úterý 2. dubna 2013

Richelle Mead – Stíny RECENZE



Od Richelle Mead už jsem přečetla spoustu knih. Šest dílů Vampýrské akademie, dva díly Pokrevních pout a všechny díly Sukuby, které u nás zatím vyšly. Na každou další knihu této spisovatelky se velice těším, protože mě zatím ani jednou nezklamala. Netrpělivě jsem proto očekávala Stíny, pátý díl autorčiny série pro dospělé.

(Pokud nevíte, o co v sérii Sukuba jde, doporučuji přečíst si spíše moji recenzi na první díl.)

Georgina je sukuba, takže dokáže měnit podobu, je nesmrtelná a je schopná svést prakticky každého muže, kterého si zamane. Jenže jak může být s mužem, kterého miluje, když mu tím zároveň ubližuje? Seth a Georgina se rozešli a teď se Seth chystá vzít si Georgininu kamarádku Maddie. Sledovat přípravy na svatbu není pro Georginu ani trochu jednoduché, a aby toho nebylo málo, začne slýchat jakousi „píseň Sirén“, jejímuž vábení se těžko odolává… Kam ji ona neznámá síla láká? A jak dlouho to Georgina vydrží, než podlehne?

Sukuba není příliš akční série. Georgina většinu každé knihy řeší záhady nebo svůj milostný život, a k nějaké akci dochází spíše až na konci. Stíny v tomhle ohledu nejsou výjimkou; spíš už by se dalo říci, že jsou ještě méně akční než předcházející díly. V knize se totiž vyskytuje velké množství vzpomínek na Georgininu minulost. Ovšem to vůbec nevadí, pokud čtenáři sedne styl vyprávění hlavní hrdinky, čtou se pasáže s těmito vzpomínkami stejně dobře jako vše, co se odehrává v přítomnosti.

by ~Irrel

Hlavní hrdinka Georgina je mi opravdu sympatická – ale to ostatně byla po celou dobu série. Proměnil se spíše Seth, který už nepůsobí tak nevinně (vhodnější výraz pro to nemám) jako v prvním díle. Jako vždycky jsem ráda sledovala i osudy vedlejších postav, počínaje andělem Carterem (ten by si dle mého názoru zasloužil vlastní knihu) a konče Georgiinými kamarády. Nejzajímavější na téhle sérii je, že většina nadpřirozených postav patří k silám zla, ale spousta z nich (včetně hlavní hrdinky) je prezentována jako kladná. Ukazuje to, že hranice mezi dobrem a zlem není tak jednoznačná a ne vždy je vše tak, jak to vypadá.


Doug zamířil přes celou místnost ke Gabrielle a sklonil se k ní, aby ho dobře slyšela. V jednu chvíli pohlédl směrem k nám a Gabrielle jeho pohled následovala. Cody se div nepropadl do země.
„Panebože.“
Doug se po pěti minutách vrátil a zavrtěl hlavou. „Je mi líto, kámo. Nikoho sice nemá, ale nejsi její typ. Má ráda gothiky a vampýrskou scénu. Ty jsi pro ni moc středoproudový.“ Pila jsem vodu a zaskočilo mi.
„Tomu se říká ironie,“ prohlásil Peter, jakmile se Doug vzdálil.
„Jak to?“ podivil se Cody. „Já přece jsem vampýr. Měl bych být přesně tím, co chce.“
„Jo, ale nevypadáš jako vampýr,“ řekla jsem. „Možná bys u ní měl dneska večer šanci, kdyby byla fanynkou Star Treku.“
„Vypadám přesně jako vampýr, protože jím jsem! Jak bych se měl oblíkat? Jako hrabě Čokula?“ (str. 14)


Konec přišel rychle a je opravdu napínavý. Už před sebou máme jen závěrečný díl – Sukuba 6: Odhalená vyjde v češtině na podzim tohoto roku. Stíny zase trochu poodhalily stopy k závěrečnému rozuzlení a já už se nemůžu dočkat, až se dozvím, kam to všechno spěje, až se všechna vlákna příběhu propojí a až si ověřím, co všechno jsem si tipla správně. Abych to shrnula, Stíny jsou ideální pro fanoušky série. Jsou na stejné úrovni s předchozími částmi, nejsou nijak závratně lepší ani horší než byly ty předchozí.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí recenzního výtisku!


Autor/ka: Richelle Mead
Originální název: Succubus Shadows
Série: Sukuba, pátý díl
Datum vydání: US: 2010/ CZ: 2013
CZ překlad: Domino, Katrin Mekki
SK překlad: není
Počet stran:
264 v CZ, brožovaná
Cena:
249,-Kč
Moje hodnocení:
90%
Hodnocení na Goodreads:
  4,23 při 10 566 hodnoceních
Goodreads | Domino

4 komentáře:

  1. Vypadá to skvěle!!
    Vzpomínání na minulost mi vůbec nevadí, naopak se moc těším. Richelle to vždycky nějak zabalí a "vzpomínací" části jsou zajímavé..
    Krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Souhlasím, Richlle umí napsat dobře vše :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Souhlas :) Teď už jen vydržet to čekání na poslední díl :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)