pátek 1. února 2013

Co nás čeká v únoru?



První měsíc roku 2013 je za námi. Stejně tak už snad mají vysokoškoláci zkouškové za sebou a školáci dostali vysvědčení (co jste dostali? Pochlubte se). Říká se, „únor bílý, pole sílí“, ale v tom případě to letos na to silné pole nevidím, jelikož u nás to připomíná tak konec března. Alespoň mám vyhlídku jarních prázdnin, které mě za dva týdny čekají (a do té doby slušný nášup testů. Ale konec nesouvislého plácání o ničem, je čas shrnout, co vyjde následujících dvacet osm dní.




Knižní klub plánoval soubor povídek k sérii Andělé na únor, ale Zamilovaní andělé vyšli už na konci ledna – hm, předčasné vydání, to bych si klidně nechala líbit častěji :-) Já si vlastně vůbec nejsem jistá, jestli mám chuť tuhle knížku číst. Sérii Andělé jsem nakonec dočetla, ale nemyslím, že se k ní ještě vrátím. Alespoň má hezké obálky… Mimochodem, autorka „Andělské“ série chystá novou knížku – slzy hlavní hrdinky budou schopny vyzvednout ze dna mořského nic menšího než samotnou Atlantidu! To bude nepochybně trhák ;)
Jennifer Lawrence určitě všichni znáte jako filmovou Katniss z Hunger Games, ale loni si zahrála ve filmu Silver Linings Playbook, který byl natočen podle stejnojmenné knihy od Matthewa Quicka - v překladu Terapie láskou vyjde už 7.února. Jsem na to zvědavá, slyšela jsem několik pozitivních ohlasů…
A u filmů ještě zůstaneme – protože tenhle měsíc do kin dorazí první díl Kroniky prokletých zaklínačů, Knižní klub vydává Nádherné bytosti znovu, tentokrát s filmovou obálkou.
Carlose Ruize Zafóna možná znáte díky knížce Marina, která loni vyšla u CooBoo. Knižní klub tenhle měsíc vydává (nejsem si jistá, jestli to není jen reedice) dvě knihy od tohoto autora, Stín větru (12.února) a Nebeský vězeň (21.února). Marina se mi moc líbila, tak to možná zkusím…
 


CooBoo vydává tento měsíc jednu z mých nejvytouženějších knih. Zelená jako smaragd od Kerstin Gierové, áááá (nadšeně ječím :D), závěr časocestovací série Drahokamy, která mě loni velice nadchla. Už 18.února.
Dále vyjde pokračování andělské knihy Nadpozemská – Zasvěcená. I z téhle série (přesněji řečeno z prvního dílu) jsem nadšená, tak doufám, že si to Cynthia Handová pokračováním nezkazí.
Alchymie věčnosti je první díl nové série. Mělo by to být o nesmrtelné dívce, která už několik staletí střídá lidská těla. Vyjde 6.února.
Kdo z vás zná Darrena Shana? A ne, teď nemluvím o Darrenu Shanovi, autoru Demonaty. Mluvím o Darrenu Shanovi, hrdinovi stejnojmenné série od Darrena Shana. Já tuhle sérii kdysi přečetla málem vkuse. A teď se u nás dočkáme Zrození zabijáka, což je první díl vlastně takového prequelu k Darrenu Shanovi. Hlavním hrdinou je pan Hroozley, ten, co proměnil Darrena na upíra. Na tohle jsem velice zvědavá – bude mě to bavit stejně jako Darren? Vyjde už 13.února.
A aby to nebyly jen samí zahraniční spisovatelé, Věra Řeháčková, česká autorka knih pro dívky (když mi bylo dvanáct, hodně jsem ji měla ráda), napsala knihu Prožila jsem něco neuvěřitelného, a právě tato knížka vychází 6.února u CooBoo.
A poslední, tento měsíc vyjde i kniha pro mladší slečny – ideální pro vaše mladší sestry – Rose a stříbrný duch. Já četla první dva díly, a je to opravdu hezké, jen… už mi bohužel není devět.
 


Mladá Fronta tentokrát nezklamala, a nakonec se od nich přeci jen dočkáme závěru nějaké série, když už to nebudou Nástroje smrti (ty nakonec budou letos u Knižního klubu). Kdo jste si oblíbil Carrie Ryanovou, tenhle měsíc (úplně na konci, takže nelze vyloučit, že to vyjde až na začátku března) se dočkáme závěrečného dílu Lesu rukou a zubů, nazvaného Tma a prázdnota.


Fortuna Libri má v edičním plánu dvě zajímavé knihy na únor a dvě, u nichž je napsáno leden/únor. V knihkupectví jsem ještě nebyla, takže nevím, jestli Osud – závěr tetralogie Křídla – a Rozpolcení, pokračování knihy Dědička, už vyšly, nebo teprve vyjdou, ale do lednového shrnutí jsem to nedávala, takže to tu máte teď.
Kromě těch dvou ještě Zrada, pokračování knihy Závist, která je podle mnohých docela strašidelná, a možná i proto mě moc neláká.
A nakonec Spoutaná, druhý díl k erotickému románu Obnažená. Už bych se měla pohnout a přečíst si něco jiného než 50 Shades, poslední dobou je výběr opravdu velký…


Fragment vydává jednu dlouho očekávanou knihu: pokračování knihy Nebezpečná láska s názvem Nepřítel mého nepřítele. Tentokrát bude jedním z hlavních hrdinů bratr Michaela z Nebezpečné lásky.
Dále Stefanovy deníky 5: Úkryt. K tomu nemám žádný komentář :D
Nikdy neříkej navždy – Ali Cronin. Příběh sedmnáctileté Sáry, která potkává svou první velkou lásku.
Hadí spirála – druhý díl Mayského proroctví. 


Plejáda posunula vydání knihy Najít Sky na 28.února. Tak že by už tentokrát? A pořád nevím, která z těch obálek je ta pravá.


Levné knihy mají přesně dnes, 1.února, vydat knihu The Gathering Storm. Český název ani obálka nejsou známy. Po přečtení recenze od Luu musím říct, že bych si tu knížku docela ráda koupila… 


Argo chystá na 20.2. čtvrtý díl série Nesmrtelní, Temný plamen – aneb naše pravidelná roční dávka příšerné obálky. Na Slovensku mají mnohem hezčí.


Fantom Print chystá Nenávist až za hrob – třetí díl Noční lovkyně. 


Baronet minulý měsíc vydal knihu Anna krví oděná, na kterou už jste určitě někde viděli recenzi – já osobně jsem neviděla jedinou nenadšenou. Mě se knížka líbila na čtyři hvězdičky :)
Tenhle měsíc mě z jejich knih zaujala Tajuplná zahrada od Amandy Quick.


Epocha vydá v novém formátu druhý díl Anity Blakeové, Rozesmátá mrtvola. Musím říct, že mě ty nové obálky příliš nenadchly. Ty staré byly některé hrozné, ale od čtvrtého dílu se velice zlepšily, kdežto tady jsem ještě nenašla jedinou, u níž bych si řekla, "to je nádhera". Jediné pozitivum bych našla v těch barvách na pozadí, ty jsou pěkné. 


Nakladatelství Motto vydá knihu Černá labuť vzlétá. Tahle knížka mě dost zaujala svojí obálkou… 


A teď už k anglicky vydávaným titulům. Pro mě osobně je to velká spousta zajímavých titulů, které si nenechám ujít.

1.2.
Unravel Me – Tahereh Mafi. Pokračování knížky Shatter Me, která u nás letos vyjde u CooBoo. Trochu mě naštvala ta změna obálek, ale i tak už ke mně knížka míří…
Sever – Lauren DeStefano. Závěrečný díl trilogie Zahrada věčnosti – u nás vyšly první dva díly, Past a Horečka.
Real Mermaids Don’t Need High Heels – Helene Boudreau. Třetí díl série Real Mermaids.
Blaze - Laurie Boyle Crompton. Páni, to je obálka : ) Láska v čase superpadouchů...

2.2.
Breaking Point – Kristen Simmons. Pokračování knihy Article 5.

5.2.
Scarlet – Marrisa Meyer. Pokračování Cinder – u nás loni vyšla u Egmontu. Tentokrát vyprávěno z pohledu „Červené Karkulky“.
House Rules – Chloe Neill. Sedmý díl urban série Chicagolands Vampires.
Cross My Heart, Hope To Die – Sara Shepard. Pátý díl Hry Lží (u nás vyšel zatím první díl u BB artu.)
The Colossus Rises – Peter Lerangis. Hlavní hrdina umírá, a proto potřebuje lék. Jenže ten najde jen v případě, že najde sedm věcí ukrytých v sedmi starověkých divech světa. Problém je, že kromě pyramid už žádný z nich neexistuje…
Perfect Scoundrels – Ally Carter. Třetí díl „zlodějské série“, kterou jsem si velice zamilovala.
City of a Thousands Dolls – Miriam Forster. Kniha odehrávající se v novém fantasy světě… a má moc krásnou obálku, co říkáte?
Etiquette and Espionage – Gail Carriger. Nová série zasazená do stejného světa jako série Parasol Protectorate, kterou možná znáte. Jde o Steampunk a, jak napovídá i název, špiony. To by nemuselo být špatné…
Hysteria – Megan Miranda. Kniha s velice originální obálkou od autorky knihy Fracture.
The Reece Malcolm List – Amy Spalding. Devan toho o své matce, Reece Malcolmové, příliš neví. Jenže když její otec zemře, právě k ní jí pošlou bydlet…
Kissed – Cameron Dokey. Tři převyprávění pohádek v jedné knížce…
 


12.2.
The Lives We Lost – Megan Crewe. Pokračování knihy Tak padne náš svět (vyšlo loni u Egmontu).
Revel – Maurissa Guibord. Existuje ostrov, který neleží na moderních mapách… a právě tam přichází hlavní hrdinka hledat svou rodinu a odpovědi na otázky…
Dance of Shadows – Yelena Black. Tahle kniha všechny upoutala, když byla zveřejněna její obálka. Pak ale její hodnocení rapidně klesalo, a nyní je na 3,39. Že by zase jednou vyplýtvání nádherné obálky? Já jí možná ještě zkusím, pořád mě láká – když nic jiného, budete mít zase jednou vtipnou recenzi.
Pivot Point – Kasie West. Hlavní hrdinka dokáže vidět do budoucnosti, a proto, když se její rodiče rozvádějí, využije svou schopnost, aby jí pomohla rozhodnout, s kterým z rodičů má zůstat… A v obou možných budoucností se skrývá i potenciální láska…
The Indigo Spell – Richelle Mead. Třetí díl Bloodlines. U nás vyjde pod názvem Indigové kouzlo ve druhé půlce tohoto roku. Už se nemůžu dočkat, až mi přijde!
Override – Haether Anastasiu. Pokračování knihy Glitch.
Out of Easy – Ruth Sepetys. Další knížka od autorky Between Shades of Grey (pozor, neplést s 50 Shades of Grey), která u nás letos vyjde u CooBoo.
Beholding Bee – Kimberly Newton Fusco. Kniha pro mladší děti s moc pěknou obálkou.
The Gathering Dark – Christiane Johnson. Nová kniha od autorky knihy Claire de Lune. Ta obálka je skvělá, kéž by byl obsah podobný. Vlastně mi to připomíná obálku k Nebezpečně krásnému.
Notes From Ghost Town – Kate Ellison. Hlavní hrdinka začne vídat ducha své první lásky…
Arcadia Burns – Kai Meyer. Pokračování knihy Arcadia Awakens.
 
 


14.2.
Falling Away – Devon Ashley. Pokračování knihy Falling in Between. Ty šaty chciii!
15.2.
Recalled – Cambria Hebert. Nádherná obálka skrývá příběh, který se zabývá otázkou „Láska nebo smrt?“

16.2.
Dominion – Melody Manful. První díl série Strážní Andělé – což naznačuje, o čem to bude…

19.2.
Mind Games – Kiersten White. První díl nové série autorky Paranormálů. Tentokrát bude v hlavní roli čtení myšlenek…
Shards and Ashes. Antologie dystopických povídek, kam mimo jiné přispěla Veronica Roth, Beth Revis nebo Melissa Marr.
Neferet’s Curse – P.C. Cast a Kristin Cast. Novela ke Škole noci, tentokrát zaměřená na Neferet.
Fuse – Julianna Baggott. Pokračování knihy Pure.

21.2.
How To Lead a Life of Criminal – Kirsten Miller. Název znamená „Jak žít život zločince“. Poutavý název.

22.2.
Never Forget – Emma Hart. Přijde mi, že se hrozně opakuju, ale zase mě velice zaujala obálka : )

26.2.
Fragments – Dan Wells. Druhý díl dystopie Partials.
Pulse – Patrick Carman. Znáte někdo Elyonovu zemi? Tak její autor tenhle měsíc vydává novou knihu…
Star Crossed – Jennifer Echols. První díl nové série od populární autorky contemporary knih.
The Trouble With Flirting – Claire LaZebnik. Franny by přes léto měla pracovat, ne flirtovat. Ale kdo ji může vinit, když jsou okolo Alex a Harry…
Dualed – Elsie Chapman. V budoucnosti má každý Alternativní verzi, a aby dokázal, že za něco stojí, musí do svých dvaceti let najít svou Alternativní verzi a zabít ji…
The Madness Underneath – Maureen Johnson. Pokračování knihy Jméno hvězdy, která u nás letos vyšla v Levných knihách.
Me, Him, Them and It – Caela Carter. Příběh šestnáctileté dívky, která otěhotní.
The Goddess Inheritance – Aimee Carter. Třetí díl knihy The Goddes Test. Jen jsem zahlédla jméno hlavní hrdinky, zrovna když jsem překlikávala na jiný panel, a nevěřila jsem svým očím. Kate Winslet? Tak jsem se vrátila, a ukázalo se, že je to nudná obyčejná Kate Winters...
Never Too Far – Abbi Glines. Pokračování knihy Fallen Too Far.
Wicked Kiss – Michelle Rowan. Pokračování knihy Dark Kiss.
 

Tak, a to je vše. Není toho málo, co? :) Na co se těšíte nejvíc? Já na Zasvěcenou, Zelenou jako smaragd, The Indigo Spell, Perfect Scoundrels a Tmu a prázdnotu.

15 komentářů:

  1. Strašně se těším na knihu Tma a prázdnota! :). A samozřejmě další knihy.. Zasvěcená, Alchymie věčnosti, Zelená jako smaragd, Černá labuť vzlétá, The Gathering Storm.... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to to máme skoro stejné :D
      Jsem opravdu zvědavá, jak Carrie Ryan zakončí tu sérii... kéž by byl šťastný konec :D

      Vymazat
  2. Na Zelenou jako smaragd se moc těším! Tu chci mít co nejdřív doma, abych se do ní mohla hned pustit! :D :)
    Z dalších knih jsem zvědavá na Scarlet, u té doufám, že u nás vyjde co nejdříve, jelikož Cinder se mi moc líbila. :) Takže se na Scarlet vážně těším. :)
    Me, Him, Them and It by mohlo být také zajímavé. A dobře vypadá i How To Lead a Life of Criminal a Dualed. Třeba se někdy k některé z těch anglických knih dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se k něčemu dostaň :)
      Na Scarlet se taky těším, ale počkám si až na české vydání, takže jsem to tam nepsala.
      A Zelená... ta snad ani nepotřebuje komentář.

      Vymazat
  3. Dneska jsem byla v knihkupectví a překvapilo mě, že tam už měli Zasvěcenou a viděla jsem i Osud a Rozpolcení. :) Jinak se také nejvíc těším na Zelenou jako smaragd! Všechny tři díly vedle sebe budou vypadat skvěle. :D Z knížek, co výjdou v originále, jsem nejvíc zvědavá na Scarlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mají? No teda, to jsou rychlíci.
      Že jo? Zrovna včera jsem nad tím přemýšlela, když jsem si zálibně prohlížela svou knihovničku :D

      Vymazat
  4. ty šaty chcii! ? :D ja som presne to isté povedala, keď som uvidela obálku na Vykúpenú lásku, lebo je taká istá ako táto. :D Inak na posledný diel série Lesa kostí máte nádherný font. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo!! To je skvělá náhoda. Moc hezké šaty to jsou, no :D
      Je hezký, to určitě. Já jsem byla zvědavá, co tam dají, protože na Lese rukou a zubů jsou to větvičky, na Vlnách zmítaných smrtí vlnky, tak jsem si říkala, co dají na knihu "Tma a prázdnota"? :D

      Vymazat
    2. Mne sa páči to srdiečko. Krajšie než naše "Temné diery" :D

      Vymazat
  5. Zelená..Zelená, nemůžu se dočkat. Gathering Storm vypadá taky dobře, pokud to vyjde za příznivou cenu a Nenávist až za hrob mi asi zničí rozpočet...z těch anglických mě zaujalo Out of Easy, má krásnou obálku...

    OdpovědětVymazat
  6. ja chcem zradu!!!! preco nevychadza aj v sr?

    OdpovědětVymazat
  7. Fantomprint česky Alfa a Omega 3: Dvojí spravedlnost... už mám předobjednáno :)
    chm, zelená jako smaragd, bych mohla dočíst tu modrou, ale stejně budu čekat až na knihovnu

    OdpovědětVymazat
  8. Všechno vypadá skvěle, ale ta Tma a prázdnota mě láká úplně nejvíc! :) Jsem zvědavá, jak to dopadne... Už aby byla moje! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Toto je tak úžasný článok!:DD Že "naše pravidelná roční dávka příšerné obálky" atď...:D
    Inak ja už sa tiež nemôžem dočkať Zelenej, budem hneď kupovať.<3 A i The Indigo Spell. Plus teda niekoľko ďalších by som mohla časom vystriehnuť.:D

    OdpovědětVymazat
  10. Já se těším hlavně na Alchymii věčnosti, Rozpolcení a Hadí spirálu :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)