čtvrtek 28. listopadu 2013

Bez písmenek ani ránu

Zatímco si tak hezky sedím v posteli, mám pro vás jeden menší článek. S knihami to možná nemá tolik společného, ale... třeba to přežijete :) Jsem nemocná, takže za svou soudnost neručím! :D

Nepochybuju o tom, že já i většina z vás patří k těm, co čtou pořád a všude (o tom, kde všude už jsem četla, zase někdy jindy, jo? :) ). Ale co ve škole? Co když si někdy nedejbože zapomenete knihu, a najednou není co dělat? (Většinou, když s sebou táhnu knihu, tak máme ve škole hektický den. Když si ji nevezmu, pak  se vsaďte, že se budu nudit.) Co pak má člověk, který zbožňuje písmenka, dělat? Co si počne, kam se vrtne? Já už mám praxi. Někdy se člověk holt musí zabavit i bez knihy… I když v knihách mi ta písmenka přeci jen sedí nejvíce, u nás ve škole jich najdete víc.



1. Matematika
Až někdy budete mít absťák po písmenkách, zajděte k nám na matiku. Poté, co jsme brali rovnice s komplexními čísly, neznámou a parametrem – dohromady – mám pocit, že všechna ztracená písmenka se odstěhovala k nám do hodin počtů.

2. Hodiny kreativního psaní…
Mám jednoho spolužáka. Kdysi pronesl jednu větu, po níž jsme měly všechny co dělat, abychom se nerozesmály. „Já měl vždycky pocit, že holky jsou takové slušné.“ To by nikdy netvrdil, kdyby byl na holčičích záchodech. Dveře jsou tam pomalované, víc než nějaké domy od graffiti. Nebudu vás zatěžovat s těmi obscénnostmi a sprostými obrázky (ne, všechny holky vážně nejsou slušné), ale nad pár věcmi se tam člověk chtě nechtě musí pousmát.

„Objevil jsem dvě tajemství k úspěchu: 1) Nikdy neříkej všechno, co víš.“
Odpověď, jiným rukopisem: „A to druhé?“
Bez komentáře.

„Nesnáším tři věci:
1) Vandalismus
2) Ironii
3) Seznamy“

„Smrtka stopuje u silnice. Zastaví ji řidič, a ptá se: ‚Tak kam to bude?‘ ‚Ále, jen tady do zatáčky.‘“

„Přemalování nepomůže...“

A zakončila bych to touhle super ironickou hláškou, již někdo na dveře napsal: „Kterej idiot si na záchod nosí tužku?“

Kreativita naší školy nezná mezí (na rozdíl od, zjevně, inteligence). Učebnice už máme koupené svoje, ale učitelé nám občas přinesou něco extra. Jako tenhle ŠKOLNÍ ATLAS SVĚTOVÝCH DĚJIN.


3. Výtvarné umění se nenechá zahanbit!
Nebo je libo super ilustrace na skříňkách? Protože ilustrace se podceňují.


Takže i když si zapomenu knihu, vždycky se můžu zabavit naší školou. Protože stejně jako člověk musí najít světlo i na nejtemnějších místech, tak musí najít písmenka i mimo hodiny češtiny a literatury.

Amen.

16 komentářů:

  1. Dokonalý článek, skoro lituji, že nemáme na záchodcích počmárané dveře, musí být vcelku zábava to číst :D. Ale zmíněný anonym má také pravdu - "Kdo si nosí na záchod fixu??" :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evidentně hodně holek od nás ze školy :D

      Vymazat
  2. Ty písmenka v matematice - naprosto souhlasím. :D Občas fakt nechápu, jak může jít o matematiku, když těch čísel tam je tak žalostně málo. :D
    Na záchodcích u nás na gymplu si člověk taky docela dost počte - nebo si mohl počíst, před pár týdny přemalovali dveře, radši. :D I když je pravda, že některé ty hlášky byly vážně vtipné, jop. :D Ale stejně nechápu, proč se s tím namáhali, stejně to bude zase hned popsané. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš co, nám je taky přemalovali... okamžitě přibylo to "přemalování nepomůže" a po třech měsících školy už je tam zase sprosto jako obvykle :D

      Vymazat
  3. Máte fajn školu, ta naše tak kreativní bohužel není...je naopak děsně nudná! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas si říkám, co bych dala za nudnou. To bych si pak mohla v klidu číst knihy :D

      Vymazat
  4. U nás se na dveře od WC nikdy nepsalo, na vysoké se tam čas od času objevují narážky na britské seriály. Ten počmáraný atlas i obrázek na skříňce mě vážně pobavili, taky jsem měla jednu takovou vtipně vylepšenou učebnici matematiky.

    S rovnicemi přeji pevné nervy, také jsem měla ve škole občas pocit, že už to není příklad, ale ukázka vogonské poezie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Narážky na britské seriály... máme ve škole někoho, kdo sedí na stejném místě jako já a miluje Doktora Who. Ty narážky je moc pěkné sledovat :)

      Vymazat
  5. My na tom atlasu máme: Školníkův atlásek světovýchovných dějinek. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, byli jste ke školníkovi shovívavější :D

      Vymazat
  6. "Většinou, když s sebou táhnu knihu, tak máme ve škole hektický den. Když si ji nevezmu, pak se vsaďte, že se budu nudit." - story of my life. -_- :D
    Inak, u nás som ešte takéto hlášky na záchodoch nenašla, poväčšine sú to len hlúposti.:D A písmenká v matike? Nepotrebuje komentár.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme taky skoro samé hlouposti. Nenápadité rýmovačky na různé části lidské anatomie a ještě nenápaditější kresbičky. Ale pár jedinců se přeci jen rozhodlo ukázat, že jsme gympl a ne pomocná škola :D

      Vymazat
  7. My máme na záchodě a celkově ve škole nudu. Nikde není co číst, člověk se pak nudí, o matice většinou nevíme, která bije, takže nějaká písmenka? To už si budu pořád brát knihu a číst:) i když mi ji jednou pí. učitelka skoro zabavila. -_- nakonec jsem ji překecala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, některé učitelky prostě nemají pochopení :D Naše matikářka mě většinou nechává, stejně mám z písemek dobré známky, i když nedávám pozor :)

      Vymazat
  8. Dost povedený článek! :D nejvíc mě dostaly ty nápisy na záchodech :D u nás nikdo fixu nenosí, všechno je vyryté do zdi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme na zdi dlaždičky, tam by to asi neprošlo :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)