čtvrtek 7. listopadu 2013

10 znaků, podle kterých poznám opravdu dobrou knihu


Protože poslední dobou nemám moc času, tak aby to tu tolik nezelo prázdnotou, mám pro vás alespoň tenhle krátký článeček, který jsem už nějakou dobu dávala dohromady. Obsahuje mých 10 důvodů, podle nichž poznám, že je ta knížka fakt dobrá - alespoň podle mého měřítka.



  1. Nechci, aby skončila.
  2. Můžu ji číst stále dokola. I po čtvrté se u ní nenudím. Ani po dvacáté.
  3. Směju se nahlas na celý dům.
  4. Můžu si vyplakat oči i kvůli něčemu jinému než že je hrdinka naprosto pitomá.
  5. Dejme tomu, že jsem ji měla půjčenou (z knihovny, od někoho…). Byla tak dobrá, že jsem ochotná za ni zaplatit i velký prachy, protože ji musím mít doma!
  6. Při čtení mám podezřele často přiblblý výraz.
  7. Čtu ji déle než do dvou do rána. (Do dvou je to ještě normálka)
  8. Přiměje mě rozmýšlet, jestli náhodou ostatní knížky nehodnotím příliš mírně.
  9. Po jejím dočtení nevím, co mám číst, protože co se tomu vlastně může vyrovnat?
  10. Chci si hned přečíst další část (to je u mě rarita, v 99 ze 100 si dávám pauzu)
Co znamená dobrá kniha pro vás? :)

23 komentářů:

  1. 4. bod ma pobavil úplne najviac :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směješ se mému neštěstí, jo? :D

      Vymazat
    2. skor na formulacii a krutej pravde :D na tvojom nestasti by som sa nemohla predsa smiat!!

      Vymazat
  2. S těmito deseti body naprosto souhlasím =)
    U knih, které mě nebaví, počítám strany, které zbývají do konce. Ale u knih, které mne zaujmou spíše doufám, že ještě nějaké přibudou. Takže ano, když čtu dobrou knihu, nechci aby skončila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtělo by to něco ve stylu Hrnečku vař - "stránky přibývejte!" :)

      Vymazat
  3. Tie tvoje body to vystihli perfektne :) Ja väčšinou poznám dobrú knihu, keď ju dočítam a mám chuť vyskočiť z kože od toľkých emócií alebo keď počas čítania otváram ústa šokom, lapám po dychu alebo sa veľmi smejem :)

    OdpovědětVymazat
  4. Až na sedmý bod mě to vystihuje perfektně :D Vidíš, mě by nenapadlo něco takového sepsat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takovou hromadu nápadů a rozepsaných článků... Jednou za čas odtamtud vždycky něco vylovím :) Občas to ani není kolosální blbost :D

      Vymazat
  5. U mňa je najhoršia tá šestka s priblblým výrazom, lebo väčšinou čítam v škole a to sa na mňa dosť divne potom všetci pozerajú. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já když čtu, tak ani nevnímám, jestli se na mě hloupě koukají :D A vlastně je mi to jedno. Však oni si už všichni zvykli, a pokud ne, tak je to jejich problém :)

      Vymazat
  6. naprosto přesný! :D je jedno kolik ta kniha má stran, vždycky je prostě moc krátká :D ta 4ka pobavila nejvíc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hele, další člověk, co se směje mému neštěstí. :D

      Vymazat
  7. zhodujem sa skoro so všetkými, ale najviac s číslom 6 ... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to je nejspíš identifikační znak knižního nadšence - neinteligentní výraz ve tváři :D

      Vymazat
  8. 5. bod - ono to jde jinak, že najít nějaký poklad v knihovně? :D
    7. bod - u mě by to nešlo poznat, jestli je to dobrá kniha. Jsem prostě zvyklá dočíst knihu, pokud můžu. :D
    jinak ale souhlasím. U mě je pak ještě jedna věc - ne vždycky, ale většinou ocením nějaký uměřený hezký vztah mezi nějakými postavami. Hlavní hrdinka/hrdina nesmí být pitomá/ý, to bych vážně nepřekousla, hlavně ne v ich-formě. A musí tam být nějaký chlápek vážně k nakousnutí :D
    Jop, a musí mít více než tři sta stran, jinak se většinou nezačtu. Nebo aspoň hodně dílů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde! :D V knihovně mají i Upíří deníky nebo Školu noci, a to rozhodně nejsou žádné poklady! :D Pro mě teda ne. Ty snad miluješ každou knihu, kterou si přečteš? :)
      Já když jsem unavená, tak už mě to ani nebaví, takže většinou při první známce slabosti odložím knihu a jdu spát. Když žádné takové místo nenajdu, tak to holt dočtu - a tak poznám, že jde o dobrou knihu :D
      Souhlasím s tebou, ale to jsou spíš důvody, proč je kniha dobrá, já jsem se soutředila na příznaky, které u mě tyhle důvody vyvolávají :)

      Vymazat
    2. Upíři deníky nejsou AŽ TAK zlé. :D Jistě, podprůměr, ale určitě to není nejhorší, co jsem kdy četla. U mě prostě do konce života bude vést kniha Dvě zrcadla... tedy myslím, že se to tak jmenuje, od Limrové. :D

      Vymazat
  9. Presne, presne, presne.:) A ešte - mám tendenciu každému ju odporúčať.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NO ANO!! To taky! Jak jsem mohla zapomenout?? :D

      Vymazat
  10. tak s tím tedy naprosto souhlasím :D úplně přesné - brečím, směji se, čtu do čtyř či pěti do rána, nechci nikdy přečtat, pak hned pročítám dál a nevím, co si vybrat, páč nic to nemůže nahradit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec nejlepší je, když člověk brečí a směje se najednou :D

      Vymazat
  11. Naprosto výstižný ! Souhlasím s každým bodem :)
    Bod číslo 7 - konečně někdo, kdo nepovažuje čtení do dvou do rána za něco neobvyklého!
    Ještě bych přidala, že po dočtení (např. serie) mám pocit jako by skončila jedna skvělá část mého života a já se loučila se svýma kamarádama :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)