středa 20. února 2013

Rachel Hawkins – Hex Hall



Nepamatuju si, kdy jsem naposledy přečetla celou sérii vkuse. Většinou, i když je konec sebezabijáčtější (je to vůbec slovo? Asi ne, no :D) si po knize potřebuji trochu odpočinout, než se pustím do dalšího dílu. A když se mi náhodou chce hned pokračovat, druhý/třetí/sedmý díl ještě nevyšel – to je zákon schválnosti. Ale Hex Hall jsem měla doma v celé její kráse – ty obálky jsou vážně skvělé – a neměla jsem nejmenší potíže po dočtení jedné knihy rovnou sáhnout po té další. Dokud jsem to nedočetla. Teď mám za sebou týden ve společnosti Hex Hall, což se na mě určitě podepsalo – cítím totiž potřebu pronášet co nejvíce sarkastických poznámek, které nepřijdou vtipné nikomu kromě mě.

Sophie Mercerová je čarodějka. Svého otce kouzelníka nikdy neviděla, žije jen se svou lidskou matkou. Ale když další kouzlo, kterým chtěla někomu pomoct, skončí katastrofou, Rada (ano, originální, rada kouzelných tvorů, která si říká Rada) Sophie odsoudí k pobytu na  škole pro Prodigia (neboli kouzelníky, víly a vlkodlaky) Hecate Hall – jejími obyvateli překřtěné na Hex Hall – až do jejích osmnáctých narozenin. Ale nečekejte útulnou školu plnou teplých krbů a domácích skřítků, kde se bude Sophie učit to ‚pošetilé mávání kouzelnou hůlkou‘. Hned první týden se jí totiž podaří: málem se nechat sežrat od vlkodlaka, zamilovat se do nesmírně arogantního a ještě nesmírněji pohledného kouzelníka, poštvat proti sobě tři nejpopulárnější holky ve škole, naštvat učitelku a vysloužit si školní trest na zbytek pololetí – ve společnosti onoho již zmiňovaného kouzelníka (je pohledný, na to nesmíte zapomínat!) – a stát se spolubydlící jediné upírky na škole, kterou všichni podezřívají z vraždy její bývalé spolubydlící, i když více na místě by bylo podezřívat ji z naprostého zbožňování růžové barvy.


Sophie je čarodějka s naprosto střeleným smyslem pro humor, čarodějka, která trousí sarkastické poznámky kudy chodí – a kdyby nebyla, fňuk, vymyšlená, určitě by byla moje nejlepší kamarádka, jelikož sarkasmus je moje doména (ačkoliv nejsem ani z půlky tak vtipná jako Sophie, bohužel). Minimálně kvůli naší malé čarodějce byste si tuhle sérii měli přečíst. V knize nenajdete ani tak pasáže, u nichž se budete smát nahlas a zběsile, jako spíš spoustu menších vtípků, nad nimiž se ušklíbnete nebo pousmějete.

Důvod číslo dvě, proč si přečíst (a pravděpodobně i zamilovat si) Hex Hall, je Archer Cross. On je totiž tím pohledným kouzelníkem, do něhož se Sophie zamiluje, a já naprosto chápu proč. Pasáže s ním patřily k mým nejoblíbenějším. Proč není skutečný aspoň on? To bych pak kliďánko oželela i neexistenci Sophie…Trošku mě zklamalo, že si Rachel Hawkinsová ve druhém díle neodpustila milostný trojúhelník, ale na druhou stranu se jí povedlo něco, co většině autorů ne. Ačkoliv moje srdce patří Archerovi, ani kluk číslo dvě (budu dělat tajemnou a neprozradím vám, kdo to je, jen si to přečtěte sami) mě neštval a věděla jsem, že ať už to skončí jakkoliv, bude mi jednoho z nich líto.

Takže to máme humor, pohledného Archera… Archer… Kde jsem to byla? No ano, důvod číslo tři. Všechny tři knížky v sérii jsou poměrně tenké, žádná nemá víc jak 250 stránek, a proto je budete mít za sebou docela rychle. Navíc jsou poměrně čtivé a o zvraty v nich není nouze, a co víc, nejsou ani předvídatelné. Většinu věcí, co se v knihách staly, jsem ani trochu nečekala.

Měla jsem trochu potíže s hodnocením. Na jednu stranu se mi knihy opravdu líbily a bavily mě a dost jsem zasmála, ale na druhou stranu mám pocit, že kdybych byla o něco mladší, bavilo by mě to ještě víc. Nedokážu říct, jestli se mi nejvíc líbil první nebo druhý díl, ale nejslabší byla určitě trojka – sice je taky dobrá, ale na své předchůdce prostě nemá. Každopádně už se těším, až si přečtu spin-off sérii nazvanou School Spirits. Její první díl vyjde v originálu 14.května 2013 a já se do něj hodlám pustit co nejdříve, protože Knižní klub sérii nejspíš překládat nebude. Ale to není důvod k zoufání, Hex Hall končí dost uzavřeně sama o sobě a můžete si přečíst aspoň to. Není nad sérii, která pobaví, no ne? :)

7 komentářů:

  1. Všetci ten humorný párik a Archera vynášajú skoro pred brány nebeské, je to zábavné, sarkastické, plné zvratov a tenké a má to všetky diely vonku. Hmmm. Aj táto séria je môj kandidát na prečítanie. Je úžasná a ja verím, že je. Okrem toho som nečítala dlho nič, okrem Harryho Pottera o čarodejníkoch a pri tom to mám tak rada! Raz sa to ku mne dostane. Už chcem zažiť to, o čom tu všetci točia, cítim sa kvôli tomu vždy mierne mimo. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Začiatkom roka som čítala 1. diel a dosť ma bavil, ale zvyšok zatiaľ musí počkať, mám v pláne už dlhšie iné knihy :D

    OdpovědětVymazat
  3. Táto série je super, mne sa veľmi páčil každý diel 8)
    Fakt by sme mohli spýísať petíciu na ten School Spirits 8_(

    OdpovědětVymazat
  4. na School Spirits sa tak veľmi teším, to budú ako druhé Vianoce :D

    OdpovědětVymazat
  5. Presne tak vo všetkom súhlasím. Sophie je fakt sarkastická a Archer je super. :D Rovnako ako ty si myslím, že posledný diel bol najslabší aj keď som na ňom naplakala najviac. No uváž,m tak škaredo týrať Archera? Keď som čítala tú scénu bola som som na detskom ihrisku so sestrou a normálne mi tiekli slzy. Akože nič moc. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Pro mě je to, že Knižní klub nechce vydat spin-off, VELKÝ důvod k zoufání... :D Strašně mě ty knížky baví! Navíc už dlouho jsem si neoblíbila žádné postavy tolik jako Sophie a Archera. I Jenna a další jsou fajn. Vlastně tam z těch hlavních postav není nikdo, kdo by mi nebyl sympatický, což se jen tak nestává. Jinak mně se nejvíc líbil asi druhý díl, ale všechny byly skvělé.

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasím :D
    Tahle série nebyla špatná,
    ale četla jsem mnohem lepší

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)