čtvrtek 2. května 2013

Co nás čeká v květnu 2013



Už jsou to tři měsíce, co jste ode mě naposledy viděli měsíční shrnutí – ale teď mám zpět svůj počítač se vším všudy, takže se mě tak snadno nezbavíte.. ;) Je druhý květen, a konečně je pohled z okna trochu povzbudivější – kde není zelená, tak něco kvete, ať už zlatý déšť, tak třesně, jabloně a pampelišky… Ale nebudu se tady rozplývat nad jarem, nebo tu budeme do nekonečna. Místo toho se radši budu více (či méně) rozplývat nad knihami, které tento měsíc vyjdou.


Knižní klub chystá dvě knihy, které upoutaly mou pozornost. První je Dvanáctka od Justina Cronina, pokračování knihy Přechod. Pokud přechod neznáte, tak je to docela tlustá sci-fi kniha. Přečetla jsem z ní asi dvě stě stran, a pak jsem to vzdala. Ale pokud se vám první díl líbil, určitě rádi uslyšíte, že Dvanáctka vyjde už 7.5.
Co mě zaujalo víc je Cesta věčnou nocí od Veronicy Rossi, pokračování knihy Pod vražednou oblohou. Do té jsem se sice na začátku nemohla začíst, ale nakonec mě to docela bavilo a jsem zvědavá, co všechno se Árii a Perrymu přihodí v druhém dílu. A ta obálka se mi dokonce líbí víc než originál, už se těším, až knihu budu mít doma. Vychází 21.5.

Ikar chystá pokračování knihy Měděný jezdec, Taťána a Alexandr od Paulliny Simonsovéi mluvit nebudu, jinak se nezastavím… Taťánu a Alexandra mám přeobjednáno a doufám, že už to konečně vyjde toho 6.5., tedy příští týden, abych mohla skuhrat zase po třetím dílu.

CooBoo vydává dystopii Ptačí zpěv od Meagan Spooner. Na tuhle knihu jsem docela zvědavá, a to nejen kvůli té překrásné obálce…
Dále nás čeká Lola a kluk od vedle od Stephanie Perkinsové. Tuhle knížku si chci přečíst už od té doby, co jsem přečetla (a zamilovala se do) autorčiny prvotiny, Anna and the French Kiss, neboli Polibek pro Annu. Jestli bude alespoň skoro stejně dobrá, tak jejího přečtení určitě nebudu litovat…
No a nakonec Přímo do srdce od Billa Condona. Vypadá to na romantickou oddechovku – po tomhle sáhnu, až zase budu chtít trochu vypnout…

BB art připravuje čtvrtý díl Modré krve od Melissy de la Cruz, Spící tajemství. Tahle série mě hrozně baví, jen bych si přála, aby vycházela trochu rychleji… tenhle díl vyjde 22.4.

Baronet chystá pokračování knihy Anna krví oděná od Kendare Blake – Dívka z nočních můr. První díl jsem četla krátce po jeho vydání v originále, ale dvojku si nejspíš přečtu až v češtině. Ta červená obálka je navíc nádherná, co říkáte?
Dále vyjde Monument 14 od Emmy Laybourne. O téhle knížce zatím příliš nevím, co si mám myslet, ale vypadá to na post-apokalyptické téma. No, nechám se překvapit, a uvidím, co na knihu budou říkat první recenze.

Jota vydá knihu Avena:Skytá od Marianne Curley. Od téhle autorky už jsem přečetla její trilogii Strážci času, už to bude tak pět let, a později jsem četla ještě Dávnou kletbu. Všechny se mi velice líbily, tak doufám, že ani její nejnovější dílko mě nezklame. Vyjde 29.5.
Originální obálka

Fortuna Libri připravuje Oheň, což je pokračování knihy Kruh, jejímiž autory jsou Mats Strandberg a Sara Bergmark Elfgren. Ke Kruhu jsem se zatím nedostala, ale mám ho doma a jen čeká, až na něj budu mít chuť a začtu se.

Ve Fragmentu chystají tenhle měsíc druhé vydání Erebosu, s novou obálkou. Musím říct, že se mi líbí mnohem víc než vydání první… Vyjde 15.5.
Dále si můžete přečíst třinácté Upíří deníky s podtitulem Ohrožení.Vyjde 2.5.
No na nakonec kniha Co je šeptem od Ali Cronin, což je volné pokračování Nikdy neříkej navždy…

Talpress připravuje na květen paperbackové vydání prvních tří dílů Písně ledu a ohně – tyhle obálky se mi z celé české edice líbí nejvíc, zvlášť proto, že vycházejí ve dvou svazcích a hřbety se jim tak hezky doplňují… Jsem proto ráda, že tuhle edici dostane i Hra o trůny, Střet králů a Bouře mečů.

Egmont pro nás má nachystanou knihu Původ, kterou napsala Jessica Khoury. Zvláštní na ní je to, že nemá pokračování (tedy, zatím), takže se nemusíte obávat, že si budete zoufat, než vyjde druhý díl. Kéž by byl obsah stejně povedený, jako ta obálka…
Pokud čtete knihy od Johna Flanagana, určitě vás potěší, že vyjde třetí díl jeho série Bratrstvo s podtitulem Lovci.

Crew vydá sedmý díl Zápisníku smrti, jinak známého jako Death Note. Tuhle mangu jsem nedávno začala číst, a zatím mám za sebou pět dílů. Chvíli jsem měla strach z toho čtení odzadu, ale zvykla jsem si velice rychle a musím říct, že mě to velice baví. Všem Death Note doporučuji.

Epocha chystá dvanáctý díl ze série o upíří lovkyni Anitě Blakeové, Inkubovy sny. Mě osobně Anita bavila víc na začátku, teď už to není ono…

Alpress připravuje druhý díl ze série Vlčí pramen od Nancy Holder a Debbie Viguié s názvem Zákon smečky. První díl jsem nečetla, a ani se nechystám, ale docela by mě zajímalo, proč zrovna na vlčí knížce má modelka upíří špičáky…

Plejáda bude poslední nakladatelství, které jsem ještě nezmínila. 30.5. vydává pátý díl ze série Cizinka od Diany Gabaldon – Hořící kříž. První díl jsem si nedávno přinesla z knihovny, a zrovna dneska jsem se do něj pustila. Po padesáti stranách to vypadá slibně...

No, a teď se podíváme na anglické knížky.

1.5.
Game. Set. Match – Jennifer Iacopelli. Román odehrávající se na škole, na níž chodí nejlepší mladí tenisoví hráči.

2.5.
Our Song – Jordanna Fraiberg. Další ze série young adult/new adult knížek, kde se hlavní hrdince v minulosti přihodilo něco traumatického a musí se s tím vyrovnat… s pomocí hlavního hrdiny. Ta obálka je moc pěkná.

7.5.
Dead Ever After – Charlaine Harris. Třináctý a závěrečný díl Pravé krve. Jsem napnutá jako kšandy, jak to vlastně celé skončí… s kým Sookie bude?
Chantress – Amy Hitler Greenfield. Zaprvé – ta obálka vypadá skvěle. Hlavní hrdinku varovali, že nemá nikdy zpívat. Ovšem žádného čtenáře nejspíš nepřekvapí, že to poruší – a zjistí tak, že je Pěvkyně, a poslední, která zbyla. Jen ona může porazit mocného Lorda Protektora…
Invisibility – Andrea Cremer & David Levithan. Stephen byl celý život neviditelný. Je proto víc než překvapený, že ho Elizabeth, která se právě přistěhovala z Minnesoty, vidí… To téma zní slibně, a s Davidem Levithanem mám taky dobrou zkušenost, ale myslím, že knihám od Andrey Cremer už se vyhnu…
If I Should Die – Amy Plum. Závěrečný díl trilogie Revenants. Z prvního dílu jsem přečetla čtvrtinu, ale pak jsem to odložila – nebavilo mě to, a bylo to příšerně předvídatelné. Taková škoda nádherných obálek…
Icons – Margaret Stohl. Dystopická kniha od jedné z autorek Nádherných bytostí.
Reboot – Amy Tintera. Před pěti lety byla Wren zastřelena, a po 178 minutách přivedena zpět jako Reboot – silnější, rychlejší, s větší schopností regenerace a slabšími emocemi. Nyní je její nejoblíbenější činností trénink nových rebootů. Jeden z nich, Callum, ji ale přiměje znovu zvážit celý svůj život…
Beauty – Nancy Ohlin. Ana vůbec nevypadá jako její matka, královna Veda. Bohužel, ta nenávidí všechny, kteří mohou soupeřit s její krásou, včetně své dcery… Ta obálka je opravdu Nádhera…
The Originals – Cat Patrick. Lizzie, Ella a Betsey vyrůstaly v přesvědčení, že jsou identická trojčata, ovšem jednoho dne zjistí, že jsou ve skutečnosti klony. Skrývají se před vládou a střídají se v chození do školy, a sociálních akcí. Ale Lizzie jednoho dne potká Seana…
Maid of Secrets – Jennifer McGowan. Sedmnáctiletá Meg je zlodějka, která byla přinucena přidat se ke skupince špehů na dvoře královny Alžběty…
Mystic – Alyson Nöel. Třetí díl série The Soul Seekers od autorky Nesmrtelných.
Fall of Night – Rachel Caine. Čtrnáctý díl Upírů z Morganville.
 
 

14.5.
The Beautiful and the Cursed – Page Morgan. Hlavní hrdinka se s rodinou přestěhuje z Londýna do Paříže – a tam její bratr/dvojče Grayson zmizí… Ale Ingrid si je jistá, že není mrtvý… Opět nádherná obálka.
Golden – Jessi Kirby. Obálka téhle knížky mi pokaždé bůhvíproč připomene The Lost Girl…
The Rules for Disappering – Ashley Elston. Hlavní hrdinka už byla šesti lidmi na šesti různých místech – to vše díky programu na ochranu svědků.
Truth or Dare – Jacqueline Green. Hra Pravda nebo Úkol se změní na Splníš nebo Zemřeš…
School Spirit – Rachel Hawkins. První díl spin-off série k Hex Hall. Hlavní hrdinkou tentokrát bude Izzy Brannicková.
Parallel – Lauren Miller. Zajímavá obálka skrývá příběh, v němž se hlavní hrdinka ocitne v paralelním vesmíru…
Towering – Alex Flinn. Další z převyprávění pohádek od Alex Flinn, autorky knihy Netvor, která nedávno vyšla v češtině. Tentokrát to bude Locika…
Spirit and Dust – Rosemary Clement-Moore. Daisy Goodnightová dokáže mluvit s mrtvými. A je v tom opravdu dobrá… Občas pomáhá policii s nevyřešenými případy, ale když ji FBI vytáhne z hodiny chemie na místo činu v Minnesotě, vůbec se jí to nezamlouvá…
 


21.5.
September Girls – Bennett Madison. Nádherná obálka. Hlavní hrdina Sam se s otcem vydá na léto do pobřežního městečka. Brzy je mu jasné, že tam něco není v pořádku, čas zde podivně plyne a kamkoli se podívá, jsou nádherné blondýnky…
Transparent – Natalie Whipple. Hned druhá knížka o neviditelnosti tenhle měsíc. Fiona je neviditelná, kvůli čemuž ji její otec celý život využíval – ale teď už toho má Fiona dost a spolu s matkou utíká…
The Book of Broken Hearts – Sarah Ockler. Od této autorky si něco chci přečíst už tři roky a pořád ještě jsem se k tomu nedostala (zatracenej čas!). Tahle vypadá opravdu slibně, tak že bych se k tomu už dokopala? Jude se od svých starších sester naučila hodně, a to nejdůležitější je: Vargasovi jsou lamači srdcí. Tak proč si nemůže pomoct, a do jednoho z nich se zamiluje?
The Dark Shore – Kevin Emerson. Pokračování knihy The Lost Code.
Thousand Words – Jennifer Brown. Hlavní hrdinka Ashleigh poslala svému příteli fotku… nahoře bez. Jenže když se ve zlém rozejdou, Kaleb fotku pošle všem…
All I Need – Susane Colasanti. Tahle autorka má jednu hezkou obálku za druhou. All I Need vypadá, že půjde o typickou romantickou contemporary.
 

28.5.
Dare You To – Katie McGarry. Volné pokračování knihy Pushing the Limits, která u nás vyjde pod názvem překroč svůj stín u CooBoo.
Goddess – Josephine Angelini. Třetí a závěrečný díl trilogie Starcrossed.
Of Triton – Anna Banks. Pokračování knihy Of Poseidon.
Spirit – Brigid Kemmerer. Třetí díl série Elemental.
The Girl with the Iron Touch – Kady Cross. Třetí díl steampunkové série, jejíž první díl byl The Girl in the Steel Corset.
Impostor – Susanne Winnacker. Tessa je schopná proměnit se na kohokoli, jehož se dotkne. Je tajnou zbraní FBI…
 

22 komentářů:

  1. Vybrala bych si hned několik. Absolutně to nestíhám kupovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co kupovat, já nestíhám ani číst :)

      Vymazat
  2. Ah.. Tatiana a Alexandr♥! :) Konečně! :)
    Hm.. ta Hra o trůny. To je Hra o trůny 1 a Hra o trůny 2 v jedné knize? Jsem z těch Trůnu mimo:D
    Jinak.. samozřejmě spouuusta dalších úžasných knih! :) Původ, Ptačí zpěv... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, jsou ve dvou svazcích, musí se koupit zvlášť, ale mají stejnou obálku, tak jsem to sem dala jen jednou :) Kdyžtak až půjdeš příště do knihkupectví, podívej se tam na to, čtyřka a pětka už v téhle edici vyšla, tak budeš mít představu, jak to vypadá :)

      Vymazat
  3. Na plno knih se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Spousta contemporary *happy dance*
    z českých novinek se snad těším jen na Taťánu a Alexandra, Annu a Lolu...no aspoň mi to tolik nepoleze do rozpočtu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, teď začíná umírněnější období, plný nápor bude zase v září :) To pak zase nebudeme vědět, co číst dřív - já teda nevím, co číst dřív, neustále :D

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. No, pár hodin mi to vždycky trvá sebrat. Původně jsem to chtěla publikovat už ve středu, ale nějak jsem neodhadla čas :D Ale baví mě to, aspoň si ujasním, na co se mám těšit :))

      Vymazat
  6. Z českých knih mě hlavně zajímá Dvanáctka, Lola a pokračování série Bratrstvo od Johna Flanagana. :)
    Nicméně mě tentokrát zaujala kopa anglických knih! :D :) Reboot vypadá moc dobře, už se těším, až ji u nás Egmont vydá. :) Maid of Secrets vypadá dost dobře, stejně tak The Rules for Disappearing či Truth or Dare. :) A i ten Impostor vypadá na zajímavý námět. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reboot u nás vyjde? Ten Egmont vždycky vydává knihy tak nečekaně :D

      Vymazat
    2. Jop, Reboot u nás patrně vyjde v červnu pod názvem Reset. :)

      Vymazat
  7. Skvělý článek!
    Nejvíc se těším na knihy od Baronetu (na Momument 14 čekám snad půl roku!) + na Taťánu a Alexandra :))
    Jinak myslela jsem, že ten Erebos bude druhý díl.. tak jsem v šoku z toho, že to bude druhé vydání :D ale tak je dobré to vědět :))

    skvělý článek! květen bude měsíc plný skvělých knih!
    hlavně ten monument a taťána a alexandr :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      Tak já se budu těšit na recenzi na Monument, třeba mě to ještě zaujme :)
      Taky jsem si nejdřív myslela, že ten Erebos je druhý díl, ale bylo mi divné, že by měl stejnou anotaci... a pak jsem viděla to "číslo vydání: 2" a měla jsem jasno :)
      A Taťána a Alexandr... no to bude prostě ♥♥♥ :)

      Vymazat
  8. Na Dívku z nočních mur sa strašne teším! A Dvanástka na mňa už čaká, akurát čítam Priechod. Je to... divné :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divné, to to vystihuje. Já přečetla akorát tu první část, tu před... hm.. začátkem katastrofy? :D To potom už mě příliš nebavilo.

      Vymazat
  9. už len 11 dní a vyjde School Spirits, bože, na to sa tak teším ako malé dieťa na Vianoce :D
    Spící tajemství má nádhernú obálku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To má :) Už se moc těším, až ji budu mít doma... A na School of Spirits jsem velice zvědavá...

      Vymazat
  10. Mám taký pocit, že si oba diely MJ objednám od vás. A ďakujem, že si mi pripomenula knihu Girl with the Iron Touch. Našla som ju nedávno a potom som si nevedela spomenúť, ako sa volala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač :)
      Objednej od nás! Nevím, jestli by ses T & A dočkala ve slovenštině... :(

      Vymazat
  11. tolik skvělých knih :) moc se těším na Dívku z nočních můr a Zákon smečky :)

    OdpovědětVymazat
  12. Proletěla jsem a nejvíc mě zaujaly Reboot a Impostor, i když většina obálek je krásná :) Brzo taky začnu mít poličkové problémy, naštěstí mám dost úložného prostoru v posteli :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)