pondělí 14. ledna 2013

Obálkové klony #7

ZOMBIE VERSUS FÚRIE?

Už se vám někdy stalo, že jste viděli nějakou obálku a zdála se vám povědomá? Že jste ten obrázek už někde viděli? Je možné, že se vám to jen zdálo, ale taky je možné, že máte pravdu. Nakladatelství totiž často sáhnou po fotce, která už na nějaké knize je. V téhle nedělní (případně pondělní) rubrice vám pokaždé ukážu obálky různých knih, které jsou si velice podobné...



 Včera jsem projížděla soubory v počítači, co všechno tam mám... No a narazila jsem na svoji složku s obálkami, kde mají své místo i obálkové klony. Uvědomila jsem si, že mám pořád spoustu klonů, a rubrika už dlouho leží ladem! Takže to hodlám napravit... Dnes si vezmu na paškál jednu českou a jednu originální obálku. 

První obálku snad ani nemusím představovat - mám pocit, že za ty (skoro) dva roky od vydání už téměř všichni na Les Rukou a Zubů narazili...Každopádně, knížka vyšla na konci března 2011 u Mladé Fronty. 
Co se týče druhé knížky, tak ta u nás taky vyšla, loni u Alpressu jako Pomsta: Někdy lítost nestačí, a to s červenou obálkou, která se dle mého názoru povedla víc než originál. Ale zpět k originálu... V USA vyšlo Fury až 30.8.2011. Hledala jsem to, a obálka byla zveřejněna na začátku dubna 2011. Nemyslím, že by někdo v Americe okopíroval českou obálku, ale ta naše prostě byla první, díky čemuž si Fury zaslouží titul klon.

Pokud jste viděli Les rukou a zubů naživo, tak jistě víte, že na přebalu jsou ještě lesklé ornamenty a ani úvody kapitol nejsou k zahození. Na první pohled se mi obálka k Lesu líbila - při pohledu na ni mě napadl podzimní les, plný barev a spadaného listí. K pošmournému ději se nejspíš hodí víc originální obálka, ale na pohled je tahle rozhodně výhra. Dívka na obálce se po čas děje dokonce stala mou představou Mary - i když mám pocit, že je Mary černovlasá... Perličkou tohoto zpracování je úžasný font názvu knihy, které k sobě poutá pozornost. Jméno autorky nezapadne, ale stejně tak křiklavě nebije do očí.

Fury se mi líbí o něco méně. Nedá se říct, že by šlo o obzvlášť ohyzdnou obálku, ale ani by mě na první pohled neupoutala. Chuť přečíst si knihu jsem dostala teprve při pohledu na českou obálku. Dívka na obálce Fury evidentně není člověk - nejspíš to bude ta fúrie - je bledá, a ze zrzavých vlasů jí šlehá oheň. Na jednu stranu je to zajímavé a zrzavé vlasy mi vždycky přišly nádherné, ale na tu druhou mi přijde, že je na tom poznat, že je to udělané počítačem... ale to je můj osobní názor, možná to někomu sedne víc. Písmo mi přijde vhodně zvolené, je zajímavé, barva tam hezky vynikne a i se mi líbí, jak jsou ty kudrlinky přesně okolo ruky - že ji nepřekrývají.

Konečný verdikt:
Les Rukou a zubů:
Fury:

Jaké obálce dáváte přednost vy?

10 komentářů:

  1. Les Rukou a zubů je podle mě milionkrát hezčí, než obálka druhé knihy. Nějak to není ono, když má ty vlasy takové rozplizlé všude okolo, a ta barva taky není moc ladivá.. Taky to vypadá, jakoby měla plochou hlavu, takovou připláclou.. chudinka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď, když jsi to napsala, tak to s plochou hlavou taky vidím! :D

      Vymazat
  2. Les rukou a zůbu. Dávam prednosť tej, príde mi krajšia, prirodzenejšia. Ľudskejšia?
    Fury je narozdieľ od nej ako ľad. Nie práve príjemná na prvý pohľad. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to i odpovídá hrdinkám knih - Mary, člověk, a u té druhé by to asi měli být ty fúrie (že bych si to konečně přečetla? :D).

      Vymazat
  3. Mne sa práveže Fury páči veľmi...tie vlásky sú super 8D
    ale aj český Les... je veľmi pekný 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navíc pod přebalem je Les nádherně zelený - moc hezké na pohled.
      A že se ti víc líbí Fury - no, říká se přece kolik lidí, tolik chutí, že? :))

      Vymazat
  4. Les rukou a zubů u mě jasně vede :)

    OdpovědětVymazat
  5. No tá na českej obálke vyzerá rozhodne lepšie, neviem, ale niečo mi na tej babe na knihe Fury nesedí a je mi nesympatická :D takže ja som rozhodne za Les :D

    OdpovědětVymazat
  6. Úplne súhlasím. Na Fury tá deva vyzerá veľmi zvláštne. Nepáčia sa mi vlasy. :D A pehy jej pristanú, prečo ich dali preč?

    OdpovědětVymazat
  7. Já nevím, les je mnohem krásnější (na 100%), ale Fury je zajímavější na ní jsou ty vlasy božííí i když moc nesedí barva, ale hnědý oheň není že?
    A jo je placatá, druhá věc je jestli ta osoba věděla zda je i na té druhé knize

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)