pondělí 23. září 2013

Zápisky maturantky


Většina z vás už nejspíš ví, že mě letos čeká maturita. Nějak jsem si to nepřipouštěla, jo, to je za dlouho… a najednou mám sedm let na gymnáziu za sebou a čeká mě už jen „pár“ měsíců. Pochlubte se, koho taky na jaře čeká zkouška dospělosti? Ať pak můžeme pěkně vyšilovat spolu.

No nic, přecházím z náhodných blábolů na maličko promyšlenější bláboly. Maturovat budu samozřejmě z češtiny, a k tomu patří povinná četba. Něco už mám načteno, ale hodně knížek teprve plánuju. A říkala jsem si, že bych se v článcích jako je tenhle mohla trochu věnovat knihám, které spadají mezi povinnou četbu. Žádné recenze, spíš můj názor na to, jak se to četlo, co se mi líbilo a podobně… Měl by o to někdo zájem? Aby tady blog nebyl zahlcen jenom YA, NA a podobně…


Kromě maturity z českého jazyka mě čeká i zkouška z jazyka anglického a taktéž francouzského. (O tom, že musím podstoupit i písemnou zkoušku z matiky mluvit nebudu. Když se o tom nebude mluvit, třeba se to nakonec neuskuteční.) Mám poťouchlou radost, že díky tomu můžu číst knížky v angličtině (a sem tam i nějakou tu fráninu – Mikulášovy patálie jsou zábava!) aniž bych si vyčítala, že se neučím. Protože čtením přece rozšiřuji slovní zásobu i cit pro slovosled a gramatiku, no ne? No nemám to suprově vymyšlené? :D

Znáte takové ty obrázky, co kolují sociálními sítěmi? Takové ty „Vyber jen dvě“…víte co, já nějaký najdu, to bude jednodušší. Moje deskriptivní schopnosti totiž nejsou zrovna úžasné. Tak nalezeno. Takže… Na sociální život můžeme rovnou zapomenout, na ten mám dopředu vyhrazený čas 13.10. (a ne, že se to zase posune! :D). Kromě toho se samozřejmě budu snažit o dobré známky. A co se týče dostatku spánku… No, řekněme, že jsem si vypočítala, že na ten budu mít čas 5.10. No nemám to pěkně naplánované? Jak se tak znám, letos budu dělat spoustu seznamů. A nedržet se jich. Ale myslím, že bych se brzo měla naučit kreslit pětiúhelník. Protože další věci, co hodlám stíhat, jsou práce a blog.

A tady se konečně dostávám ke smyslu celého tohohle článku. (Ano, taky mě to šokuje, ale tenhle článek ve skutečnosti MÁ smysl.) (I když samozřejmě je mezi smyslem trochu hodně nesmyslného tlachání. Musím přece ventilovat ten nedostatek sociálního života.)  Vážně nevím, jak pravidelně budu přispívat na blog. A jak moc to bude dávat smysl. Budu se snažit, protože mě blogování baví. Ale… znáte to. Nebudu nic slibovat, protože sliby chyby, ale… Teď momentálně mám takové kreativní období – neustále mě napadají věci, které bych mohla sepsat, jen už mi nezbývá čas na jejich sepsání. Tak si alespoň píšu seznamy věcí, co napsat.

Po maturitě bych chtěla jít studovat… já vlastně ani pořád nevím. Vím, že bych chtěla dělat s knihami, a někdy na jaře jsem se rozhodla, že bych mohla jít na Český jazyk a literaturu na filozofickou fakultu, ale… minulý týden jsem zahlédla učební plán, a… vypadá to celkem složitě. Už jen ty názvy předmětů. Co když to nezvládnu? Mám ve stylu vyšilovat nad vším možným. Teď momentálně nad zítřejším testem z psychologie. Kterou jsme probírali před třemi roky. Ale klid… Tak místo spánku ležím večer v posteli a pořád nad přemýšlím vysokou. Ne, že bych zatím něco vykoumala. A ne, že bych se tam taky předtím nepotřebovala dostat.

Tenhle víkend… jsem měla teoreticky volno, ale v sobotu jsem si dělala pořádek v papírech – měli jste vidět můj škodolibý výraz, když jsem si uvědomila, že už nebudu potřebovat fyziku a chemii a většinu papírů jsem vyhodila. Seděla jsem u stolu, probírala se papíry, a když jsem to shledala jako do budoucna nepotřebné, zmačkala jsem to a hodila za hlavu. Připadala jsem si jak ve filmu, když někdo hází papíry s blbými nápady za hlavu. Zábava musí být. :) I když je občas trochu iracionální.

V neděli jsem si vypracovala první maturitní otázku z češtiny. Slibný začátek. Mám ze sebe radost. Kromě toho se musím učit na test z psychologie. Vlastně bych se měla učit teď, ale moc se mi nechce. Tak píšu tohle. Už jsem asi řekla všechno… No, tak dejte vědět, jestli máte zájem o ty články o povinné četbě, a kdo letos maturujete! :)

18 komentářů:

  1. My tohoroční maturanti sme všetci nejako mimo... teda čo sa tých nezmyselných rečí týka, resp. aspoň my máme pocit, že sú nezmyselné, ale ostatní sa v nich celkom dobre orientujú. To je fajn správa, no nie? :D Som na tom mizerne, tiež nemám čas. Ale večne ho zabíjam debilinami a už mi z toho čochvíľa asi vytečie mozog z gebene, ale to nie je pekná predstava, tak sa tvárme, že som to nepovedala! A uvidíš - my tú maturu dáme a na články o povinnej literatúre sa teším ;) Som zvedavá, či budeš mať na nejakú knihu podobný názor, ako ja :) A držím palce pri výbere štúdia, ja tiež depkujem, či školu, kam chcem ísť, zvládnem. Neznášam tieto stavy! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně že se orientují oni. To oni pak budou v květnu poslouchat moje náhodné bláboly, které ani nebudou dodržovat strukturu vět. Bude to takové surrealistické okénko :D
      Dobrá, povinná asi bude :))
      Já taky držím palce - tobě i sobě :D

      Vymazat
  2. (Toto je šibnuté, ja som len o rok aj čosi staršia a som v treťom ročníku na výške, ty ideš maturovať. Tento svet je šialený. Šialenýýýýý!) Keby som sa ja tak poctivo na maturitu pripravovala. Keď som sa slovenčinu začala učiť mesiac pred skúškou, všetci na mňa civeli, či som sa nezbláznila, že tak skoro :D
    Štúdium materinského jazyka je jednosmerný bezplatný lístok na psychiatrickú kliniku. Čím ťa, ehm, teda, ehm, vôôôbec neodhováram :D Možno budeš hviezda, ktorá všetko prejde na Áčka, to nikdy nevieš :D Ale je to fakt ťažké, ja mám ako prekladateľka zo slovenčiny len také výcucy zamerané skôr na prax, ale chudáci slovenčinári majú všetko. Každý jeden človek, čo to vyštuduje, si zaslúži zapísať na nejakú stenu slávy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (Já jsem měla odklad, takže teoreticky počítej, že jsem o dva roky "mladší" :D To už pak ten rozdíl není tak velký, ne? :) )
      Poctivě... ehm, já budu hlavně hodně prokrastinovat. Budu dělat seznamy. Můj nejoblíbenější seznam je od února odškrtávat kolik dní zbývá do konce školy. Jelikož letos znamená konec školy maturitu, tak nevím nevím, jak budu nadšeně odpočítávat...
      Na psychiatrickou půjdu už jenom z konverzací v naší VIP skupině a dále s konverzací s mými 3D kamarádkami. Něco podobného. Nějaká čeština navíc mě nerozhází... *pokus o nonšalantní tón* Né, neděs mě :D Co se týče samých Áček, tak ty ode mě všichni očekávají, což je nápor navíc. Ne, ne, nechci jít mezi prvníma. Je mi jedno, že ti "nejlepší" jdou mezi prvníma. Nechci, abych byla "pokusný králík" celé třídy :D
      Co se týče toho překladu... Já jsem původně plánovala ten, ale nakonec jsem to odpískala, protože samotná angličtina mi dneska přijde jako jazyk, kterým umí hodně lidí, tudíž bych měla těžší uplatnění, a co se týče francouzštiny, tak si nejsem jistá svým mluveným projevem. To, že do maturity se ho budu muset naučit tak jako tak je detail :D Zkoušela jsem překládat Heist Society, a nejsem si moc jistá, jak dobře to dopadlo, tak jsem si říkala, že práce redaktorky (chyby vidím až příliš snadno všude :D ) pro mě možná bude lepší. Jen kdybych se neděsila té vysoké. Na tu práci se těším :D

      Vymazat
  3. Pridávam sa do klubu pološialených, nič nestíhajúcich, večne unavených maturantov so žiadnym sociálnym životom. (Tú svoju skoro každo poobedňajšiu kofolu a nejakú tú cigaretku nerátam, to je povinnosť, bez ktorej by sme sa zbláznili. :D) Keď som si prečítala, ako si hádzala papiere z chémie a fyziky za hlavu... Ja som včera fyziku do desiatej počítala, dnes si z nej napísala test, a do chémie budem čučieť za malý moment. :D Ale podobné euforické pocity zažívam, keď postupne vyprázdňujem tú kopu zošitov z matiky - za osem rokov sa ich stihlo nakopiť poriadne. :D
    Čo sa výšky týka, poznám viacero exemplárov, ktorým chýba máličko, aby od svojho pôvodného sna zdupkalo. (Niekomu už máličko nechýba, niekto to už vzdal. :D) Mňa samú chytajú pochyby či som si náhodou nenasadila latku príliš vysoko a či to všetko mám šancu zvládnuť. :D A pochybuje väčšina z nás. To tempo je šialené. A to množstvo vecí, čo treba natlačiť do lebene, toho je ešte viac.

    Na články sa teším! A pri mature držím prsty! (Aj pri výbere ďalšej školy ;))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chemie a fyzika... jak jsem si oddechla, že mi letos nezabírají další čas... Ten mi bude zabírat ta občanka, no :D Ale hodně štěstí tobě s chemií. Já ji absolutně nepobírám. A to jsem ji měla šest let :D
      Já nijak nehodlám odejít od svého snu, protože upřímně nevím, co jiného bych dělala, a na ekonomku fakt ne-e. Co by tam se mnou dělali :D Já si spíš říkám, jestli si nevzít radši trochu jiný "literární" obor než ten na Karlově univerzitě, který je ale v jiném městě, a už bych musela shánět bydlení, dojíždět na víkend domů a podobné, a tak. Proč nemůže být všechno v Praze? Ach jo :D
      Držím palce i já :)

      Vymazat
    2. Pozri :D Ja som z východného Slovenska, chcem ísť študovať do Brna alebo Prahy - doma budem raz alebo dvakrát za jeden semester :D Dochádzanie každý víkend bude pre mňa rozprávka, ktorá bude nemožná :D

      Vymazat
  4. Určite daj tie články, mňa to zaujíma 8)
    Ja som maturovala pred 3 rokmi, no doteraz si pamätám ten blažený výraz, keď som vyhadzovala chémiu, biológiu, fyziku... No a potom ma zasiahol sentiment a ja som nemohla vyhodiť ani zošity zo ZŠ nie to ešte z gympla 8D Teraz sa skôr teším, keď môžem vyhadzovať zošity z 1. ročníka VŠ 8D tam vlastne ani nemám zošity ale vytlačené papiere a knihy... veľa šťastia pri výbere školy moja milá, to bude sranda, ver mi 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak sešity ze ZŠ skladuju už z principu - bůhví proč je hrozně legrační vidět to kostrbaté nejisté písmo - ale rovně na řádku, ne halabala jako teď. A sešity z gymplu taky schovávám. Vyhazovala jsem papíry - třeba naposledy, když jsem se učila na test z chemie, měli jsme umět vzorce nějakých složitých uhlovodíků, a to se nejlíp naučím jak? No samozřejmě, že to kreslím stokrát dokola :D Tak to jsem vyhodila... :) A laborky z fyziky! To měření jsem nesnášela... :D

      Vymazat
  5. K té vejšce - já taky nevím, jestli to zvládnu. Ale kašlu na to, udělali to jiní, tak proč ne já? A s tím tvým blogem to taky nebude tak horké, já byla aktivní do jara :D :D
    (Mimochodem, máma už mi 13.10. chtěla překazit!)
    Myslím, že teď to budu já, komu odumře blog... I když bych tam ráda sem tam i něco ze školy napsala :-) Uvidíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý přístup. Vážně mě to trochu uklidnilo, díky :) S blogem - se uvidí, podzim a zima je horká sezóna v knihkupectví, a K TOMU ta škola :D Mimochodem, doporučuju se ti zeptat na tom Smíchově, i kdyby jen na ty víkendy, myslím, že tebou nepohrdnou :D
      A doufám, že tobě neodumře, co bych dělala - plus počítej s tím, že na tobě budu sondovat dojmy a poznatky :D Tak moc, až budu otravná (až budu otravná, neboj se mi to sdělit ;) )

      Vymazat
  6. Letos asi maturuje polovina blogerů, jak tak koukám. Já blázen si vybrala chemii a biologie, a při dnešním testu z chemie jsem teda chytila parádní depku a říkala si, co to blbnu :D
    Snad to všichni nějak zvládnem, nezblázníme se z toho a navíc se ještě dostaneme na vysněnou vysokou. Budu držet pěsti, ať ti všechno hezky vyjde ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ten pocit každoročně... První rok vím o maturantech, loni vím o maturantech... A letos asi taky. Uvidíme příští rok :D
      Chemie a biologie? Máš moji upřímnou soustrast! :D
      Taky budu držet palce :)

      Vymazat
  7. Mně čeština na VŠ přišla v pohodě (závěr byla už jinačí sranda, ale dostat se ke státnicím nebylo tak hrozné).
    Jinak ano, z počátku to vypadá strašně děsivě. Moje první seminářo-přednáška byla staroslověnština. Mluvilo se tam o nějaké palatalizaci velár, před tím o Augustu Schleicherovi a jeho Stammbaum Teorie. Nějaké dělení slovanských kmenů a jazyků a pak na konci poslední věta: "Do příště se naučte cyrilici."
    Hned po tom jsem volala mamince, že to bude předmět, který nedám. Dala jsem. A nakonec to byl ten lehčí předmět.

    Čeština vypadá hrozně na studijním plánu, ale jinak to není tak hrozné. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď nevím, jestli mě to uklidnilo nebo vyděsilo ještě víc. Ale už jsem dneska zase o něco klidnější :) Nejdřív maturita, pak příjmačky a zbytek se odvodí. Třeba mě to pak bude tak bavit, že mi to půjde snadno. Ono co člověka baví, tak mu většinou jde snadno, že? :)

      Vymazat
  8. Mne z maturity tiež šibe. U nás až teraz zistili, že vlastne absolútne nič nevieme a snažia sa nám to všetko natlačiť do hlavy.
    A ja len sedím a lamentujem nad tým, čo sa budem skôr učiť namiesto toho, aby som už konečne začala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zase občas pocit, že jsem se spoustu věcí naučila jen abych je zase zapomněla :D
      Ano, stěžování si místo učení se je klasika :D

      Vymazat
  9. Mě tohle šílenství s názvem maturita čeká až příští rok... Neuvěřitelné, příjdu si hrozně stará! :D Předmaturitní ročník... A to ještě ani nevím, na jakou chci jít vejšku, což je na nic. ://

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)