pátek 8. února 2013

Jeaniene Frost – Napůl cesty do hrobu Zhodnocení



Na začátek musím upozornit, že tohle nebude recenze. Bude to souhrn naprosto neobjektivních názorů, které na tuto knížku mám. Takže nevylučuji, že se mnou nebudete souhlasit…

Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem – pomstít se. Doufá totiž, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce, které nemilosrdně zabíjí, bude její otec. Muž, který zničil život milované matce.
Na jedné ze svých nočních „loveckých“ výprav však narazí na upíra, který ji hravě přemůže. Cat netuší, že se pokusila zabít Bonese, profesionálního lovce odměn. Ten jí místo smrti překvapivě nabídne pomoc při pátrání po otci. Má ale zásadní podmínku. Cat s ním musí trénovat a rozvíjet tak své mimořádné schopnosti polovičního upíra – genetický dar nenáviděného otce…
Ale dříve, než Cat dokáže naplno využít svých nově získaných schopností drsné lovkyně démonů, se jí i Bonesovi vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. I když o její volbě není pochyb, protože Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…



Na sérii Noční lovci jsem se velice těšila, a to poměrně dlouho. Už někdy v roce 2011 jsem si ji plánovala přečíst, ale pak jsem se dozvěděla, že vyjde i u nás. Počkala jsem tedy na české vydání, a těšila jsem se čím dál víc – a velkou měrou se na tom podílely ty hromady nadšených recenzí. Na druhou stranu musím přiznat, že já a žánr urban fantasy jsme si příliš nepadli do oka. Všemi milovaná Kate Danielsová mě nebavila, z Mercedes Thompsonové jsem přečetla jen první díl a nemám chuť pokračovat. U Anity Blakeové mě bavily jen některé díly – nejvíc trojka a šestka (přečteno mám sedm a do osmičky se mi moc nechce). Také první dva díly ze série Horečka jsem četla – tady nastává případ ‚výjimka potvrzuje pravidlo‘, protože tuhle sérii mám poměrně dost ráda. Byla jsem proto zvědavá, kam se zařadí Noční lovci…
 
Bohužel, v tomhle případě zjevně nastalo ‚příliš velké těšení = menší zklamání‘. Nemůžu říct, že bych proti Napůl cesty do hrobu měla něco konkrétního, ale nic mě na té knize neokouzlilo. Hlavní hrdinka Cat mi nebyla příliš sympatická, a o její matce snad ani nebudu mluvit. Bones mi nijak nevadil, ale upřímně řečeno nechápu, co na něm kdo vidí.

Prostě jsem nebyla schopná to číst delší dobu vkuse. Vždycky tak šedesát stránek a musela jsem to odložit. Nijak mě to nepoutalo ke čtení. Párkrát jsem se zasmála, ale nesmála jsem se pořád, jak to podle recenzí dělala většina čtenářů téhle knihy. Asi je se mnou něco špatně… nebo že bych měla příliš velká očekávání?

Co ale musím pochválit jsou překladatelčiny poznámky pod čarou; mám ráda, když tam jsou pro vysvětlení mně neznámých věcí týkajících se americké/anglické/jakékoli jiné kultury. Mám to mnohem radši než český ekvivalent, díky kterému mi sice dojde význam, ale v knížce odehrávající se v USA působí poněkud absurdně (např.: už jsem viděla 'ostříhaný na Jágra').

Vždycky se najde kniha, kterou všichni milují, ale vám se moc nelíbí. A u Napůl cesty do hrobu budu ten outsider já... Nakonec jsem knize udělila 3,5 hvězdičky. Nejsem nadšená, ale ani znechucená. Ta půl hvězdička navíc je za ten konec, který se mi poměrně dost líbil. Tam se mi Cat konečně trochu zamlouvala, a stejně tak se mi zamlouval vývoj situace. I kvůli tomu si ještě přečtu druhý díl. Snad se mi bude líbit víc. Ale jinak to vypadá, že urbanky stále nejsou můj šálek čaje…

Jaké urban fantasy knížky máte rádi? Třeba zase někdy objevím něco, co se mi bude líbit :-)


Autor/ka: Jeaniene Frost
Originální název: Halfway to the Grave
Série: Noční lovci, první díl
Datum vydání: US: říjen 2007/ CZ: duben 2012
CZ překlad: Fantom Print, Zuzana Ľalíková
SK překlad: není
Počet stran: 272 v CZ/vázaná
Cena: 249,- Kč
Moje hodnocení: 65%
Hodnocení na Goodreads: 4,25 při 45 268 hodnoceních

21 komentářů:

  1. Já pojem urban fantasy slyším poprvé, takže ti asi víc neřeknu. Nejdřív musím zjistit, co to znamená :D, ale jinak na tuhle sérii se docela těším. Ráda bych si ji přečetla co nejdřív, ale v knihovně jsem ji zatím neviděla, tak snad se poštěstí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Urban fantasy, neboli městská fantasy, je fantasy, co se odehrává ve městě. (moje laická definice). Přijde mi poněkud těžké rozeznat UF od paranormálních romancí, ale já osobně urban fantasy říkám těm knihám, co jsou pro dospělé, samozřejmě se odehrávají v současném světě, a jsou tam nějaké nadpřirozené bytosti. Viz výše zmíněné série. Těžko říct, jak dobrá moje definice je. :D

      Vymazat
  2. Milujem urban fantasy :) Moja topka je jednoznačne séria o Mercy Thompson a i druhá séria od autorky odohrávajúca sa v tom istom univerze - Alfa a Omega :) A čo som počula - Elemental Assassin je vynikajúca UF séria, tak by si mohla skúsiť aj to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O Alfě jsem taky uvažovala... Znám i EA, myslím, že to četla Luu... Nejspíš to přidím do to-read s pomyslnou poznámkou "pustím se do toho, až budu mít trochu času" :D

      Vymazat
    2. Ja sa do EA chcem pustiť čo najskôr, ale najprv chcem dočítať A&O :) Už mám doma konečne všetky časti, takže môžem druhú a tretiu zhltnúť na posedenie :D :)

      Vymazat
  3. Já taky zatím moc urban fantasy nečetl, ale na poměrně dost se jich chystám!
    Ale za mě můžu doporučit sérii Kroniky železného druida. Je to super rychlé a zábavné čtení! Navíc je to zas trochu něco jiného.
    Jinak na sérii Noční lovci se taky chystám, ale stále přemýšlím jestli si nejdřív nepřečtu ty dvě knihy, co vyšly u Baronetu. Taky jsou z toho světa, takže bych díky nim mohl zjistit, jestli vůbec autorce dojdu na chuť. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám pocit, že ty od Baronetu jsou spin-off série, a jsou tam snad i Cat a Bones - hlavní hrdinové Napůl cesty do hrobu, takže bych asi nedoporučovala začínat s tím, aby ti to něco nevyspoilerovalo...
      Kroniky železného druida zkusím, díky za tip :)

      Vymazat
    2. Jó, ty dvě knížky od Baronetu, to je spin-off, tuším. A vzhledem k pár zmíňkám v druhém dílu, nejdříve doporučuji přečíst aspoň první díl z Nočních lovců a až pak se mrknout na ten spin-off. :)

      Vymazat
  4. Já si vždycky přijdu, jako padouch, když se mi něco nelíbí a všichni ostatní to milujou :D Ovšem lidé jsou různí, že...U téhle knížky jsem na druhé straně barikády, hrozně se mi líbila, na to, jak jsem si třeba s Mercedes Thompson nesedla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám :D Ale taky mám vždycky takové nevěřícné pocity, když mi někdo zdrbne moji oblíbenou knihu, no... Ale lhát kvůli tomu nebudu, no :D

      Vymazat
  5. :O
    nesúhlasím v plnej miere 8D
    ale jasné, každému padne niečo iné, mňa napríklad vôbec neokúzlilo Naprieč vesmírom pričom iní ho chvália do aleluja, ale Cat a Bones sú moje srdcovky, mne sa to veľmi páčilo a teším sa na 2ku 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už aby si ju mala prečítanú! Ja sa neviem dočkať trojky :)

      Vymazat
    2. Tak dobře pro tebe, oblíbených knih není nikdy dost :) Tak ať se brzy dostaneš k té dvojce ti přeju :)

      Vymazat
  6. Já mám urban fantasy dost ráda, patří k mému oblíbenému žánru, i když za sebou nemám tolik ubran fantasy knih, jak bych chtěla. :)
    Nu, k této knize. Zrovna ten konec mi nějak nesedl. :D A celkově se mi nejvíc líbil zhruba ten střed knihy. Z postav jsem taky nebyla zvlášť nadšená, ale zase se mi líbila ta zápletka a styl psaní. :) Mám za sebou i druhý díl, který mi v celkovém souhrnu přišel na podobné úrovni - horší zápletka, ale o trochu lépe mi sedli postavy. Noční lovci se mi zatím zdají jako série, která neurazí, ale na druhou stranu mě neoslnila natolik, že bych se musela nedočkavostí třást na další díl. :)

    A tu série Kroniky železného druida ti též doporučuji! I v urban fantasy je to docela jiné, nové a dost dobré. Já z knihy byla nadšená. Možná by se ti taky mohla líbit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně právě tak trochu nudil ten střed... Přesně naopak to máme, jak se zdá :D

      Vymazat
  7. Na tuhle knížku už se chystám dlouho :).

    OdpovědětVymazat
  8. No, čakala som, že sa ti bude páčiť viac. Catinu matku som nemala rada ani ja, ale Bones. Napísať o ňom že: "mi nijak nevadil" to je, to je.... :D :D Nechápem, nevadí. Poznámky pod čiarou sa mi tiež pozdávali, najmä keďže u nás to nie je časté. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to u nás není moc časté, ale vždycky se mi to líbí.
      No a já a Bones - nejspíš jsem imunní :D

      Vymazat
  9. Mňa veľmi odraďuje tá obálka...veľmi je škaredá..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to mi zase ani tak nepřijde. Miss obálek to zrovna není, ale neřekla bych, že je škaredá :D

      Vymazat
    2. no když si to vezmeš sou i mnohem horší :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)