pondělí 4. března 2013

Únor 2013 & Co budu číst v březnu

Předně chci pronést chabou omluvu za neaktivitu blogu v poslední době. Normálně chodím na internet na svém notebooku. Ovšem teď se nám v doma pokazilo wi-fi, v důsledku čehož se na internet dostanu jen u táty na počítači… Takže přestože mám v notebooku napsáno hned několik článků, abych je publikovala, musím se nějakou dobu usadit v místě-věčného-chladu-a-mrazu (jinak známého jako tátova pracovna), protože přísahám, že táta byl v minulém životě eskymák a v létě v zimě má všechna okna dokořán. No, ale to odbíhám od tématu. Pointa je, že tenhle měsíc nejspíš nebude pravidelné měsíční shrnutí toho, co vyjde, protože by mi nejspíš umrzly některé části těla, než bych na internetu našla vše potřebné. Tak mi držte palce, ať je wi-fi co nejdříve v pořádku! :)

V únoru jsem přečetla třináct knih. Až na jednu byly všechny česky. Na začátku měsíce jsem si dala „výzvu“, co chci přečíst… Čtyři knížky se mi nepodařilo přečíst (ale jedna z toho naprosto nebyla moje vina! :D), ale přečetla jsem něco navíc. V poslední době jsem se trochu zaměřila na povinnou četbu (do maturity příští rok toho chci stihnout co nejvíc). No, a moje ponaučení do budoucna je to, že si nemám dávat tak velké výzvy!

Nejlepší z nejlepších – aneb jasných 5 hvězdiček
Trýzeň od Cat Clarke – myslím, že vše podstatné jsem napsala v recenzi. Opravdu skvělá kniha. (recenze)
Slovník lásky od Davida Levithana – tuhle knížku jsem začala číst docela náhodou, a moc se mi líbila. Je to něco neobvyklého… Recenzi mám napsanou, bude snad zítra.

Moc se mi líbilo – ale do perfektnosti tomu něco chybí
Poslouchej od Sarah Dessen – tohle byla skvělá oddechovka, i když s trochu vážnějším tématem… Velice rychle přečteno. Už se těším na další knížku od téhle autorky.
Čarodějnice z Hex Hall od Rachel Hawkins – druhé čtení, tentokrát v češtině. Pořád stejně vtipné. (o celé sérii)
Démon z Hex Hall od Rachel Hawkins – a navázala jsem druhým dílem, který byl taky super.
Jak je důležité míti Filipa od Oskara Wildea – tohle jsem přečetla během pár hodin. Pokud hledáte nějakou jednodušší, čtivou a i celkem vtipnou povinnou četbu, sáhněte po tomhle.

Dobré – ale jo, četlo se to dobře
Legenda od Marie Lu – velká přednost téhle knihy je její akčnost… Ale v něčem to trochu pokulhává. Oficiálně vychází dneska, ale už o víkendu jsem ji viděla v knihkupectví… : )(recenze)
Popelčina kletba od Krystyny Kuhn – to je taková záhadná kniha, kterou můžete přečíst skoro na posezení.(zhodnocení)
Hra Lží od Sary Shepard – rozhodně lepší než Roztomilé malé lhářky od této autorky. Těším se na další díl…
Velký Gatsby od F. S. Fitzgeralda – další povinná četba. Musím se přiznat, že ke čtení téhle knihy mě nalákal hlavně trailer k připravovanému filmu s Leopardem DiCapriem, ale docela se mi to líbilo. Nejde to přečíst najednou, spíš v menších kouscích, ale určitě to stojí za přečtení.
Bitva o Hex Hall od Rachel Hawkins – o něco horší než předchozí dva díly…

Mohlo to být lepší – nebylo to špatné, ale čekala jsem o dost lepší
Napůl cesty do hrobu od Jeaniene Frost – od téhle knížky jsem asi moc očekávala. A urban fantasy a já se stále příliš nekamarádíme… Vůbec tím nechci říct, že je to špatná kniha, jen mně moc nesedla… aspoň kamarádka měla radost, když jsem jí ji půjčila.(zhodnocení)
Léto ve městě od Candace Bushnell – druhý díl Deníků Carrie B. Opravdu zvláštní série. Carrie je neobvyklá hrdinka. Ale ten konec se mi docela zamlouval.

No, a co jsem nepřečetla jsou Iluze, Dnem i nocí, Die for Me a Muži, kteří nenávidí ženy. To poslední jmenované mi zabrala mamka a dočetla to až teď o víkendu, takže jsem měla tak trochu smůlu… Co se týče Die for Me, tak mám přečtenu jednu čtvrtinu, předvídatelný příběh a nic, co by mě nutilo dál… no, aspoň do poloviny to zkusím přečíst, třeba se to ještě zlepší… Dnem i nocí a Iluze… do nich jsem se prostě nemohla začíst. U obou jsem na několika pokusech skončila v první kapitole. Asi jsem na to neměla tu správnou náladu. Takže zatím odkládám…

Moje předsevzetí na březen bude opravdu menší
Zasvěcená od Cynthii Hand.
Pandemonium od Lauren Oliver
The Indigo Spell od Richelle Mead
Hvězdy nám nepřály od Johna Greena
Dante’s Girl od Courtney Cole
Code Name Verity od Elizabeth Wein

Pravděpodobně se dostanu i k Tmě a prázdnotě od Carrie Ryan, páté Sukubě od Richelle Mead a koncem měsíce vychází i třetí díl Bohů Olympu od Ricka Riordana – to začnu číst buď na konci března, nebo na konci února… Uvidíme : ) Dále mi dneska přišel Clockwork angel, Faefever, Dreamfever a Shadowfever od K. M. Moning (těším, těším) a už dříve tenhle měsíc Unravel Me od Tahereh Mafi a Forbidden od Tabithy Suzumy. No, mám toho spoustu, a tak málo času – co takhle další jarní prázdniny, kdo by byl pro?

Na co se chystáte vy? A nezapomeňte soutěžit! ;)

6 komentářů:

  1. Grr! Taky si chci tento měsíc přečíst Indigo Spell! :D :)
    Jsem rád, že se ti Hra Lží líbila - já z ní byl úplně unešený, a proto jsem si hned musel koupit první tři díly Lhářek. :)
    Na Legendu, Na půl cesty do hrobu a Bitvu o Hex Hall se chystám. Tak snad se mi budou líbit víc. :D

    Jinak jsi sis nakonec tu série Horečka dokoupila v angličtině? Na mě doma čekají oba dva díly v cz, tak už musím aspoň jeden přelouskat. :)

    OdpovědětVymazat
  2. S dalšími jarními prázdninami souhlasím, ještě neuběhly ani dva dny od konce těch mých a už potřebuji další :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prázdniny by to chtělo pořád:D!
      a děkuju za tipy na knížky :) teď se patlám s povinnou četbou,ale tipů není nikdy dost

      Vymazat
  3. Já chci v březnu začít Malazskou knihu padlých, tak doufám, že se mi to podaří! :D :)
    Hvězdy nám nepřály si chci taky přečíst, protože o tom každý básní! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já si chci rozhodně přečíst Hvězdy nám nepřály a jestli se mi to nebude líbit, tak se dost naštvu! :D Čekám od toho hodně, tak snad to bude tak skvělé, jak o tom všichni básní. :)
    Dál se určitě chystám na novou Kate Daniels, už se těším, až ji budu mít doma. :) A březnu bych si chtěla přečíst i pokračování Bohů Olympu, ale těžko říct, jestli se ke knize dostanu. Ale rozhodně se na ni moc těším. :)
    Hm... K Poslouchej bych se už taky měla někdy dokopat, když už to mám doma. :D :) Na Legendu jsem zvědavá, ale asi si spíše počkám, než knížku pořídí do knihovny. :)
    Na Léto ve městě se taky chystám. Jsem zvědavá co na to řeknu. První díl se mi překvapivě líbil, tak uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)