úterý 19. března 2013

Michelle Hodkin - Prozření Mary Dyerové UKÁZKA

Na Prozření Mary Dyerové jsme se načekali... původní listopadové vydání bylo přeloženo na březen. Březen je tady, a pokud mi paměť slouží, Maru byste měli najít v knihkupectvích už tenhle týden - a to jak v českých, tak na Slovensku - tam kniha vyjde pod názvem Čo sa stalo Mare Dyerovej.

Když se Mara Dyerová probudí jednoho dne v nemocnici a vůbec netuší, jak se tam dostala, má pocit, že život už nemůže být podivnější.

Může. 

Věří, že za nehodou, při které zemřeli její přátelé, musí být něco víc.

Nemýlí se. 

A po tom všem, čím si prošla, nevěří, že by se mohla ještě někdy zamilovat.

Plete se.




Pokud váháte, jestli si máte knihu pořídit, tak dneska tu mám něco, co by vám mohlo v rozhodování pomoci. Ukázka z českého vydání.



A už jsem někde zmiňovala ten trailer?
Nejmenuju se Mara Dyerová, ale můj právník mi řekl, že si musím něco zvolit. Pseudonym. Nom de plume, pro všechny, co se učí na zkoušky SAT. Vím, že je divné mít falešné jméno, ale věřte mi - právě teď je to nejnormálnější věc v mém životě. Nejspíš není moc chytré vám tohle všechno říkat. Ale kdybych držela jazyk za zuby, nikdo by nevěděl, že sedmnáctiletý fanoušek Death Cab for Cutie je zodpovědný za vraždy. Nikdo by nevěděl, že někde tam venku je student, co má na rukou krev. A je důležité, abyste to věděli - abyste nebyli další...

Prozření Mary Dyerové je knížka, která je tajemná od začátku až do konce (a na začátku a na konci úplně nejvíc). Je to první díl trilogie (druhý díl, Proměna Mary Dyerové/Kto je Mara Dyerová?, vyjde na podzim tohoto roku), a vlastně se člověk moc nedozví rozřešení nějaké záhady. Druhý díl by měl být ještě lepší než ten první, podle toho, co jsem slyšela.
Tahle knížka je opravdu neobvyklá - a není zaručené, že vám její styl sedne. Znám několik lidí, jimž se vůbec nelíbila. Ale taky několik lidí, kteří byli nadšeni (včetně mě). Po pomalém začátku se to dost zlepší, a na konci nebudete chtít nic víc, než přečíst si hned pokračování.
Mé doporučení tedy máte. Zbytek je už na vás...

4 komentáře:

  1. pořád váhám, ale.. jo, spíš tu knížku chci :)) působí na mě mysteriózně a takové knížky mám ráda :))

    OdpovědětVymazat
  2. No ja si ju určite, určite kúpim! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja si tu ukážku radšej ani nečítam. Ešte by som to nevydržala a hneď by som ju čítala na PC. Počkám na knižničnú žiadanku. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku jsem přečetla za dva večery. Líbí se mi styl psaní i hlavní hrdinové. Jen ten závěr....snad další díl objasní více. Už se nemůžu dočkat!

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)