neděle 27. ledna 2013

Co se mi líbí a nelíbí na knižních blozích

Do Sykiina Zimního dumání jsem se nezapojila, protože se znám a vím, že bych pravděpodobně nedokázala přispívat pravidelně – jsem člověk, který se snadno pro něco nadchne, ale pak ho to často přestane bavit. Tím spíš mě udivuje, že mě blogování pořád tolik baví :) Ale tohle téma mě vyloženě zaujalo, tak jsem se rozhodla, že i já přispěju svou troškou do mlýna. Předem upozorňuju, že vše zde je můj osobní názor, co se mně líbí/nelíbí a nikdo se tím nemusí řídit.

Když jsem s blogováním začínala, bylo nás přibližně pět a půl, zatímco dneska už by mi na spočítání nestačily všechny prsty. V takovémhle množství blogů je těžké se orientovat… je těžké číst všechny. Tím pádem si všichni musíme vybírat jen své oblíbence. A co musí mít blog, aby upoutal moji maličkost?


1. Design
První dojem je důležitý. A můj první dojem se soustřeďuje na hlavně čitelně. Znám několik blogů s černým/tmavým pozadím, a to pak musím označit text, jen abych ho přečetla. Mému notebooku už poněkud odchází baterka, a proto ho mám téměř neustále připojený na nabíjení, a v tu chvíli mi obrazovka ještě trochu ztmavne, takže je to ještě horší. Neumím to přenastavit, nevím, jestli to vůbec jde, na techniku jsem antitalent, tak to prostě je. Chápu, že je to hlavně můj problém, ale ani bez připojeného nabíjecího kabelu to není ideální. Vždycky mě to pak mrzí, že na blogu třeba nezůstanu tak dlouho, jak bych chtěla, ale prostě mě z toho bolí hlava.  Pro mě je nejlepší design takový, jako mám já – černé/tmavé písmo a bílé (případně v nějaké světlé pastelové barvě) pozadí.
Když už jsem se dostatečně vykecala na téma čitelnosti, tak další věc se týká toho, že blogy bývají podobné. Je těžké zapamatovat si, kdo je kdo. Můžete tomu pomoct, když si vytvoříte nějaký originální design, nebo ho alespoň nebudete měnit tak často, protože když už si někoho zapamatuju a pak změní design, mám chuť do něčeho praštit :D. Ne všichni to samozřejmě umí s různými programy, ale já jsem v tomhle trochu antitalent a přestože jsem si tenhle design dělala sama, mám pocit, že to není až taková katastrofa :).

2. Komentáře
Komentáře máte všichni rádi, že? Mě osobně každý komentář od vás potěší a proto se na to snažím pamatovat a když si přečtu nějaký článek, co se mi líbí, a komentuju i já. (A teď rozhodně nechci, abyste si to někdo vyložil tak, že vás o komentáře prosím, komentujte jen pokud máte něco, co chcete říct). Ale kromě toho, že autora váš komentář potěší, často se pak podívá na váš blog, a třeba se na něj pak bude vracet. Několik svých oblíbených blogů jsem objevila přes komentáře, které jste mi tu zanechali.
Pak jsou tu odpovědi na komentáře. Já se snažím odpovídat na všechny, a když zanechám komentář u někoho jiného, chodím se pak i dívat, jestli mi na něj někdo odpověděl. Neříkám, že všichni musíte odpovídat na všechno, ale už se mi stalo, že jsem se na něco ptala a moje otázka zůstala bez odpovědi/povšimnutí. To si pak říkám, proč vůbec komentuju, když si toho evidentně nikdo nevšímá?

3. Recenze
Na téma, co je recenze a co není, bychom se mohli bavit do nekonečna. Jak mají být dlouhé a co se v nich má řešit, v jaké jsou osobě, jestli v nich jsou smajlíci… To je mi všechno docela jedno. Ale co mi leze na nervy jsou některé „recenze“, které recenze opravdu nejsou. Protože když na devadesát procent článku napíšete děj a pak do posledního odstavce napíšete „líbilo se mi to. Četlo se to perfektně“, tak to recenze není. Je to zápis do čtenářského deníku. Chápu, že je těžké na začátku blogování napsat něco delšího, a člověk občas pomalu ani neví, co psát. To je v pořádku, rozepíšete se. Já když se koukám na svoje začátky, tak nad sebou trochu kroutím očima. Ale tak tomu prosím neříkejte recenze. Říkejte tomu „můj názor na knihu“ nebo něco podobného. Popis děje by měl v recenzi tvořit maximálně jednu třetinu.
A k recenzním výtiscím… Blog jsem zakládala pro radost z blogování, když ještě nic jako recenzí výtisky pro blogery nebyly. Po třech měsících blogování začal Knižní klub nabízet první RC výtisky, tak jsem to zkusila, a zadařilo se. Než zažádáte o spolupráci s nějakým nakladatelstvím, nejdříve si zkuste na blogování zvyknout. Třeba aspoň ty tři měsíce, to mi přijde akorát – samozřejmě, pokud jste ve psaní recenzí přirozený talent a hned si najdete hromadu čtenářů, proč ne dřív ;). Můžete se rozepsat, najít nějaké pravidelné čtenáře, ale taky si zkusit, jak na všechno budete mít čas a zda vás to vůbec bude bavit…Ale nemůžete se divit, že když máte na blogu tři články, nakladatelství vám na nabídku o spolupráci neodpovídá.
Další věc, kterou bych chtěla k recenzím říct, je úprava. I recenze by měly mít nějakou úpravu. Když se podívám na jednolitý text, a pak na takový, kde jsou obrázky, zvýrazněná slova nebo mezinadpisy, vždycky si vyberu to druhé. Prostě se to líp čte.
Dále, a nemůžu to dostatečně zdůraznit, ŽÁDNÉ SPOILERY. Je jasné, že pokud čtenář klikne na recenzi druhého dílu, může se dozvědět spoiler z prvního dílu, ale rozhodně nepiště do recenze jak to skončí nebo nějaká důležitá odhalení. A kdybyste měli náhodou hroznou chuť se podělit o jistý moment v knize, který vás naštval/nadchl, přehledně označte, že teď přijde spoiler.
A nakonec, jsme sice československá blogosféra, ale vždycky si ráda přečtu recenzi na anglickou knihu, prostě na něco, co není recenzované už kvadrilionkrát. A pro ty z vás, co anglicky nečtou, protože mají pocit, že by to nezvládli, mám radu: zkuste to. Já sama začala v deváté třídě a byla jsem mile překvapená, že to vůbec není tak těžké, jak se zdá. A s každou další knihou budete lepší a lepší ;).


4. Obsah
Kromě již zmiňovaných recenzí byste si měli najít ještě něco, co budete na blogu mít, abyste čtenáře zaujali. Recenzí jsou mraky, tak buďte v něčem originální. Nějaké články, které pobaví, či kde se nad něčím zamyslíte apod. Já s tím mám takovou zkušenost, že právě takové články mám nejvíce komentované.
Co já osobně moc nemám ráda jsou meme. Až na výjimky, jako moje oblíbená Měsíční chvástačka (kdo z nás se taky nerad kouká na fotky knih, že), meme prostě nečtu, protože mi přijde zbytečné číst náhodnou větu z náhodné stránky, apod. Taková zhodnocení obálek už je něco jiného, na to se občas kouknu, ale pořád to není věc, kvůli které bych se rozhodla, že tohle je můj oblíbený blog. Takže když už to všichni máte tak rádi, tak prosím s mírou – jedno, dvě meme stačí, nemusí jich být milion.
Videa je další věc, která jde mimo mě. Jediný, kdo mě zaujal, je David  – a nejsem sama, že. Jeho videa mě pravidelně rozesmívají a rozeslala jsem je i svým kamarádkám. Ten to prostě umí. Jinak proti videím nic nemám, jen mě žádné nezaujalo natolik, že bych u něj chtěla trávit třeba deset minut.

A poslední, co vám chci sdělit - to nejdůležitější. Pokud vás blogování baví, tak hlavně buďte sví. Kašlete na to, co vadí nějaké Freckles, určitě máte svoje čtenáře, kterým se váš blog líbí. Blogujte pro radost. :-)

Znovu upozorňuju, že vše, co jsem napsala, jsou pouze moje preference, nikde není psáno, že to ostatní nebudou cítit opačně. A né, ty kočičky jsem si odpustit nedokázala :D

A teď mě zajímá, co máte na blozích rádi a neradi vy? Protože i já mám pořád co zlepšovat, ne že ne : )

35 komentářů:

  1. Amen sister!,so všetkým čo si tu napísala súhlasím a mačičky sú ňuňu...
    neviem čo by som ti ešte napísala, ty si to tu veľmi pekne zhrnula..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kočičky taky zbožňuju. Čímž vyvstává otázka, proč mám teda doma papoušky? O_o

      Vymazat
    2. pripravujes a vykrmujes veceru pre pripad ze by si si priniesla domov macku? :D :D (okej zly vtip :D sorry)

      Vymazat
  2. Díky, že si mi pripomenula Davida. :D
    Vráá. Čo ja viem. Mne sa tiež bohvieako nepáčia meme ale predýcham to. Inak...najhoršie sú tie...blogy kde neviem nič prečítať. Asi iba to ma štve, inak si dokážem na nejakom blogu vždy nájsť niečo pekné. :D
    Ach...pokiaľ ide o recenzie...ešte nepíšem také tie vážne recenzie inak by som to asi schytávala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :)
      Já meme taky rozdýchám - není to nic, za co bych se na autora zlobila "ty jsi idiot, že děláš meme". Ne, prostě to jen jde mimo mě. Na každém blogu jde najít něco hezké, to je svatá pravda :)

      Vymazat
  3. Docela s tebou souhlasím :) Jen ty odpovědi na komentáře bych měla začít psát, jsem v tomhle ohledu strašně líná a odpovídám jak kdy :D

    Taky mě moc nebaví meme a videa, jedno "pseudomeme" jsem si vytvořila a to mi stačí. A občas se snažím napsat ještě něco navíc.

    Jinak na tvém blogu mám ráda především tyhle články :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle mě taky nejvíc baví psát :)
      Myslíš, to "Proč je mám ráda", že? Tak to je myslím zrovna přesně opačný případ, než to, co jsem psala. Rozepíšeš se, je to na nějaké přínosné téma, takže proč ne. :) Mě opravdu vadí spíš ty věci typu jedna věta.

      Vymazat
  4. Souhlasím, souhlasím áááá souhlasím!
    I když ne všechno dodržuji=D
    Kočičky jsou rozkošné!!!
    Nevím co napsat k tomu co se mi líbí a nelíbí na blozích. Všude se něco najde=)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo vlastně!
      Jednou jsem otevřela nějaký blog (už si nevzpomínám jaký) a do mích písniček mi hráli nějaké zvukové efekty z blogu, které asi nešli ani vypnout, nebo jsem to nenašla. Myš už najížděla na křížek a více sem na blogu vidět, slyšet, číst.. nepotřebovala.

      Vymazat
    2. to sú tie trailery a odpočítavania na vydanie knihy alebo filmu...to tiež neznášam 8D často mám hlasitosť na maxime!

      Vymazat
    3. Teda, řvoucí blog... S tím jsem se myslím ještě nesetkala, ale v případě, že bych na to natrefila, bych taky hned zmizela.

      Vymazat
  5. Skvelo zhrnuté. Mňa napríklad strašne štvalo, keď v istom období malo tak 30% všetkých blogov rovnaký typ dizajnu, to som potom nevedela ku komu som sa preklikla. A čo si budeme nahovárať - radšej chodím na blogy, ktoré sa mi "páčia".
    Ďalšia vec, s ktorou úplne súhlasím je recenzia jednej knihy na milión blogoch. Mám pocit, že vždy keď vyjde niečo nové, tak sa potom tej knihy nedá zbaviť, lebo ju všetci čítajú a všetci recenzujú. V tom prípade si prečítam len názor overených recenzentov, inak ma to skôr ubíja.
    A podľa mňa si ešte bloger musí vybudovať akési blogerské renomé, aby čitatelia blogov jeho recenziám verili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já spíš myslím, že si čtenář musí najít blogera, který má podobný vkus. Já věřím, že většina blogerů píše orpavdu to, co si myslí, ale stejně se ne vždy shodnu. Protože na každou knihu lze pohlédnout z více stran. Já mám třeba ráda blog GiraffeAndy, protože se tak v devíti případech z deseti shodneme. Hodně mám taky ráda tipy od Luu a Judit :) Měděný jezdec, Fever... To jsou skvosty, panečku. Ale nikdy to není stoprocentní, co se dá dělat.

      Vymazat
  6. Úžasný článok, súhlasím snáď vo všetkom.:) Napríklad tie videá sú fakt príliš zdĺhavé... Ale tak pozriem si ešte tie Davidove (nepoznám, priznám sa). A yayyyy, mačičkyyy.:3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      Pozři sa, pozři... Jeho preview ke Hře o trůny je jedna vtipná situace za druhou :))

      Vymazat
  7. Musím říct, že mě nejvíc štvou právě ty už zmiňované "recenze". Ráda si přečtu názor ostatních na nějakou knížku, třeba v případě že mám zrovna chuť číst knížku, která mě vtrhne do děje a to se upřímně podle anotace nedá moc poznat. :) Jenže pak narazím na nějaký blog, kde vidím, že je napsaná recenze na nějakou knihu. Ale místo toho abych se dozvěděla co si ten určitý člověk o té knize myslí, se dozvím třeba polovinu děje. A to mě pak docela naštve (zvlášť když se jedná o nějakou dobrou knížku).
    I když je fakt, že já vlastně neůžu nikoho moc soudit, protože moje snahy o založení blogu vždycky nakonec nějak nedopadly. Což mě docela mrzí, ale nějak mi to prostě nejde. :)
    Ale původně jsem vlastně chtěla napsat jen, že naprosto sdílím tvůj názor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že ne všichni jsou blogový typ. Mě to hrozně sedne, já jsem ve skutečnosti takový stydlivý člověk, který se otevře jen s lidmi, které hodně zná, jinak jsem spokojená, když mlčím a poslouchám nebo si v koutku čtu. Na internetu mám pocit, že můžu sršet vtipem (:D) a nic mi nebrání :)

      Vymazat
    2. Jo mně taky trvá než se dokážu otevřít :) ale musím říct, že na počítači s tím takový prpblém nemám :D

      Vymazat
  8. Tak ja mám čierne pozadie, mne to vyhovuje a páči sa mi to 8) tiež je dobré biele pozadie s čiernymi písmenami, ale ja mám taký tmavšie ladený blog, takže mne to takto vyhovuje. Niekedy práveže neviem prečítať veľmi bledé blogy s bledým písmom, ale inak mi to je jedno.
    Recenzie typu 3/4 je dej tiež nemám rada, to je o ničom.
    Nemám tiež rada jednovetové meme. Nehovorím, že sú zlé, ale tiež sa mi zdajú zbytočné, keď už vypisujem nejakú vetu z knihy, tak nech aspoň napíšem nejaký názor na tú knihu, keď ju práve čítam. Obálkové meme zbožňujem, sama som zapojená v 2, ale vždy k tomu aj napíšem viacej textu a hneď je to o niečom inom 8)
    Takisto rôzne tematické projekty, kde sa dá rozpísať na danú tému zbožňujem 8) ako napríklad aj toto dumanie 8)
    1. krát som napísala dvom nakladateľstvám po 6 mesiacoch existencie blogu a mala som už stálu základňu 50 followerov. Skôr som sa neodvážila, lebo som nemala ani tak veľa času na čítanie kníh, tým pádom som bola rada, keď som napísala 1-2 recenzie raz za 2 týždne. Keď som sa do toho už dostala, mala som aj viacej sebavedomia a skúsila som poprosiť o RC. Knižný blog som si však nezaložila preto.
    Pekný článok, v mnohom súhlasím 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě tvůj blog mě hrozně mrzí, tvé komentáře si čtu moc ráda, jsi takový mile působící člověk, a tak bych tvůj blog ráda četla, ale když k tobě přijdu, tak mě vždycky rozbolí hlava, mám asi vážně blbý počítač. :/
      Tak je to nejlepší, ale opravdu už jsem viděla otázky typu "založil/a jsem si blog, tak kam mám napsat, když chci recenzák?". To se mi pak vůbec nelíbí.
      A díky :)

      Vymazat
  9. Souhlasím, i když sama mám hodně co zlepšovat, hlavně co se týká recenzí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že by to mohlo být mnohem horší, Andy :)

      Vymazat
  10. Já jsem tady v tom všem ještě nováček, takže si moc neotvírám pusu. :D Každopádně musím říct, že s Tebou souhlasím. :) Když jsem zakládal blog, neměl jsem o nějakých RC ani páru. Pak mi to někdo z vás tady prozradil, tak jsem jen tak vyzkoušel napsat Fragmentu. A vyšlo to. Jsem rád, protože mají hlavně takové knížky, které jsem měl mít přečtené už 5 let zpátky. Je celkem fajn, že si je tedy nemusím kupovat a místo toho vrážím peníze (a ne malé) do jiných. :D :)
    A děkuji za zmínku v článku, ani nevím, jak moc mě to těší. :) Člověku to pak hned řekne, že to snad nedělá zbytečně. P.S. Tvé články jsou skvělé a vždycky si je rád přečtu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně se už dostaň k Percymu, to je úžasná série! :)
      A myslím, že to rozhodně neděláš zbytečně, já už na tom pomalu začínám být závislá, má pravidelná dávka smíchu. Uííí :D
      A děkuji moc, to taky potěší :)

      Vymazat
  11. Mne sa tiež už podarilo naraziť na blog, kde hrá hudba. Išlo ma poraziť, lebo o jednej v noci, zvuk pustený na maxime a rodičia vo vedľajšej izbe.. ehm :D A neviem, možno to niekomu vyhovuje, ale ja mám rada pri čítaní pokoj a tá hudba (prípadne nejaký podklad, tuším som na niektorom zahraničnom blogu videla/počula šumenie mora :P) ma hodne rozčuľuje.
    Davidov blog som objavila až teraz, pomocou tohto dumania (tuším u E_V_E :), ani som nevedela, o čo prichádzam.
    Inak, tuším so všetkým (až na to, že mne biele písmo na čiernom pozadí zvyčajne neprekáža) súhlasím, pekne si to zhrnula. :) Ja sa celkovo pravidelne vraciam iba k pár blogom (vrátane teba ;) a všetky splňujú tvoje požiadavky. Asi som náročná, ale obyčajné recenzie, meme a podobne ma často nudia a ešte k tomu má maloktorý recenzista výnimočný štýl písania, taký čo by ma zaujal. (toto som našla u Luu a Judit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na šumění už jsem narazila... taky mě to rozčilovalo. teď když jsi mi to připomněla, tak zahraniční blogy jsou často hrozně pomalé, protože mají menu dvacetpět kilometrů dlouhé a plné různých widgetů a ikonek. Notebook mi to ještě bere, ale u táty na počítači se mi to vždycky načítá dva dny.
      Tak teď už nepřicházíš :)
      Asi máš lepší počítač. Já to prostě nepřečtu (a to ani nemluvím o létě, kdy mi zapadající slunce svítí přímo na počítač mým západním oknem (zatímco ze mně se stává grilovaná Freckles).
      Luu a Judit mají skvělé recenze - a styl psaní vůbec, vždycky mě dokážou na knihu nalákat. Tak to bylo i v případě recenzí Seesen (www.imaginarywhispers.blogspot.com) a shrnutí od Nicole (www.justmybooks.blogspot.com), škoda, že už s blogováním skončily.
      A díky, jsem moc ráda, že se sem vracíš :)

      Vymazat
    2. Hej hej, súhlas, s dobrým pripojením mi to toľko nevadí, ale aj tak to nie je bohviečo. Hlavne nemám rada také tie blikajúce bannery, hrozne ma to ruší pri čítaní..
      A mimochodom, zabudla som predtým spomenúť, máš veľmi pekný design blogu. :)
      Och, tak slnko je už úplne iná vec, to je problém vôbec niečo prečítať. :D A nemáš nastavený slabý jas alebo niečo? Mohla by si sa skúsiť pohrať s nastaveniami, čo vieš, možno to pomôže.
      Nemáš začo. Vážne. Keby sa mi tu nepáčilo, nevracala by som sa. :)

      Vymazat
    3. No, já věděla, jak nastavit jas u normálního počítače - tlačítka na monitoru. Ovšem můj notebook nic takového nemá, neřád Harry Potter (alias HP :D)

      Vymazat
    4. :O :O Já na to přišla! na klávesnici mám malý sluníčka! :D I když, teď to možná září až moc :D

      Vymazat
  12. Ja s tebou súhlasím. Prehľadnosť a nespoilerovanie je základ. :D Ale prekvapilo ma, že ti prekáža menenie designov. :D To ja s jedným dlho nevydržím. (niežeby som sa nepokúšala, ale veľmi mi to nejde) Odpovedanie na komentáre bolo v mojich začiatkoch mimo mňa, radšej som daný blog navštívila a zanechala niekde svoju vlastnú pečiatku (rozumej: komentár), teraz už však na ne odpovedám a musím povedať, že ma často prekvapí, ako sa k mojej odpovedi ešte znovu vyjadria. Viac sa tak o vás dozvedám. :D Čo sa týka iných článkov než recenzií, mám rada obálkové "vojny", chvastačku a čítanie na slepo. Vysekávanie viet z kníh o ktorých som často nepočula ma nenadchýna. Mimochodom, gratulácia k toľkým rokom blogovania. Ja to mám asi tak isto alebo aj viac, ale IB je môj prvý knižný blog. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nepřekáží mi to, že bych se na někoho, kdo změní design zle mračila, pokud to nedělá každý měsíc. Já mám třetí design a přes dva roky blogování, a naprosto mi to vyhovuje. Ale myslím, že tři až čtyři změny do roka by mi taky nevadily :) Jinak tvůj momentální design se mi hrozně líbí, je takový neobvyklý, takže si tvůj blog pamatuji dost dobře :)
      Čtení na slepo je úžitečný projekt, ale já si v prvním vytáhla knížku, která mě tak brutálně nechytila, že jsem ji nedočetla, a od té doby jsem to nijak nenapravila, ehm... :D
      Díky :) Na tvůj blog chodím opravdu ráda, máš jeden ze tří nových blogů za minulý rok, které mě opravdu nadchly :) Já mám s množstvím blogů ten problém, že si spíš pamatuju ty staré, a mezi těmi novými mě jich mnoho nezaujme. Takže jen tak dál, zbožňuju tvé přeškrtané poznámky! :)

      Vymazat
    2. Tak to som rada, že sa ti páči design a že ku mne chodíš rada aj preškrtané poznámky. Nie veľa ľudí ma zmysel pre moju iróniu. :) Ja mám tvoj blog tiež veľmi rada a úplne najradšej články, kde sa vyjadruješ k rôznym veciam. Doteraz sa pamätám, že prvý článok na tvojom blogu, ktorý som čítala bol o tom ako sa pohybuješ po meste v dopravných prostriedkoch a sliediš, čo kto číta. :D
      Ja som si v prvom Čítaní na slepo vytiahla tiež hnusnú knihu Love Lies, ale dala som ju!! (mali by mi za to dať medailu za hrdinstvo a trpezlivosť) Dúfam, že tento mesiac si vyberiem niečo lepšie, i keď v konečnom dôsledku je to moja vina. Nemám si čo dávať sprostosti do to-readu. :D

      Vymazat
  13. Moc pěkný článek! :) Prakticky ve všem s tebou souhlasím! :)
    Taky jsem radši, když je design světlejší a není měněn každou chvíli. Jsem zvyklá si nějaké blogy pomocí designů zapamatovat, takže když bloger vzhled změní, tak se vždycky chvilku rozkoukávám. :D :)
    Když nějaký článek okomentuji, vždycky mi udělá radost, když dostanu od autora nějakou reakci. Obzvlášť pokud se na něco zeptám. Když autor nereaguje, tak mě to zamrzí a pak už ani nemám chuť komentovat článek jiný. Já sama se snažím na komentáře vždycky reagovat, jsem za každý komentář vděčná, takže i s radostí odpovídám. :)
    Recenze si poslední dobou čtu jen u pár vybraných blogerů, i když blogů navštěvuji více. U někoho koukám aspoň na konečné hodnocení, když už ne na celou recenzi. :) Ono dost záleží na tom, jaká kniha je recenzovaná. Když už to je desátá recenze na stejnou knihu, tak mě nebaví číst pořád dokola skoro to samé. :) A také je to dost závislé na mém volném času, že jo. :D :)
    Co se týče ostatního obsahu blogu - z tohohle ohledu mám třeba tvůj blog moc ráda. :) Daří se ti vymýšlet vtipné a zajímavé články, které si vždycky ráda přečtu! :) Můj blog v tomhle ohledu příliš originální není, ale snažím se nějaké články vymyslet. Nejhorší je, že když už něco vymyslím, jsem občas pěkně líná daný článek sepsat. :D
    Co se týče videí - musím s tebou souhlasit. Já osobně nikdy nejsem schopná je dokoukat až do konce. Tedy až na videa od Davida. Ty mě baví a proto je vždycky shlédnu celé! :D :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)