úterý 9. července 2013

To nejlepší za březen až červen



Za poslední čtyři měsíce jsem na shrnutí jaksi kašlala. Ke konci měsíce vždycky nebyl čas, hodně školy, prostě výmluvy, výmluvy – znáte mě.  Takže to stručně (ale čtyřikrát stručně rovná se dlouhé, ne, že pak budete říkat, že jsem vás nevarovala) shrnu teď.


Přečteno v březnu
Kerstin Gier – Zelená jako smaragd
William Shakespeare – Romeo a Julie
Terry Pratchett & Neil Gaiman – Dobrá znamení
Neil Gaiman – Nikdykde
Elizabeth Wein – Code Name Verity
Beth Revis – A tak mi unikají
Lauren Oliver – Pandemonium
Julia Quinn – Nevhodný návrh
Richelle Mead – Stíny
John Green – Hvězdy nám nepřály
Stephenie Meyer – Hostitel
Courtney Cole – Dante’s Girl
 
2 anglicky, 10 česky
10 knih, 1 drama, 1 novela
2x3 hvězdičky, 3x4 hvězdičky, 7x5 hvězdiček
Nejdelší – Hostitel (552 stran)

Top 5:
  1. Hvězdy nám nepřály
  2. Code Name Verity
  3. Zelená jako smaragd
  4. Hostitel
  5. Dobrá znamení

V březnu jsem četla samé dobré věci, však to taky můžete vidět na počtu pětihvězdičkových hodnocení! Ale když se na to podíváte, co jsem četla… tak jsem ani nemohla jinak. Pozice 1 až 4 jsou všechno výborné knihy, a vůbec si nejsem jistá, jestli je tohle pořadí zrovna správné… Ke Hvězdám už toho bylo všude řečeno dost, o Code Name Verity píšu tady, Zelená jako smaragd je závěr mé oblíbené časocestovací série. Hostitele jsem četla nejméně po páté, a přesto jsem tu bichli měla za dva dny, těsně před filmem. A Dobrými znameními jsem sama sebe zasvětila jak do spisovatelského umění Pratchetta, tak Gaimana. Oba jsou to moc dobří spisovatelé, a jak vtipně píší… Ty poznámky…

Přečteno v dubnu
Cynthia Hand – Zasvěcená
Georgie Bernard Shaw – Pygmalion
Katja Millay – The Sea of Tranquility
Rick Riordan – Znamení Athény
Death Note 1
Death Note 2
Death Note 3
Isabel Allende – Eva Luna
Thomas Brezina – Andělé tančí vždy s lehkostí
Alice Moss – Smrtící polibek
Neil Gaiman – Hvězdný prach
Kerstin Gier – Každé řešení má svůj problém
Julia Quinn – Čekanka

1 anglicky, 12 česky
9 knih, 3 mangy, 1 drama
1x3 hvězdičky, 8x4 hvězdičky, 4x5 hvězdiček
Nejdelší – Znamení Athény (528 stran)

Top 5:
  1. Znamení Athény
  2. Eva Luna
  3. The Sea of Tranquility
  4. Hvězdný prach
  5. Každé řešení má svůj problém

V dubnu jsem toho tolik nepřečetla, uznávám. Objevila jsem novou věc – mangu. A hned jsem přečetla 3 díly Death Notu. Doporučuji zkusit, pokud s mangou začínáte. Znamení Athény… Riordan se pomalu ale jistě dere na místo mého nejvíc nejoblíbenějšího spisovatele, ale za ten konec bych ho nejraději (láskou) umačkala! Čtvrtého dílu se nemohu dočkat. Eva Luna – román od jihoamerické spisovatelky, ve stylu magického realismu, a četla jsem ho taky už po několikáté. Motto knihy je: Některé příběhy nemohou končit jinak než šťastně…The Sea of Tranquility je kniha podobná Pushing the Limits, a hrozně dobře se to čte. Navíc je to takový silný příběh, který si většina lidí zamiluje. Hvězdný prachvíc se mi líbil film, ale i tak je to kouzelná kniha. A nakonec Každé řešení má svůj problém. Moje první dospělácká kniha od Kerstin Gierové, a její hrdinka je stejně vtipná jako Gwendolyn. Takže pokud máte po Drahokamech absťák, tak sáhněte po tomhle.



Přečteno v květnu
Cat Clarke – Undone
Death Note 4
Death Note 5
Antoine de Saint-Exupéry – Malý princ
Death Note 6
Jeff Kinney – Deník malého poseroutky
Diana Gabaldon – Cizinka
Jenn Campbell – More Weird Things Customers Say in Bookshops
Herman Hesse – Siddhárta
Orson Scott Card – Zakletá
Stacey Kade – Setkání s duchem
Halina Pawlowská – Ať zešílí láskou
Julia Quinn – S láskou, Eloise
Avery Williams – Alchymie věčnosti
Lauren DeStefano – Horečka
S.J.Watson – Dřív než půjdu spát

2 anglicky,  14 česky
11 knih, 3 mangy, 1 sbírka vtipných situací, 1 sbírka povídek
3x3 hvězdičky, 10x4 hvězdičky, 2x5 hvězdiček
Nejdelší – Cizinka (664 stran)

Top 5:
  1. Undone
  2. Malý princ
  3. Zakletá
  4. More Weird Things Customers Say in Bookshops
  5. Death Note 4

V květnu jsem naopak přečetla více průměrných knížek a méně „dokonalých“. Undone je nejnovější román autorky Jako v pavučině a Trýzně. Rozhodla jsem se nečekat, jakou skvostnou obálku tomu nadělí naše české nakladatelství, a přečetla jsem si to v originále. Navíc mě pak neštve neschopná překladatelka, která nezná český ekvivalent od Hogwarts a zásadně hrdinku obléká do „topíku“. Je to jako její předchozí knížky – napínavé, mrazivé a mimořádně srdcervoucí. Malý princ je klasika, kterou jsem až donedávna nesnášela (vážně, takhle knížka nepatří do ruky malým dětem), ale po opětovném přečtení jsem jí přišla na chuť. Zakletá je směs pohádky, historie a cestování časem s dokonalou obálkou a Babou Jagou v roli hlavního záporáka (Ha, Ivan!). More Weird Things Customers Say in Bookshops jsou vtipné konverzace, které zaslechli knihkupci. Taková anglická verze mých pracovních zážitků… A Death Note 4 nejlepší ze všech Death Notů, co jsem četla. A Misa je sice pitomá, ale jinak super a zábavná! :D

Přečteno v červnu
Václav Hrabě – Blues pro bláznivou holku
Sarra Manning – French Kiss
Stephen Chbosky – Ten, kdo stojí v koutě
J.K.Rowling – Harry Potter:The Prequel
Richard Benson – F in Exams
Beth Revis – Všechny barvy Země
Sara Teasdale – Love Songs
Sarah MacLean – Deset polibků
Carrie Ryan – Tma a prázdnota
Bill Condon – Přímo do srdce
Rick Riordan – The Son of Sobek
John Wray – Spodek
Lauren Oliver – Rekviem
Stieg Larsson – Muži, kteří nenávidí ženy
Eowyn Ivey – Dcera sněhu
Charlaine Harris – Mrtvý bod

5 anglicky, 11 česky
11 knih, 2 sbírky poezie, 2 novely a 1 soubor vtipných ukázek
3x3 hvězdičky, 8x4 hvězdičky, 5x5 hvězdiček
Nejdelší – Muži, kteří nenávidí ženy (536 stran)

Top 5:
  1. Muži, kteří nenávidí ženy
  2. Blues pro bláznivou holku
  3. Tma a prázdnota
  4. Všechny barvy Země
  5. French Kiss

A nakonec shrnutí za červen. Ten měsíc se proti mně spiklo počasí. Nejdřív jsem v těch deštích na začátku měsíce chytla hnusnou chřipku, a pak ty vedra… Ale byl to konec školního roku, takže jsem četla jako divá.
První díl téhle severské krimi trilogie Milénium jsem zhltla za dva dny. Nechápala jsem, co na tom všichni vidí – asi tak prvních 80 stran. Pak jsem se začetla, a někdy ve dvě v noci jsem si byla jistá, že to miluju. Navíc ty poslední stránky… Blues pro bláznivou holkupoezie, které doopravdy rozumím! Tma a prázdnota je závěr zombie trilogie a mně se ze všech dílů líbila nejvíce. Všechny barvy Země je zase závěr Vesmírné trilogie, a stejně jako předchozí díly jsem si knihu zamilovala, a z ruky jsem ji odložila jen jednou na 30 minut. Knihou French Kiss jsem objevila novou spisovatelku, kterou budu pravděpodobně milovat. Britka Sarra Manning má totiž talent vytvářet hrdinky, se kterými bych si rozuměla, a více či méně se v nich vidím. Navíc je to vtipné, tak na co ještě čekáte!

Tak, a tady končím své dlouhé stručné shrnutí. No vážně, co kdyby to bylo podrobné :D To bychom tu byli do rána...

10 komentářů:

  1. Pekne dlhý zoznam. Aj ja čítam veľa, ale až tak toho zas nestíham :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, kdysi jsem toho stíhala ještě tak o polovinu víc :) Jak člověk "stárne", tak mu ubývá čas, no.

      Vymazat
  2. Šmarjá, takových knížek. :D Já jsem ráda, když jich za měsíc přečtu tak sedm. :D
    Milénium mě ze začátku taky moc nebralo - hlavně ta první kapitola, kterou vyprávěl Mikael, mě málem udolala a já to skoro vzdala. :D Ale pak se tam objevila Lisbeth a hned bylo líp. :) Nakonec se mi knížka zatraceně moc líbila. Dokonce jsem si celou trilogii už pořídila domů a těším se, až se pustím do druhého dílu. :)
    Dotaz - jak moc těžkou angličtinu ta knížka French Kiss má? :) Spíše lehčí nebo těžší? Přemýšlím, že bych se do toho pustila, ale zase to nechci číst se slovníkem neustále v ruce. :D
    Z dalších knih jsem moc zvědavá na Zakletou, už se vážně těším, až si ji přečtu. :) A nehorázně se těším na Znamení Athény, to pevně doufám, že to stihnu do konce měsíce přečíst. :)
    A do knih od Neila Gaimana se chci taky pořádně pustit! Zatím mám za sebou jen Hvězdný prach, ale už mám v knihovně zarezervovanou knihu Američtí bohové a určitě se chystám na Nikdykde. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky těším na druhý díl Milénia, ani nevíš jak :D Mám doma i trojku, takže to vidím na takových 5 dní, kdy nebudu dělat nic jiného :D
      French Kiss nijak zvlášť těžké není, jako všechny contemporary :) Myslím, že to zvládneš, co nebudeš vědět to domyslíš.
      Znamení Athény - jen takové varování před koncem, je pekelný :D
      Americké bohy si chci taky přečíst, ale v knihovně je mají stále půjčené, asi taky budu muset zarezervovat :)

      Vymazat
  3. Tieto zoznamy mám rada, len u iných ľudí... ja sama som dosť lenivá, aby som také niečo urobila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to naopak přijde docela zábava, sepisovat - jen rozhodovat, co je lepší a co horší je mnohdy jako rozhododvat se, kterou část těla mám raději :D

      Vymazat
  4. Fíííha, to sú super zoznamy!:) Aj zaujímavé súhrny.
    Tiež mám hrozne rada Hviezdy aj Drahokamy (zvažujem prečítanie tej dospeláckej:D). Undone bolo waaaaau, ale neviem, nie až také ako tie prvé dve, až tak mi to nesadlo alebo čo.
    Btw: Súhlas, že Rick Riordan aj Sarra Manning sú úžasní.:3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečítaj si, přečítaj... Gierová píše prostě úžasně, a teď už jsem viděla, že se to nelíbilo jen mně, nejsem nějaký divný exot, prostě to tak je :D
      Mně se na Undone hrozně líbil ten konec, i když mi to "zlomilo srdce", pokud bych chtěla být melodramatická, ale ano... Cat Clarke má prostě super styl, a zatím se podle mě drží, třeba taková Kody Keplinger jde podle mě s každou další knihou trochu dolů, ta poslední už se mi skoro nelíbila, ale Cat pořád dokáže šokovat :)

      Vymazat
  5. Wow, tolik přečtených knížek... Četla jsem akorát Smrtící polibek, to byla taková průměrná YA fantasy romance a Setkání s duchem, to se mi líbilo víc, i když spíš až od druhé poloviny...a pak Horečku, tu jsem měla rozečtenou, ale nějak jsem ji odložila, narozdíl od Pasti, kterou jsem hltala od první kapitoly, jsem se do Horečky nedokázala začíst. Jinak se chystám na Hvězdy nám nepřály a na Zelenou jako smaragd...hlavně na Zelenou se moc těším! A možná se dostanu k Pandemoniu, ale ještě nemám přečtené ani Delirium, i když mám obě knížky doma už od jejich vydání. :D A Zasvěcenou si možná časem půjčím v knihovně, nedávno jsem přečetla Nadpozemskou a nebyla špatná... =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty, co jsi četla, mám úplně stejný názor - já Horečku dočetla, ale byla jsem torchu zklamaná...
      Hvězdy a Smaragd - to bude nával emocí, to ti garantuju :) Zasvěcenou ti doporučuju spíš půjčit, to mě jako pokračování taky docela zklamalo :(

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)