pátek 25. října 2013

Blogtour Moře klidu - Ukázka





Vítejte u mého šestého článku k BLOGTOUR k Moři klidu od Katjy Millay. 

Pokud nevíte, o co jde, můžete se podívat na informativní článek

Pokud vás zajímá, o čem je kniha, můžete si přečíst moji recenzi

Dnes si můžete přečíst ukázku z knihy. Je přepsána z mé ARC verze, takže není vyloučeno, že se hotová verze bude malinko lišit, ale jedno je jisté - je velice zajímavá. 

Moje ukázka je z třetí kapitoly, strany 29 a 30 v mé verzi knihy, takže spoilerů se bát nemusíte.

Nezapomeňte se podívat i k ostatním účastníkům blogtour, protože ne všichni máme stejné ukázky :)



Nastya

Dílny čtvrtou hodinu nebyly tak hrozné. Pan Turner si mě vůbec nevšímal, což muselo být ve třídě o čtrnácti žácích velmi náročné. Hned v úvodu se podíval na můj rozvrh, aby se ujistil, že k němu patřím, a pak se mě zeptal, proč mi tenhle předmět dali. Pokrčila jsem rameny. Taky pokrčil rameny. Pak mi rozvrh vrátil a řekl, že nebudu schopna ostatní dohonit, ale jestli chci opravdu zůstat, mohl by mi dovolit dělat asistentku nebo tak něco. Je mi jasné, že nechce, abych k němu chodila, ale já asi budu. Je to malá třída, kde mě nikdo nebude všímat, a první den ve škole snad ani nemůžu víc chtít.
Až do páté hodiny mě nepotkala jediná seznamovací aktivita, pak ale přišla hudebka – což bude předmět, ze kterého každopádně hodně rychle vycouvám. Učitelka, slečna Jenningsová, roztomilá blonďatá dvacítka s bob účesem, bledou pokožkou a nechutně dokonalým prstokladem, nás posadila do kruhu. Přesně jako na základce, když jsme hráli Chodí pešek okolo. Takhle má teď každý z nás nejlepší podmínky k učení a k pitvání se navzájem. Jo, a samozřejmě k tomu, abychom se co nejlépe poznali.
Tahle seznamovací hra není úplně nejhorší. Každý musí o sobě říct tři věci, přičemž jedna z nich musí být lež. Třída se snaží zjistit, která to je. Je vlastně škoda, že se hry neúčastním, protože kdybych hrála, bylo by to vlastně úžasné. Jsem si jistá, že bych měla spolužákům i okouzlující blonďaté slečně učitelce co nabídnout a dát jim skvělý podnět pro diskuzi týkající se věrohodnosti každé z mých odpovědí.
Jmenuji se Nastya Kashnikovová.
Byla jsem geniální klavíristický talent, který nemá v úvodu do hudební výchovy co dělat.
Před dvěma a půl lety mě zavraždili.
Řešte.
Místo toho, když na mě přijde řada, sedím s kamennou tváří a mlčím. Slečna Jenningsová se mě v očekávání dívá. Podívej se do seznamu žáků. Stále se na mě dívá. Já se dívám na ni. Probíhá mezi námi podivná zírací konverzace. Podívej se do seznamu. Vím, že ti to řekli. Teď už se jí to snažím říct i telepaticky, ale tahle superschopnost mi zjevně chybí.
„Nechtěla byste nám o sobě říct tři věci?“ ptá se, jako bych byla blbá a netušila, co se kolem mě děje.
Nakonec ji beru na vědomí a co nejnepatrněji zavrtím hlavou. Ne.
„Ale no tak. Nestyďte se. Zatím to všichni zvládli. Je to snadné. Nemusíte nikomu říkat nějaká zásadní tajemství nebo tak něco,“ říká mírně.
To je dobře, protože z mých tajemství by asi měla hodně dlouho noční můry.
„A tak neřeknete nám alespoň své jméno?“ ptá se nakonec. Zjevně není typ, který by se rád pouštěl do souboje vůlí. Dochází jí trpělivost, ale zatím to maskuje.
Znovu vrtím hlavou. Ještě ani na okamžik jsem neuhnula pohledem a myslím, že ji to začíná trochu děsit. Je mi jí skoro líto, ale měla si před hodinou projít složku. Všichni ostatní učitelé to udělali.
„Tááák jo,“ vypraví ze sebe a mění tón. Teď začíná být skutečně naštvaná, ale to já taky. Kontroluji pohledem tmavé kořínky jejích vlasů, protože nyní sklopila hlavu a já se potřebuji na něco zaměřit. Konečně začala zkoumat seznam třídy přicvaknutý na tvrdých deskách s klipem. „Uděláme to vylučovací metodou. Vy musíte být,“ odmlčí se a na okamžik jí tuhne úsměv na rtech, což mi říká, že jí konečně všechno docvaklo, protože když znovu zvedá hlavu, podívá se na mě a říká: „Moc se omlouvám. Vy musíte být Nastya.“
Tentokrát přikyvuji.
„Vy nemluvíte.“

Tak co, zaujala vás ukázka? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)