pátek 3. května 2013

Cynthia Hand – Zasvěcená RECENZE



Zasvěcená je pokračování andělské knihy Nadpozemská. Moji recenzi na první díl si můžete přečíst ZDE.

Celé měsíce se Clara připravovala, aby naplnila své poslání. Ale nic ji nedokázalo připravit na volbu, kterou musela učinit ten osudový den. A zjistila, že být částečně anděl není tak jednoduché, jak si myslela.Nyní, rozpolcená mezi láskou k Tuckerovi a komplikovaným vztahem k osudem předurčenému Christianovi, se Clara musí vypořádat s šokujícím odhalením: Někdo, koho miluje, zemře během několika měsíců. Budoucnost je nejistá a komplikovaná a jedinou věcí, kterou ví jistě, je, že vše spalující oheň byl jen začátek.

Nadpozemské jsem byla prostě nadšená. Když se nad tím vážně zamyslím, tak ta knížka není extra přeborná, neobsahuje hluboké myšlenky ani jedna akce nestřídá druhou, ale skvěle a lehce se mi četla. Nic mě tam neiritovalo a bavily mě postavy. Proto jsem se nemohla dočkat, až budu držet v ruce pokračování.


Pouštěla jsem se do toho s nadšením, ale to postupně ochládalo… Zasvěcená se četla podstatně hůř, stránky neplynuly jedna za druhou, a nedělalo mi potíže knihu odložit. Něco tomu chybělo… Atmosféra je o něco temnější, začíná přituhovat. Paranormální zápletka byla v podstatě zajímavá, ale tak polovinu věcí jsem uhodla. Na druhou stranu, naprosto předvídatelné to nebylo, autorka mě dokázala párkrát překvapit, zvlášť ke konci.

Nicméně si nemůžu pomoct, a mám pocit, že Zasvěcená je zase z velké části jen výplň mezi prvním dílem a nějakým velkolepějším finále, které nás doufejme čeká ve třetím díle, v originále nazvaném Boundless. A autorka ovšem zase musela sáhnout po tom otřepaném milostném trojúhelníku, přihodit Clařiny pochyby o vztahu s Tuckerem a jestli by snad raději neměla být s Christianem? Dodejte špetku sebeobětování a velká část druhého dílu je na světě. Musí tohle vážně být v téměř každé paranormální romanci? Nešlo by trochu zkrátit hrdinčiny pochyby a nacpat to vše jen do dvou dílů? Ale Cynthia Handová si to zřejmě nemyslela, a proto – zvláště kvůli trojúhelníku – občas druhý díl působí jen jako „do počtu“.

   Máma vyjde z pracovny, jakmile mě zaslechne u hlavního vchodu.
   „Ahoj,“ usměje se. „Jak bylo ve škole?“
   „Všichni rozebírali moje vlasy, ale jinak dobrý.“
   „Mohly bychom je zkusit znovu nabarvit,“ navrhne mamka.
   Pokrčím rameny. „Nejspíš to má nějaký význam, ne? Bůh chce, abych tenhle školní rok byla blond.“ (str. 34)

Ale má to své světlé chvilky. Už jsem zmiňovala, že mě pár věcí překvapilo. Občas tam byly vážně vtipné situace, ale oproti Nadpozemské to bylo trochu vážnější a smutnější. Akce příliš nepřibylo, takže pokud nemáte náladu spíše na myšlenkové pochody hrdinky a konverzace s ostatními, tak raději sáhněte po něčem jiném. Z téhle recenze to vyznívá, že tu knížku pomalu nesnáším, ale to by nebyla pravda. Spíše mi přišla průměrná. Taková oddechovka, když člověk nemá něco lepšího. Doufám, že poslední část se bude podobat spíše Nadpozemské než Zasvěcené…



Chtěla bych poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku!
Autor/ka: Cynthia Hand
Originální název: Hallowed
Série: trilogie Nadpozemská, druhý díl
Datum vydání: US: leden 2012/ CZ: leden 2013
CZ překlad: CooBoo, Ivana Svobodová
SK překlad: CooBoo, Katarína Slivková
Počet stran: 312 v CZ, vázaná
Cena: 349,- Kč
Moje hodnocení: 70%
Hodnocení na Goodreads:  4,24 při 19 732 hodnoceních


7 komentářů:

  1. Mne sa kniha veľmi páčila 8) Uvítala by som viac Tuckera 8P ale inak je to jedna z mála ajelských kníh, ktoré ma fakt dostali 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víc Tuckera - to by to rozhodně spravilo :)

      Vymazat
  2. Keď som čítala dvojku prvýkrát :D stále som pri tom revala :D Neviem, čo mi bolo. Ale druhýkrát to už bolo v pohode.
    Ale musím povedať, že trojka ma dosť sklamala :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakryš... já doufala, že se to ještě zlepší. No, nechám se překvapit.

      Vymazat
  3. Mně se moc líbila, i když je fakt, že první díl se mi líbil o něco víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U některých knih si člověk říká, že by bylo lepší, kdyby zůstaly bez pokračování...

      Vymazat
  4. Knihu som si akurát včera požičala z knižnice a momentálne čaká na poličke, takže dúfam, že sa k nej čoskoro dostanem :)

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)