úterý 1. října 2013

Co vám (možná) vyrazí dech v říjnu



Možná si ještě vzpomínáte, že jsem kdysi dááávno dělala přehledy téměř všeho, co vyjde u nás a v zahraničí. A protože jsem to nestíhala, v posledních pár měsíců jsem to flákala. Přeci jen, dá velkou práci zjistit, co kdy kde vyjde a o čem to bude. Zvlášť co se týče anglických knih. A protože letos maturuju, tak mi času rozhodně nepřibude. Tak jsem se rozhodla, že od října to budu dělat trochu jinak: moje přehledy budou obsahovat jen to, co mě zaujalo a chci si to přečíst, případně co jsem už četla a doporučuju to. V postatě knihy, o jejichž vydání už předem vím a nemusela jsem je kvůli tomuhle článku dlouze vyhledávat. Co se týče veškerých knih, co u nás vyjdou, doporučuju vám blog Lili.en, která  vždycky rychle najde nové anotace, obálky a chystané knihy. Nechápu, jak to vždycky tak rychle zjistí, ale každý den dva se tam ráda kouknu, co nového nás čeká :)


Knihy měsíce říjen
- knihy, které jsem četla a doporučuji
Wendy Higgins – Svůdné zlo
Tahle kniha vyjde až 28.října, a doufám, že se na ni během těch čtyřech týdnů budete řádně těšit. Proč je Svůdné zlo knihou měsíce? No, inu proto, že jsem ho už četla – doma na poličce mi sedí anglická verze prvního i druhého dílu – a hrozně se mi líbilo.
Mě svedl ke koupi trailer na knihu. Nebudu vám zdlouhavě popisovat, o čem to je, jen řeknu, že je to andělská kniha – a je v mém TOP 3 žebříčku prvních dílů andělských sérií. Pokud vás naláká trailer, můžu vás ještě dopřesvědčit svou recenzí.
A abych nezapomněla, ta obálka je ČERVENÁ! :)


David Levithan – Den co den
Tuhle knížku jsem dneska dočetla. Ještě teď jsem paf z toho konce. Zítra bude recenze – víc vám k tomu zatím nepovím. Možná ještě jen: vyjde 14.října. Poznačte si to.



Těším se na
- aneb knihy, do jejichž vydání odškrtávám dny já
Carlos Ruiz Zafón – Kníže z mlh
Od Zafóna jsem četla Marinu a musím přiznat, že mě dost dostala. Kromě té u nás vyšly autorovy knihy pro dospělé (například Stín větru), k nimž se tenhle podzim také plánuju dostat. A kromě toho se těším na Knížete z mlh – anotace slibuje přesně to samé tajemno, záhady a možná i trochu pochmurna jako Marina. Snad mě to nezklame. Už 7. října.
Katja Millay – Moře klidu
U Domina vyjde 30. října tahle skvěle hodnocená kniha. Na Goodreads se přes 20 000 lidí shodlo, že si emotivní příběh Joshe a Nastyi zaslouží hodnocení přes 4,5/5. To už je neobvykle dobré hodnocení…


Další díly
- a samozřejmě vycházejí některé pokračování našich oblíbených sérií.
Cassandra Clare – Město z popela
I druhý díl Nástrojů smrti se dočká druhého vydání. S pěknými novými obálkami. Já si mezitím zkrátila čekání tím, že jsem se vyfotila s plakátem k filmu a jedním červeným kuchyňským náčiním… :D Vyjde 3.října.
Richelle Mead – Sukuba 6: Odhalená
Závěr série pro dospělé od Richelle Mead. Já vím, že tahle série (a hrdinka) hodně z vás nesedla, ale pro mě je Richelle Mead jedna z nejoblíbenějších autorů a všechno, co jsem od ní přečetla, se mi líbilo. A tohle si nenechám ujít. Po 14 knihách od Richelle už mám ponětí, jak to asi zhruba skončí, ale stejně jsem zvědavá, jakým způsobem to hrdinové provedou. Už 16.října se to dozvím!
Michelle Hodkin – Proměna Mary Dyerové
Všichni, co četli Prozření Mary Dyerové, nejspíš nemohou zapomenout na ten konec. Ten pekelný otevřený konec, na nějž jsme zůstali koukat s otevřenou pusou. A už tenhle měsíc bychom se měli dozvědět, jak to bylo dál (a protože je to teprve druhý díl trilogie, vsadím se, že i tenhle konec bude stejně pekelný, ale co už).
Meg Cabot – Velikost L znovu na scéně
Zrovna když jsem si říkala, že jsem už dlouho nečetla nic od Meg Cabotové. A teď nám … vychází čtvrtá kniha o Heather Wellsové, která pracuje na koleji univerzity v New Yorku. Bude na scéně 7. října.
Charlaine Harris – Navždy mrtví
A ještě jeden závěr… Třináctý díl Pravé krve by měl být poslední. Koho zajímá, s kým Sookie skončí? Od desátého dílu už to sice nebylo ono, ale přečtu si to. Když už jsem přečetla dvanáct dílů! Poslední vyjde 30. října.

 


Čechy bychom měli, pojďme na anglicky psané knihy!
Anglická kniha měsíce říjen
- tohle je kategorie zavedená speciálně pro tento měsíc...
Rick Riordan – The House of Hades
...a zaslouží si obrovský obrázek! A trochu nadšeného ječení. Dneska, zítra, včera… a hlavně 8.října.


Těším se na
Veronica Roth – Allegiant
Vychází 22.října. Pokračování knih Divergent a Insurgent. Prosím, ať to Veronica Roth nezkazí. Prosím, ať je to stejně dobré, jako předchozí díly. A prosím, ať to na BookDepository zlevní víc než o 15%...
Simone Elkeles – Wild Cards
S autorkou Perfect Chemistry jsem se po dočtení třetí knihy této série zatím nesetkala. Ale protože 1. října, tedy dneska, vyjde první kniha její nové série. Myslím, že můžeme očekávat starý známý styl – střídání pohledů kluka a holky, romantiku… a doufám, že úroveň psaní bude jako při Perfect Chemistry, nebo ještě lépe, Rule sof Attraction, a ne, nedejbože, jako u Chain Reaction.


Další díly
Gayle Forman – Just One Year
Pokračování knihy Just One Day, která vyjde příští rok u nakladatelství Ikar. Ale nejdřív vyjde v AJ 10. října druhý díl.
Julie Kagawa – The Iron Traitor
Druhý díl spin-off série k Železné víle, která se zaměřuje na mladšího bratra již zmiňované série. Nevím, jaké to je, pořád jsem zaseknutá u českého vydání Železné dcery, ale všechny 3 knihy od autorky, jež jsem četla, jsou dobré – a to je dobré znamení! Vyjde 29. října.
Sara Crossan – Resist
Pokračování knihy Breathe (Dech), která u nás vychází u Baronetu. V AJ vyjde 8. října.
Meaghan Spooner – Shadowlark
Pokračování knihy Skylark (Ptačí zpěv), která u nás vychází u CooBoo. V AJ vychází 1. října.


A třešnička, ehm slzička, nakonec
- na tohle se sice bůhvíjak netěším, ale proč to taky nezmínit...
Lauren Kate – Teardrop

Pokud jste byli na Pražském srazu, mohli jste mě o téhle sérii slyšet mluvit. Tedy, vařit z vody, protože jsem o ní věděla 3 věci. Slzy, Atlantida, opět pěkná obálka. A pořád víc nevím. 22. října vyjde v USA a příští rok u nás u Knižního klubu. Tak se to třeba pak dozvíme.
P.C. Cast a Kristin Cast – Revealed
No vážně! Stodvacátá první Škola noci! (Hm, tak asi ne, tak mi to jen připadá. Ve skutečnosti jedenáctá) Juhú! Ne, vážně. Těším se. Tohle už by přece měl být předposlední díl, ne? Předposlední díl, v němž se Zoey nemůže rozhodnout mezi smečkou svých kluků. Ne, tahle série není ani moje guilty pleasure :D Vychází 15. října.
Perfect Ruin – Lauren DeStefano
Nová série od autorky Zahrady věčnosti (Wither). Nijak zvlášť se do toho nejspíš nepohrnu, ale i tak mě knížka, která se odehrává ve městě v oblacích, celkem zaujala… Vychází 1. října


Netradiční slovenská tečka na konec
- aneb ve vydávání slovenských knih se nevyznám, ale tohle mě nadchlo!
Rick Riordan – Bohové Olympu: Proroctví
Prorokuju, že se vám to bude líbit. Už 15. října.


 Z obálek se mi nejvíc líbí The House of Hades, Allegiant, Resist, a Perfect Ruin. Co vám? A na jakou říjnovou novinku se nejvíc těšíte? :)

19 komentářů:

  1. Óóóó! ČERVENÉ svůdné zlo?! :D Ale jo, moc se těším na CooBoo knížky, ty většinou nikdy nezklamaly, hodně jsem zvědavá na Shadowlark a Resist, stejně tak na Allegiant a Město! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To, že je obálka červená, je nezanedbatelné plus. A bude dobře, když si to všichni vštěpíte :D

      Vymazat
  2. Cliffhanger v Mare 2 je MOTHER OF ALL CLIFFHANGERS.
    Teším sa na tvoje agónie.

    OdpovědětVymazat
  3. Na Svůdné zlo a Den co den jsem ohromně zvědavá. Na andělské knížky jsem zatím neměla moc velké štěstí, tak snad se tentokrát trefím. A u Den co den se mi hrozně líbí ten nápad a to vaše vysoké hodnocení mě k tomu taky přitahuje. :D :)
    Jinak se hrozně těším na pokračování Mary a další díl o Heather Wellsové. Mara mi sedla jako ulitá, konec byl dost dobrý, takže doufám, že se ke knize dostanu brzo. Série o Heather patří k mým nejoblíbenějším od Meg a v další knihu o ní jsem ani nedoufala, proto mám z toho čtvrtého a pátého dílu velkou radost. :)
    Na novýho Ricka Riordana se těším určitě, jen si musím počkat na překlad, jop. Ale ta obálka je fakt boží! :D :)
    Na Allegiant jsem zvědavá - hlavně co se týče toho, jak si autorka poradila s vyprávěním z pohledu Čtyřky. :) A i na Shadowlark se těším, protože Ptačí zpěv se mi překvapivě líbil. :) Co se týče Just One Year - nejdřív si počkám na první díl, na který se docela klepu, protože Jestli zůstanu se mi moc líbilo, ale doufám, že ten druhý u nás taky vyjde a nedopadne to jako s Jestli zůstanu. -_- :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše vysoké hodnocení je nejlepší reklama :D
      K Heather a Maře nemám co dodat, souhlasím :)
      Já ještě nevím, jestli budu čekat nebo ne, ale každopádně se těším. Jen mě mrzí, že my budeme mít zase tu paperbackovou obálku, která je kapánek jiná a ne tak hezká :(
      Víš, že už jsem úplně vypustila z hlavy, že to bude i z pohledu Čtyřky? :D Teď jsem se zase začala bát.
      A Just One Year - taky doufám, že vyjde oboje. Musíme holt kupovat :D

      Vymazat
    2. To rozhodně! :D Když na mě vyskočí za sebou nějakých pět kladných hodnoceních na knížku, je mi jasné, že si ji prostě musím přečíst. :D Obzvlášť, když to vysoké hodnocení je i od Fée. :D
      Jop, celkově mě mrzí, že u nás všechny knížky od Ricka mají nějaké ty britské obálky. :/ Ty z USA se mi líbí mnohem více, u těch Bohů Olympu rozhodně.
      To já si na to pamatuji až moc dobře, protože se toho vážně dost bojím. :D
      Já mám v plánu si to určitě koupit, tak snad nás bude dost a druhý díl opravdu vyjde. :)

      Vymazat
  4. Je za tím určitě hodně práce. :)

    P.S. Konečně jsem v obraze a nemusím si připadat jako neandrtálec, když přijdu na Bloggera a tam všechny ty knížky, co vyjdou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky polovinu věcí, co vyjdou, už ani nevím... Už to prostě nestíhám, vychází toho moc :D :)

      Vymazat
  5. Na Knížete z mlhy od Zafóna jsem moc zvědavá. Jinak Stín větru ti můžu jedině doporučit, je to vážně skvělá knížka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to teď půjčené z knihovny, takže se k tomu hádám brzy dostanu :)

      Vymazat
  6. Kopu úžasných kúskov vychádza. Svůdne zlo, Den co den... Tretia Divergencia, hoci na ňu si pekne počkám, kým ju preložia... ale najviac sa teším na tých Bohov Olympu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tolik, že jeden neví, s čím začít, že? :)

      Vymazat
  7. Na Allegiant sa teším, ale v originále to čítať zrejme nebudem, počkám si na sk vydanie 8)
    Slza vyjde aj u nás a na to sa naozaj veľmi teším! Od tejto autorky som síce ešte nič nečítala, ale aj obálka aj námet sa mi páčia 8) Atlantídu zbožňujem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně by to taky přišlo jako zajímavý námět, ale po přečtení Andělů se k téhle autorce stavím trošičku podezřívavě... :D

      Vymazat
  8. Určitě se těším na Den co den, toho se přímo nemůžu dočkat! ;) I Svůdné zlo zní docela zajímavě, tak to možná někdy zkusím. Možná bych so přečetla i Ruin od DeStefano, strašně se mi totiž líbí, jak píše, a ten nápad tady se mi docela líbí, tak uvidím.
    Allegiant - mám úplně stejná přání: Jen ať to Veronica nepokazí. :D Ale jsem na to fakt zvědavá. House of Hafes? Uíííí! Nemůžu se dočkat, ale vydržím to do českého vydání. :)
    Druhý Skylark a Resist mají skvělou obálku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se od DeStefano dost líbilo Wither, ale Fever už o něco méně, a ke třetímu dílu jsem se zatím ani nedostala :(
      HoH - já bych to taky vydržela, ale moje spolupachatelka v percyzbožňování to bude číst hned a já nevím, jak moc to vydržíme nenaznačovat a nespoilerovat, a já to nechci mít vyspoilerované :D
      Resist má fakt skvělou obálku :)

      Vymazat
  9. Já se těším na všechny knihy. Opravdu nevím na kterou se těším nejvíc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodování co se týče knih je vždycky ošemetné :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)