čtvrtek 31. ledna 2013

Leden 2013 & Co budu číst v únoru

Tak, měsíc nového roku máme za sebou... Na začátku ledna jsem publikovala článek, ve kterém jsem shrnula, co chci za měsíc přečíst. Podařilo se mi to? Co si myslím o knihách, které jsem přečetla? A co budu číst v únoru? To všechno se dozvíte v tomhle článku.


Tadáá, všechny předsevzaté knihy a ještě nějaké další jsem zvládla přečíst! Poslední jsem dočetla ve dnes večer, takže na poslední chvíli, ale zvládla jsem to. Na pět z nich si můžete přečíst moje recenze, dvě další ještě budou. Celkem jsem přečetla patnáct knih, jednu stostránkovou novelu a pak jeden krátký příběh.


Absolutně nejlepší
Nebezpečně krásný - od téhle knížky jsem ani nečekala, že se mi bude tolik líbit. Ale jo. Objektivně to není tak excelentní, ale mně hrozně sedla ta atmosféra příběhu, neobvyklé charaktery a prostě se mi to líbilo, tečka.
BZRK - tohle je pořádná jízda. Přečetla jsem to za 24 hodin a ještě jsem mezitím stihla 8 hodin školy a 8 hodin spánku (a nebýt té školy, vykašlala bych se i na spánek). To snad říká vše...
Banka těl - ta nebyla tak dobrá jako dvě předchozí knihy, ale i tak si zaslouží třetí místo. Velice mě bavila, úžasně se četla a divím se, že jsem ji doma měla tak tři měsíce, než jsem si ji přečetla.

Horší než nejlepší a lepší než dobré
Báječná léta pod psa - pokud máte povinnou četbu do školy, zkuste tohle. Je to vtipné, ne příliš tlusté a navíc to dle mého názoru pěkně varuje před komunistickým režimem. Tohohle "Viewegha" by si měl přečíst každý.
Závist - série Luxus je jednoduše moje guilty pleasure. A třetí díl je zatím nejlepší...
Bitterblue - závěr série Sedm království (u nás vyšla jen první kniha, Výjimečná). Chtěla jsem začít nový rok s něčím, o čemž jsem si byla jistá, že se mi to bude líbit. A líbilo, jen to nebylo tak perfektní jako předchozí díly. Takže, nebylo to úžasné, perfektní a skvělé na stodvacátou první, ale spíš úžasné a skvělé na stodvacátou první. A jste si jistí, že nebude další díl? 
Láska na zavolanou - co říct, Sophie Kinsella je moje srdcová autorka.


Dobré
V is for Virgin - tahle knížka je vtipná, lehká a nebýt toho, že je přeplněná klišém (a ten konec obzvlášť), líbila by se mi ještě víc.
Only the Good Spy Young - knihy od Ally Carter mám hrozně ráda, ať už je to její série s náctiletými špehy, nebo s náctiletými zloději (a příští týden vyjde další, jupííí). Ale něco mi bránilo dám tomuhle pět hvězdiček. Pořád je to ale kniha, jejímž přečtením neprohloupíte.
Every Girl's Dream - krátká povídka od Meg Cabot zasazená po třetím Mediátorovi. Něco, co zkrátí čas na čekání sedmého Mediátora, ale žít bych bez těch asi 10 stran mohla.
Drakie 2: Útěk - pokračování Drakie mělo dle mého názoru skvělou druhou polovinu, ale ta první... no, řekněme, že fanda do milostných trojúhelníků asi nikdy nebudu. 

Mohlo to být lepší
Tajné deníky slečny Mirandy Cheeverové - moje pravidelná dávka červené knihovny. Tahle kniha Julii Quinn nebyla tak dobrá jako Vévoda a já, ale pořád to nebylo nic hrozného. Pokud máte rádi historické romance, tak to můžete zkusit...
Osudové rozhodnutí - závěr Lovkyně snů mě příliš neuchvátil. Mojí srdcovkou zůstane jednička. Ale autorce se musí přiznat, že velice neobvykle pojala už tak dost originální nápad. 
Kde je vlk, tam je hra - třetí díl Monster High. Tohle je spíš pro mladší slečny, a kruci, ty holky jsou tam STRAŠNĚ tupé a myslí jen na kluky a oblečení, ale když se člověk přenese přes tohle, dá se to číst.
Destroy Me - novela z pohledu hlavního záporáka Shatter Me, Warrena. Nebylo to ani hrozné, ani skvělé. Spíš zajímavé. Ale přežila bych bez toho. Ať autorka kouká napsat druhý díl stejně krásným způsobem jako první!
Magic Study - tuhle knížku jsem dočetla dneska. A třebaže mě první díl velice bavil, do tohohle jsem se nemohla dostat. Na konci už jsem si jen říkala, ať už to skončí. Do posledního dílu se hned tak nepustím...

Málem jsem to nedočetla
My Soul to Save - první díl série Soul Screamers byl skvělý, ale spousta recenzí mě varovala, že dvojka není na stejné úrovni. Proto jsem se čtením váhala docela dlouho. Ale moje očekávání bylo nejspíš i tak dost vysoké, protože tohle jsem málem nedočetla. Hrozně dlouho jsem se u toho zasekla a když jsem to konečně dočetla, ulevilo se mi... Teď nevím, nevím, jestli se mi chce pokračovat. Pokud to někdo četl, zlepší se to?

Tak, a teď přichází moje challenge na příští měsíc. Doufám, že ji zvládnu, protože únor bude sice o tři dny kratší než leden, ale mám jarní prázdniny (mimochodem, proč se tomu říká jarní prázdniny, když jsou v zimě a lidi o nich jezdí lyžovat?). Je to 11 knih z knihovny (pokud mě sledujete na Facebooku, určitě jste si všimli, kolik knih z knihovny doma mám), tenhle měsíc bude ve znamení "zlikviduj tu hromadu"; a 1 anglická, kterou budeme společně číst se skupinou Čeští a slovenští blázni do anglických knih. Nechcete se taky přidat? :-) Nejspíš zvládnu i víc, ale nechávám si rezervy pro případné recenzní výtisky nebo okamžité nadšené vzplanutí pro něco ;-) Tenhle měsíc má vyjít The Indigo Spell od Richelle Mead, a pokud mi přijde do konce měsíce, tak ode mně nečekejte příliš sebeovládání... Takže si dávám zase toleranci nesplnit 3 knihy.


Trýzeň - Cat Clarke
     - od této autorky jsem loni četla její prvotinu Jako v pavučině, a protože to bylo něco skvělého, ani tohle si nemůžu nechat ujít.
Na půl cesty do hrobu - Jeaniene Frost
     - na tuhle série jsem slyšela skoro samé pozitivní ohlasy, ale s urban fantasy knihami nejsem vždycky takový kamarád jako ostatní (například Mercedes Thompsonová nebo Kate Daniels mě příliš nenadchly, Anitu Blakeovou jsem si zamilovala až po druhém dílu), takže jsem se rozhodla vyčkávat, dokud ji neukořistím v knihovně. To se mi konečně podařilo, takže doufám, že se Napůl cesty do hrobu přidá k UF knihám, které miluju (jako Temná horečka).
Popelčina kletba - Krystyna Kuhn
     - tuhle spisovatelku můžete znát jako autorku série Údolí. To jsem sice nečetla, ale na Popelčinu kletbu jsem narazila u GiraffeAndy, která ji moc doporučovala, tak jsem si řekla, proč to nezkusit? Snad se mi bude líbit stejně jako jí.
Hex Hall série - Rachel Hawkins
     - první díl téhle čarodějnické série už jsem kdysi četla v angličtině, ale teď plánuju rereading v češtině, na což navážu dalšími díly. Jsem zvědavá, jestli se autorka udrží na stejné úrovni.
Muži, kteří nenávidí ženy - Stieg Larsson
     - o severských detektivkách teď všichni, zvlášť Annie, pějí samé chvály, takže to konečně musím přečíst taky :-)
Iluze - Aprilynne Pike
     - první díl téhle série se mi velice líbil, druhý už o něco méně, tak jsem zvědavá, ke kterému se budou blížit Iluze?
Dnem i nocí - Gwen Hayes
     - k téhle knížce si teď vůbec nic nevybavuji, anotaci už jsem pozapomněla... ale upoutala mě svou originální obálkou.
Die For Me - Amy Plum
     - výše zmiňované společné anglické čtení :-)
Hra Lží - Sara Shepard
     - Roztomilé malé lhářky od této autorky mě tolik nenadchly, takže doufám, že Hra lží bude o něco lepší...
Poslouchej - Sarah Dessen
     - Ukolébavka se mi velmi líbila, a z Poslouchej už jsem si něco málo přečetla, tak mě to doufám nezklame.

No, a to je vše. Co jste za leden přečetli vy, a co plánujete přečíst v únoru? A vážně nechcete zkusit to anglické čtení? ;-)

28 komentářů:

  1. *triumfálna hudba* Cat Clarke!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ty by sis měla přečíst Entangled ;)

      Vymazat
    2. Čítam práve Undone :) Ak sa ti Torn nebude páčiť, oznám mi to tak jemne, dobre? -.-

      Vymazat
    3. Ok, ale spíš počátám s opakem :)

      Vymazat
  2. Nebezpečně krásný - toto si veľmi chcem prečítať!!!
    Sériu Noční lovci rozhodne doporučujem! 1. diel je úžasný a teším sa na 2ku 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se povedlo vzít najednou jedničku i dvojku, takže můžu hned pokračovat... Otázka je, kdy bude trojka? :D

      Vymazat
    2. Niekedy vo februári a ja už teraz premýšľam, kde na ňu nahrabem prachy! Žiadne totiž nemám :X

      Vymazat
    3. Akorát jsem se to taky dozvěděla, když jsem hledala knihy, které vyjdou tenhle měsíc. Budu držet palce, ať to seženeš :)

      Vymazat
  3. Hex Hall sériu si chcem určite aj ja prečítať :)A z kníh, ktoré si prečítala, mám v pláne si prečítať Banku tiel, lebo ju mám doma už vyše 6 mesiacov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už se k ní dostaň, nebudeš litovat :)

      Vymazat
  4. Mě se taky Nebezpečně krásný líbil a též jsem to vůbec nečekala.. :) Hm, asi to bude tím, že doteď mě žádná "vílí" kniha až tak nedostala..

    Mimochodem, teď čtu Poison Study a zatím se mi to docela líbí.. jsem.. asi před polovinou. Až na to, že má na mě takovou.. těžší angličtinu, pokud to tam můžu říct.

    No, užij si knihy na tento měsíc ! :)

    Trýzeň je hodně zvláštní kniha.. ale určitě dobrá!! :) Až na takový malý detail a to je naše obálka:D

    Muži, kteří nenávidí knihy - to je jednoduše pecka! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Poison Study je skvělá kniha, a angličtinu má trochu těžší. Poslední dobou už slovník ve čtečce moc nepoužívám, ale tady jsem ho měla zapnutý. Jen je potřeba zvyknout si na Mariinu neobyvklou slovní zásobu :)
      Naše obálka k Trýzni by vyhrála soutěž "obálka, co nejvíce vystihuje svůj název", protože už dlouho mi žádná obálka tak velkou trýzeň nepůsobila :D

      Vymazat
    2. :D To je trefný .. a docela smutný:D

      No, zajímavou slovní zásobu teda má určitě. Jsou části, které se čtou bez problémů a potom jsou takové, při kterých nepustím slovník z ruky po celou kapitolu.. trošku mě to deprimuje:D

      Vymazat
    3. Ale tak si to vezmi z té lepší strany... rozšiřuješ slovní zásobu :)

      Vymazat
    4. Tak to každopádně:)

      Vymazat
  5. Blahoželám k splneniu! Ja si také dačo nedávam, lebo naša knižnica je nespoľahlivá. :D Nikdy sa nedostanem ku knihám, ktoré chcem ihneď, skôr si vyberám tie, čo nájdem medzi nepožičanými na poličkách. Odobrojem ti Hex Hall, som zvedavá, čo na túto sériu povieš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Na Hex Hall jsem si říkala, že udělám celkouvou recenzi, takže se to určitě dozvíš :)

      Vymazat
  6. 15 kníh?:D Nebavím sa s tebou...:D
    Inak, Torn! To bolo perfektné, hádam sa bude páčiť.:] S Bitterblue si to vystihla... a ďalší diel by teda byť MOHOL. n_n
    Čo sa týka Soul screamers, hmm. Mám doma 'volume 1', ale ešte som sa k tomu nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale notak... :D
      To by teda mohl, nejvíc neuzavřený konec ze série, a zrovna u posledního dílu? :D
      Soul Screamers mám doma právě taky tu Volume 1... teď ale nevím,j estli vůbec chci Volume 2.

      Vymazat
  7. 15 knih? Páni, já dala 6: D Jinak Hra lží je moc pěkn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle měsíc jsem to vzala nějak hopem :D

      Vymazat
  8. Popelčina kletba, Hra lží a Hex Hall jsou super! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Rilik
    Study 2 od Marii mi taky trochu trval, než jsem si zvykla. Pak jsem začla číst trojku a po několika stránkách jsem skončila. Přečetla jsem si konec a bylo :-D V češtině bych si to přečetla, ale kniha v aj mě musí skutečně nadchnout, jinak bohužel... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já to dočetla, ale možná bych to taky odložila, kdybych si nedala za cíl, že to přečtu :)

      Vymazat
  10. ja s mojimi úbohými piatimi sa na tvojich 15 fakt nehrabem :D dobrá si ;) a držím palce nech sa ti tento plán vydarí.. z tých kníh som čítala len Larssona a to je fakt pecka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Normálně takhle rychle nečtu, spíš okolo deseti. Nějak jsem se tenhle měsíc nakopla, no :D Uvidíme, jak dlouho mi to vydrží.
      To mi pořád všichni říkají, tak musím zjistit, co je na tom pravdy :D (viz komentář od Dý).

      Vymazat
  11. Doufám, že tě Popelčina kletba nezklame. =)
    Jinak rozhodně doporučuju Hex Hall, moje srdcovka! ♥
    A Hra lží je podle mě o dost lepší než první díl Roztomilých malých lhářek. Já teď čtu čtvrtý díl Lhářek Neuvěřitelné a ten je vážně skvělý, ale první dva díly mě taky tolik nebavily, až od třetího dílu mě to chytlo.
    Ukolébavku jsem nečetla, ale Poslouchej je vážně fajn oddechová kniha.
    A Na půl cesty do hrobu jsem dočetla včera, sice na urbanky a upířiny moc nejsem, takže nemůžu říct, že by mě to nadchlo, ale má to dobrou zápletku a myslím, že by tě to zklamat nemělo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi mi udělala radost, já myslela, že po dvou díle Lhářek jsem jediná, komu se to moc nelíbí. Hned mám větší chuť pustit se do té trojky, co mám doma.
      Poslouchej už jsem rozečetla a musím říct, že mě to dost baví.
      A do Napůl cesty do hrobu se snad pustím hned potom :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)