem to nenašel. Ale heleďte, tady jsem našel tuhle knihu.“ Otevře ji a ukazuje na popis děje. „Tady je napsáno, že je to novela. Znamená to, že je to novinka?“
(no jistě, a taky všechny romány jsou romantické a základní škola je tamtím směrem, přeji hezký den)

Spolubrigádník pronese žertem ke spolubrigádnici: „Tak já půjdu do skladu, ty tam přijdeš za mnou, a budeme se líbat.“
Za námi se pobaveně ozve postarší zákaznice: „No teda, ten má nápady, to bude tím, že je pátek.“
Freckles vybuchne smíchy.

„Dobrý den, hledám Padesát odstínů…“
„Za vámi,“ skáču mu do řeči.

Jelikož je to pobočka Bux.cz, je zde možnost vyzvednout si tam balíky z internetu. A občas jich je hodně, zvlášť pokud je před Vánoci. Takže pro balíky chodíme my, brigádníci. 21.12. přišlo 832 balíků, plus balíky, které tam ještě byly… nevešly se do skladu, takže byly i před ním na vratkých hromadách, ne nepodobným babylónské věži. Když jsme brali balíky zprostředka, kácely se nám na hlavu. (Nebo hůř, na palce, au au). Obyčejně je chodíme hledat sami, ale ten den nás tam bylo pomalu pět.
Když nám přišla pomoci i vedoucí, která je normálně jenom v kanceláři, spolubrigádník nadhodil: „Za chvíli se to promění ve vtip, „kolik brigádníků je potřeba k najití jednoho balíčku.““ Velice výstižné.

Vlastně jsme tam měli i docela vtipná jména. Kamarád, Chyba, Kočiščák, nejméně desetkrát Bělohlávek…

„Dobrý den, sháním druhý díl hobita.“
„Hobit je jenom jeden díl.
„???“

„Dobrý den, slečno, můžete mi prosím vás poradit?“
Kývu.
„Já si nemůžu vzpomenout, jak se to jmenuje, je to kreslené a jsou tam takové ty bubliny, ve kterých je text.“
„Myslíte komiksy?“ zkouším to opatrně.
„Ano, děkuju vám moc, já si prostě nemohla vzpomenout.“

Tak, a teď už končím, jelikož mě nic jiného nenapadá. Všechny konverzace, co jsem zde uvedla, se skutečně staly – více či méně doslova, podle toho, jak si to pamatuju. Užijte si prázdniny, a vysokoškolákům přeju hodně štěstí ve zkouškovém. A abych nezapomněla, Padesát odstínů šedi je za vámi! :D

18 komentářů:

  1. Tak to tam máš asi hodně veselo:D
    Taky by mě bavilo pracovat v knihkupectví.:D
    A ty komiksy.. stane se, že člověk zapomene :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stane se, paní už byla starší, tak se v tom asi neorientuje. A rozhodně byla velice milá :)

      Vymazat
  2. 8DDD tak to si mala zaujímavé dni v práci 8DDD niektorí ľudia proste nevedia o svete kníh toľko ako my 8D ale aby bola novela-novinka, to som ešte tiež nezažila 8DDD
    srandovné dialógy, určite sem ešte dakedy nejaké nahádž, nech sa máme na čom smiať 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud bude materiál, tak určitě napíšu :)

      Vymazat
  3. To je sranda! Čekám na další díl brigádnického zpravodajství. :D
    Za chvíli to můžeš sbírat do české verze Divných věcí, co říkají zákazníci knihkupectví (Weird things customers say in a bookshop). :)

    OdpovědětVymazat
  4. :DDD Skvělé, opět jsem se u tvého článku dobře pobavila!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tahle jsem se dlouho nezasmala :D. Někdy jsou lidí fakt k popukání :D

    OdpovědětVymazat
  6. :D :D :D To musí být opravdu velmi legrační. :D Ze začátku jsem chtěla napsat ještě něco jiného než jenom komentář ke knihkupectví, ale ty hlášky mě tak odrovnaly, že ani nevím, co jsem chtěla. :D Ty komiksy jsou perfektní. Já fakt nechápu, jak můžou lidi jít za někým z prodavačů a nevědět, jak se co jmenuje. To je děsná blbost. Když už něco sháním, tak si zjistím aspoň název. Nebo autora.
    S tou novelou mě dostal. Někdy to musí být opravdu vtipný. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přišel tam pán vyzvednout si balíček, ptáme se ho: "na jaké jméno to máte"? a to taky nevěděl, měl jen číslo objednávky... ale i tak, někteří lidé jsou fakt hrozní, ještě se pak diví, že nic nenacházíme v databázi, když nám to říkají blbě. Často to zadám do Googlu a najdu něco podobného, zeptám se, mysleli jste tohle? a oni že jo. Ale předtím to stoprocentně bylo tamto. Přišli tam dva kluci, že shánějí knihu "cindera". zadám, nic mi to nenachází. Ptám se, "určitě se to píše takhle?" ukazuju na to, co jsem napsala. "Ano." Tak to vygooglím, a najde mi to spoustu obrázků Cinder, a oni na to ukážou, a jako by předtím vehementně netvrdili, že to bylo s -a na konci, říkají, "jo, to je ono.". Ach jo.

      Vymazat
  7. Tak takto som sa uz dlho nenasmiala :) trinast odtienov hnedej... A mame tu novu knihu :D tiez by ma bavilo robit v knihkupectve ale tiez nechapem ako niekto nemoze vediet co zhana... Ved ked zo sebou nechcem vlacit milion papierikov, tak si to napisem aspon do mobilu, no nie? :D v kazdom pripade vidim, ze si to uzivas... A vidis... Co vsetko sa nedozvies... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, co všechno se nedozvím :D ALe jo, baví mě to :) Skvělý kolektiv :)

      Vymazat
  8. :DD (na toto sa nič iné povedať nedá :D)

    OdpovědětVymazat
  9. Si tak říkám, že bych tě v Harfě mohla navštívit. :) Mám to kousíček. A hodila by se protekce. :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě můžeš... Tak já dám vědět, až tam zase půjdu, a ty se přijď podívat... ;) Ale pořád jsem jen brigádník, tak nevím nevím, jestli ti můžu zaručit jinou protekci než to, že na tebe budu faaakt milá :D

      Vymazat
    2. :D Ok, dej vědět, ráda se přijdu slečnu brigádnici navštívit. ;)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)