čtvrtek 27. prosince 2012

Meg Cabot – Jak neztratit lásku RECENZE

Vítejte podruhé v redakci New York Journal. Melissa Fullerová z oddělení zpráv svého vyvoleného našla v knize Jak začíná láska. Ale nyní přichází Jak neztratit lásku: světla reflektorů na Kathleen Mackenzieovou, která má to štěstí (nebo snad smůlu?) pracovat v personálním oddělení výše zmíněných novin – a její šéfovou není nikdo jiný než Amy Jenkinsová, též známá jako SVINUŠ (což může znamenat, za A) SVědomitá INiciativní Šéfová nebo za B) SVINská Uzurpátorská Šéfová). Když SVINUŠ Kate přinutí vyhodit Idu Lopezovou, milou starou dámu, po jejímž pečivu se všichni zaměstnanci New York Journal mohou utlouct, a Ida zažaluje noviny pro neoprávněné propuštění, Kate se setkává s Mitchellem Hertzogem, který má noviny obhajovat. Kate je rozpolcená: Mitch vypadá jako milý chlap a je napohled k nakousnutí, jenže je to prohnilý právník…

Meg Cabot je pro mě jako lék, jehož dávku si musím jednou za čas vzít a hned je mi lépe. Díky bohu za to, že je taková plodná autorka, takže jejích knih je už něco okolo sedmdesáti a další stále přibývají. Tím pádem mám pořád co číst. Autorka má svůj osobitý styl, díky němuž jsem si každou její knihu oblíbila, i pokud zrovna nebyla dvakrát chytrá. Všechny hrdinky jsou ztřeštěné a bláznivé, ale zároveň jsem si až na jeden případ (Mia z Princezniných deníků) neřekla, ta holka je tak hloupá až je to k nesnesení. Kate se naštěstí zařadila do většího, sympatického tábora, a já se ohromně bavila jejím příběhem.

Stejně jako Jak začíná láska, i Jak neztratit lásku je kniha psána ve formě emailů. Ale ve druhém dílu můžeme sledovat příběh i na chatu, poslouchat vzkazy na záznamníku nebo si přečíst zápisky z Katina deníku. Když už je tu řeč o prvním dílu, v JNL lásku se mihnou i postavy z JZL. Vzpomínáte na Stacy, Johnovu švagrovou? Tak se ukazuje, že Stacy je náááhodou Mitchova sestra. No a pak je tu samozřejmě prostředí New York Journal, takže se setkáme i s Dolly, Mel a Nadine. A bez supermodelky Vivicy a jejích samorostů by to snad ani nebylo ono. Nahlédnutí do života bývalých hrdinů je perfektní, ostatně to takhle většinou bývá.

PLAYLIST:

Kate a já
V ložnici s Kate
Kate, proč jsi mě opustila
Vrať se, Kate
Kateiny náhodné činy
Miluju tě, Kate, zatím
Honím Kate
Ledové lasičky mi vyžírají mozek

Všechny písně jsou od Dalea Cartera & Už nedělám žádný další sendviče

Deník Kate Mackenzieové

Dále mi pod dveře strčil další ze svých písniček. Tahle byla napsaná na zadní straně playlistu. Našel ji Craig, když se dneska vracel domů z práce. Fakt, co já si s ním počnu? S Dalem, ne Craigem. Myslím, že osm písní o mně je už trochu moc. (Může být „Ledové lasičky mi vyžírají mozek“ taky o mně? Ne, to určitě ne. Co mám společného s lasičkami? Co vůbec jsou ledové lasičky? Existuje to vůbec? Existují lasičky, co žijí na ledě? Čím se asi tak živí?)
(str. 78)

Jak neztratit lásku je jedna z těch nenáročných knih, u nichž stránky plynou jedna báseň a máte potíže přestat je číst. Zvlášť, když zde nefunguje obvyklé ještě jednu kapitolu - kapitoly tu prostě nejsou. Kdybych měla porovnat jedničku a dvojku, tak první díl byl o něco lepší. Možná je to tím, že postavy se až nápadně moc podobají těm z jedničky, skoro mám pocit, že u některých autorka jen změnila jména a jde o ty samé postavy. Detektivní zápletka není tolik vážná jako u JZL – jde „jenom“ o vyhazov, ne o pokus o vraždu. I přesto, pokud jste si první díl užili, můžete po druhém sáhnout, je to také tak zábavné a oddechové, jako jednička. Pokud první díl nebyl váš „šálek“ příběhu, tak nečekejte obrat o 180°. Stejně tak nedoporučuji, pokud nemáte rádi humorné až trochu bláznivé ženské romány, které v sobě nemají žádnou vážnou myšlenku.

Zkrátka a dobře, pokud se chcete pobavit, odpočinout si – do toho. Pokud hledáte akci nebo hlubokou myšlenku, tak hledejte dál.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství BB art za poskytnutí recenzního výtisku!

Autor/ka: Meg Cabot