úterý 1. ledna 2013

Co nás čeká v lednu?



Šťastný Nový rok přeji všem! Snad jste si užili Silvestr, a nezapomeňte na příslovečné jak na Nový rok, tak po celý rok – tak dneska nezapomeňte číst, a pokud možno něco skvělého ;) Já jsem rozečetla třetí díl Sedm království od Kristin Cashore, protože první dva díly mě nadchly, a ačkoliv jsem zatím na začátku, mám pocit, že i Bitterblue bude radost číst. Ale teď už ke knihám, které tenhle měsíc spatří světlo světa – a nějaké nadšené čtenáře. U nás jich tenhle měsíc pořád ještě není tolik, ten pravý nával očekávám tak v březnu, ale i tak to zřejmě bude chtít pevnou vůli, aby naše peněženky nezely naprostou prázdnotou.

Knižní klub chystá tenhle měsíc Dokonalý sen, pokračování Dokonalého páru od Ally Condie. Kniha vyjde až 29.ledna, takže pokud vše půjde dobře, můžete si ji vyprosit třeba jako dárek za vysvědčení… Já jsem četla zatím jen první díl, a to v originále, a kniha se mi celkem líbila. Jsem zvědavá, jaké je pokračování – už bych k němu taky mohla dostat…
Kromě toho vydává KK také Robokalypsu od Daniela H. Wilsona. Stručně řečeno, je to kniha stojící na podobném námětu jako film Terminátor – který určitě všichni znáte a pokud ne, tak to běžte rychle napravit. Na námět knihy chystá Steven Spielberg film, který by měl přijít do kin na jaře 2014. Já osobně si radši znovu pustím Terminátora, ale pokud vás kniha zaujala, tak k dostání bude už 24.ledna.


CooBoo chystá o poznání víc knížek. První z nich je BZRK od Michaela Granta, kniha zabývající se nanosvětem. U tohohle titulu jsem pořád ještě na vážkách. Na jednu stranu mě ani trochu neláká to téma, anotace, ani obálka. A na druhou stranu mám na ni dvě doporučení a další autorova kniha, Gone, se mi velice líbila. Zatím je to 50 na 50… uvidím, jestli se to do 16.ledna, kdy kniha vyjde, nezmění.
Dále vyjde čtvrtý a poslední díl Monster High s podtitulem Příšerná parta je zpět. První dva díly dle mého názoru ušly, ale spíš se budou líbit mladším čtenářům – ti se na poslední díl mohou vrhnout už 16.ledna.
Pandemonium je pokračování dystopického Deliria od Lauren Oliver. Někteří z něj byli zklamaní, jiní naopak velice nadšení. Už se nemůžu dočkat, jaký si na knihu udělám názor… vychází 23.ledna.
No a dále nás čeká závěr série Temný anděl 3: Ravennina perla. Už bych se konečně mohla dostat k tomu druhému… Podle Arara.cz už 9.ledna.
Nakonec třetí Počertěná: Pozor, co si přeješ. Taktéž 9.ledna. 


Baronet tenhle měsíc vydává něco, na co jste se všichni takovou dobu těšili: Anna krví oděná od Kendare Blake. Navíc se zde podařilo zachovat moc hezkou originální obálku… Já mám Annu už za sebou, a rozhodně se máte na co těšit – jde o docela strašidelnou duchařinu…Už 23.ledna.

BB art pro nás má Roztomilá malá tajemství. Jedná se o soubor povídek odehrávající se mezi čtvrtým a pátým díle série Roztomilé malé lhářky od Sary Shepardové. Vyjde 30.ledna.

XYZ chystá Padesát odstínů temnoty. Všichni milovníci prvního dílu: máte se na co těšit. Vy, co jste z Padesáti odstínů šedi znechuceni prostě zatněte zuby a přetrpte to. Já jsem někde mezi a říkám si, jestli já vůbec mám chuť to číst… možná, až budu mít čas. Vyjde 31.ledna.

Brokilon snad už konečně vydá Ples mrtvých dívek. Pro zajímavost, původní slibované datum publikování bylo v létě 2011. První díl vyšel v září 2011 a od té doby se datum publikování dvojky neustále posouvá… to už je skoro na sázku, co myslíte, vyjde to tenhle měsíc?

Nakladatelství Plejáda, o kterém slyším snad poprvé, tenhle měsíc chystá knihu Najít Sky od Joss Stirlingové. Podle Arara.cz by měla vyjít 24.ledna. Tam jsem taky našla tu oranžovou obálku, modrou má na svých stránkách Bux.cz. To jsem zvědavá, která nakonec bude. Já bych byla pro tu modrou…

Jota připravuje knihu pro mladší čtenáře od Sarah Mlynowski, autorky knihy Rebelky: Co by kdyby - Sněhurka nesnědla otrávené jablko. Název myslím docela naznačuje, o co půjde…Vychází 16.ledna.

Triton vydá čtvrté pokračování steampunkové knihy Zemětřas od Cherie Prestové, Ganymédes.

USA
1.1.
Splintered – A.G.Howard. Knížka se vskutku originální a líbivou obálkou, ve které můžete navštívit Zemi divů z příběhu o Alence… Ale je to o dost temnější místo, než země popsaná Lewisem Carrollem.
The Essence – Kimberly Derting. Druhý díl dystopické série The Pledge od autorky výborné série The Body Finder.
Altered – Jennifer Rush. Pro změnu zase jedna dystopie. Annin otec pracuje pro Oddělení; stará se o čtyři geneticky upravené kluky: Nicka, Case, Treva a… Sama, který ukradl Annino srdce. Když si Oddělení pro kluky přijde, Sam zabije agenty a než utečou, vezme s sebou i Annu…
Falling For You – Lisa Schroeder. Další kniha od mistryně ve psaní veršovaných příběhů – a tentokrát nebude veršovaná!
Victoria Rebels – Carolyn Meyer. Zápisky mladé královny Viktorie…
Love is All You Need – Deb Caletti. Souborné vydání knihy Wild Roses a The Nature of Jade od této autorky. Ta obálka se mi moc líbí…
 


2.1.
Prophecy – Ellen Oh. Největší válečník v Sedmi královstvích je… dívka se žlutýma očima – Kira je Lovkyně démonů…
Catherine – April Linder. Loni vyšla Jane, převyprávění Jany Eyrové. Tentokrát se autorka vrhla na dílo druhé ze sester Brontëových, Na Větrné Hůrce. To si možná i přečtu, Na Větrné Hůrce je výborná kniha, a ať si mě April Linder nepřeje, jestli to převyprávění pokazí…
A Dance with Darkness – Courtney Allison Moulton. Krátká povídka v Angelfire sérii odehrávající se ještě před prvním dílem.

8.1.
Through the Never Night – Veronica Rossi. Pokračování knihy Pod nekonečnou oblohou. Kdo se těší?
Just One Day – Gayle Forman. Nová kniha od autorky Jestli zůstanu.
Crash – Lisa McMann. Nová kniha od autorky Lovkyně snů. Tentokrát halvní hrdinka nevidí cizí sny, ale rovnou vize budoucnosti… Obálka je nádherná.
Rise – Andrea Cremer. Druhý díl v sérii, která slouží jako prequel ke Smečce.
Timekeeper – Alexandra Monir. Pokračování knihy Timeless.
Shadowlands – Kate Brian. Nová kniha autorky série Private. K té už se taky chci dostat hrozně dlouho…
The Tragedy Paper – Elizabeth LaBan. Hlavnímu hrdinovi je sedmnáct let a je albín – ne, vážně to nemá lehké…
Paper Valentine – Brenna Yovanoff. Kniha od autorky The Replacement.
Blood Prophecy – Alexandra Harvey. Šestý díl Kroniky Drakeových.
Revolution 19 – Gregg Rosenblum. A ještě jedna kniha podobná Terminátorovi… Tahle má ale zajímavější obálku.


15.1.
Shades of Earth – Beth Revis. Dlouho očekávané zakončení Lodi mezi hvězdami. Škoda jen, že to nějaký blb pokazil s těmi obálkami. Nemůžu se dočkat českého vydání.
Level 2 – Lenore Appelhans. Existují dvě úrovně – náš svět (Úroveň 1) a to, co přijde po životě (Úroveň 2). Felicia je uvězněná na místě mezi těmito dvěma úrovněmi…
Gates of Paradise – Melissa de la Cruz. Závěrečný díl Modré krve.
Vortex – Julie Gross. Pokračování knihy Tempest.

22.1.
Boundless – Cynthia Hand. Závěrečný díl Nadpozemské. A já se taak těším na dvojku.
The Archived – Victoria Schwab. Představte si místo, kde jsou mrtví na poličkách jako knihy (jen to ne, kam bych dala knihy?!?). Každé tělo má příběh, které chce říct, a Knihovníci je umí číst…
Everbound – Brodi Ashton. Druhý díl nic moc knihy s nádhernou obálkou už tak hezkou obálku nemá… jsem zvědavá, jestli má naopak lepší děj.
Ravage – Jeff Sampson. Třetí díl série Deviants.

29.1.
Prodigy – Marie Lu. Pokračování knihy Legend, která vyjde letos u CooBoo.
Shadows in the Silence – Courtney Allison Moulton. Třetí díl série Angelfire.
Asunder – Jodi Meadows. Druhý díl knihy Incarnate.
The Madman’s Daughter – Megan Shepherd. Anotace slibuje „temný gotický thriller o tajemstvích, které se chceme za každou cenu dozvědět a pravdách, pro jejichž skrytí uděláme všechno“. Nevím, mě to nějak neláká…
A Shimmer of Angels – Lisa M. Basso. Nááádherná obálka. Šestnáctiletá Rayna vidí anděly, a jako důkaz má terapie a prášky… Ve snaze utéct své nenormální minulosti přejde na novou školu – ale když začnou umírat studenti, je možné, že Rayna jediná to může zastavit…
‘Til The World Ends – Julie Kagawa, Ann Anguirre, Karen Duvall. Obsahuje mimo jiné povídku k The Immortal Rules, upíří dystopii.
Stolen Nights – Rebecca Maizel. Druhý díl série Vampire Queen. Ta obálka je nádherná...
Nobody But Us – Kristin Halbrook. Anotace slibuje směs Jestli zůstanu a Bonnie a Clydea. No uvidíme…
The Prey – Andrew Fukuda. Pokračování knihy The Hunt.
What the Spell – Brittany Geragotelis. Tady u téhle knihy určitě nejvíc zaujme obálka. Jinak je to čarodějnická kniha. Myslím, že by vůbec nemohla být špatná.
 

Jak to tak vidím, tenhle měsíc vychází spousta dobrých pokračování… na která jsme se všichni tolik těšili… Takže ještě jednou, hezký Nový rok, a hezký rok 2013.

Na co se nejvíc těšíte vy? Já asi na Pandemonium :-)

12 komentářů:

  1. Ako tak pozerám, zase som zaspala dobu...:D
    Bitterblue si užívaj, ja si by som si taaak priala, aby Kristin napísala niečo ďalšie.:3
    Jup a k Reached sa určite dostaň as soon as possible, bola to podľa mňa naj kniha z celej trilógie.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já doufám, že něco napíše :) A snad to nebude mít příliš velkou prodlevu, jako mezi Fire a Bitterblue... I když, hlavně když to bude tak kvalitní jako Sedm království :)
      No, to jsem teda zvědavá na Reached, když říkáš, že je nejlepší...

      Vymazat
  2. Toľko krásnych noviniek! 8)
    a Dokonalý sen a Annu sa veľmi teším 8)
    ale rada by som si prečítala aj Prophecy a 2. diel Pod nekonečnou oblohou, takisto Boundless 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si pomalu nedokáže vybrat, co bude číst dřív, co? :)

      Vymazat
  3. Falling For You mám práve pred sebou otvorené a tie verše zase tak úplne neopustila, normálne sú tam občas veršované pasáže! Yay!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je hádám dobře :) Mě I Heart You, You Haunt Me zas tolik nesebralo, ale ty verše byly přinejmenším povedené.

      Vymazat
  4. toľko nových kníh s neskutočne krásnymi obálkami :O vidím, že môj to-read list sa rozrastie aj keď som si povedala, že by sa mal skôr zmenšovať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že? Já se vždycky musím držet, abych si jich do to-read přidala jen pár, když dělám to shrnutí :) Ty anglické, co mají už před vydáním hodnocení 3,5 nebo méně sem vůbec nedávám, to už bych se upsala...

      Vymazat
  5. Já se těším nejvíc na Annu, takže doufám, že se mi bude líbit. :)
    Taky se chystám na Dokonalý sen - ta obálka je ještě lepší než u jedničky, takže se třepu nedočkavostí, až knihu zařadím do mé knihovny :)
    Od CooBoo si pořídím Pandemonium (snad Delirium v lednu stihnu přečíst :D). Jinak s tím BRZK taky stále nevím, jestli do toho jít nebo ne. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždycky když někdo napíše jenom Anna, tak se mi vybaví Anna and the French Kiss :D
      Obálka Dokonalého snu je rozhodně pěkná, ovšem názory na samotnou knihu jsou velice protikladné, někteří ji milují, druzí nenávidí :D
      Držím palce s tím stíháním Deliria :)

      Vymazat
  6. Začínám být ráda, že nežiju v Americe. To bych nejedla, abych měla peníze na všechny novinky, které mě zaujaly, a nespala, abych to přečetla :)
    Jinak se nemůžu dočkat Matched 2 (i když jsem jedničku ještě nečetla, ale prostě ta obálka! Už jen kvůli tomu je to must-have, a jsem divná, vím :D) a Anny (tu jsem zkoušela přečíst jako ebook a vážně mě to bavilo, ale na noťasu se číst nedá, nedá a ještě jednou nedá).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, jedna věc, ve kterém mám na kontě víc knih než ty, Annie :D Já jich na PC ještě než jsem měla čtečku přečetla okolo 25 :) Nakonec si člověk zvykne, ale poté, co jsem přelouskala tři díly Stmívání na počítači za týden, tak jsem z toho byla trochu unavená :D
      A kdybych byla v Americe, tak bych si musela holt najít nějakou pořádnou knihovnu nebo bych zvažovala darování orgánů :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)