pátek 1. listopadu 2013

Co vám (možná) spadne pod ruku v listopadu



A je tu listopad – listí už nám padá od října, ale je ho čím dál víc. Mám hrozně ráda ty barvy! Ale listí není jediná věc, co padá. Bezpochyby se dočkáme i padajícího deště a někde možná i sněhu. Obchodní domy nám už začaly připomínat, že se chystají Vánoce, takže bychom měli popadnout tašku a vyrazit na nákupy. A co se týče mě, tak není lepšího dárku než knihy. Ne, že by to někdo z rodiny respektoval, ale třeba máte větší štěstí. :) Takže teď se podíváme na knihy, které vám můžou spadnout pod ruku už tenhle měsíc…


Knihy měsíce říjen
- knihy, které jsem četla a doporučuji
Rachel Harris – Mé super sladké šestnácté století (18.11.)
V únoru Gwendolyn a Gideon ze série Drahokamy úspěšně docestovali časem – a už na tenhle měsíc si pro nás nakladatelství CooBoo chystá dalšího časocestovací sérii! Mé super sladké šestnácté století jsem měla tu čest číst už loni v angličtině, a řeknu vám – pokud se vám Drahokamy Kerstin Gierové líbily, tohle byste měli zkusit taktéž. Hlavní hrdinka mi Gwendolyn jistojistě připomínala, je to psané podobným oddechovým stylem, lehce se to čte, je to vtipné… a jak už napovídá název, odehrává se to v šestnáctém století. Hlavní hrdinka ovšem patří do století jednadvacátého! Jak se do renesanční Florencie dostala a jak to bude pokračovat dál? Vyjde i na Slovensku.

John Green – Hledání Aljašky (8.11.)
Tady to bude s tím doporučováním maličko zapeklitější. I tuhle knihu jsem četla v originále, ale nebyla jsem z ní zdaleka tak nadšená jako většina. Je to debutové dílo autora knihy Hvězdy nám nepřály – knihy, která se mi podobně jako většině čtenářům dost líbila. Aljašku jsem ovšem četla ještě předtím, už někdy loni na jaře. A nevím, asi jsem tehdy čekala něco lepšího… ale nebyla jsem z ní odvařená. Ale víte co? Pořád si to po těch měsících pamatuju. A pořád mi to vrtá hlavou. Vlastně se mi to i líbilo. Ehm… Asi si to potřebuju ujasnit. Jsem zvědavá, jaký názor na to budete mít vy. Já si to plánuju přečíst znovu.

Těším se na
- aneb knihy, do jejichž vydání odškrtávám dny já
Kateřina Petrusová – S hlavou v oblacích (pejru) (4.11.)
Nejnovější knížka od české autorky známé díky její sérii o Bavettových – Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele (což je kniha, kterou mám zrovna teď rozečtenou, a po dopsání tohoto článku se k ní vrátím – ať žije pátek!). Hrozně moc se mi zamlouvá obálka a nezní to špatně, tak jsem zvědavá, co z téhle knížky vyleze.
Jessica Sorensen – Tajemství Elly a Michaela (27.11.)
První díl v zahraničí new adult série od autorky, která je v zahraničí poměrně dost populární. Nejsem si jistá, jestli bych se do knihy pustila, kdyby nevyšla u nás, ale když se dozvěděla o chystaném překladu v nakladatelství Domino, prošla jsem si o čem je a rozhoda se, že ji přeci jen vyzkouším. Doufám, že nebudu zklamaná.
Lásko, kde jsi - Nick Spalding (27.11.)
Tahle knížka mě upoutala svou obálkou když jsem projížděla ediční plán Fortuny Libri. Vypadá to na milou knížku o vtipných útrapách hledání lásky. Poslední dobou mě tyhle romány pro ženy nějak začaly bavit. Vlastně jsem si ani moc nestudovala anotaci, tak vám nemůžu povědět, o čem to tak je… Ale snad se mi to bude líbit aspoň tak jako obálka.
Gregory Hughes – Sundej mi měsíc (4.11.)
Tohle není typická YA – je to knížka, která vyjde v listopadu u Albatrosu, jejíž obálka vypadá prostě úžasně a anotace slibuje, že bude plná úsměvných bláznivostí jako dívka jménem Krysa, její předpovědi a výlet z New Yorku do Kanady na kole.

Další díly
- a samozřejmě vycházejí některé pokračování našich oblíbených sérií.
Paullina Simons – Letní zahrada (19.11.)
Na tohle se těším už tak rok. Už jen čekám, až vyjde. Mám doma na polici druhý díl a už jen čekám, až vyjde ten třetí, abych se mohla pustit do rereadingu jedničky a pak se rovnou pustit do následujících dílů. Jak já se těším! Tuhle sérii prostě zbožňuju!
Karen Marie Moning – Snová horečka (6.11.)
Čtvrtý díl série Horečka. Myslím, že jí konečně začínám přicházet na chuť. Ale pořád ne dost na to, abych ji přečetla v kuse, přestože ji už od jara mám na polici komplet. Hm! :D Nesmíte na mě spěchat, musí se to postupně!
Michael Grant – BZRK Reloaded (25.11)
Pokračování knihy BZRK, o jejímž názvu si vlastně nikdo není jistý, jak ho vyslovovat. Kniha, která mě naprosto omráčila, překvapila a šokovala! A kterou jsem přečetla v téměř rekordním čase! Takže jasně, že se těším na pokračování!
Melissa de la Cruz – Podvedený anděl (27.11.)
Pátý díl Modré krve. Tahle série mě baví asi víc, než by měla… ale nemůžu si pomoct!
Moira Young – Pustina (11.11.)
Pokračování dystopie Krvavá cesta. Snad to druhý díl nepokazí!
Dále musím zmínit Hořící kříž od Diany Gabaldon – na Bux.cz tvrdí, že kniha vyjde už v listopadu. Na Arara.cz zase květen 2014. Web nakladatelství Plejáda jsem nenalezla. Tak se asi necháme překvapit…
Amy Plum – Okouzlená nocí
Další věc, kterou chci zmínit, je Okouzlená nocí. Kniha, jíž jste možná mohli zahlédnout v originální verzi jako Die For Me. Přečetla jsem asi čtvrtinu a pak jsem to odložila. Je to klišoidní, je to předvídatelné, a vůbec mi to přišlo jako jedna z mnoha knih, které se vyrojily v době, kdy měly největší úspěch knihy á la Stmívání. Nehodlám vás od čtení zrazovat… koneckonců jsem to nedočetla do konce. Ale pokud máte něco lepšího, tak bych Okouzlenou nocí neupřednostňovala.

 

Slovenský speciál
- v tom, co vyjde u našich sousedů se moc nevyznám, ale něco občas zaslechnu…
Cassandra Clare – Mechanická princezná
Závěrečný díl trilogie Pekelné stroje, která u nás zatím nevyšla, se na Slovensku blíží závratnou rychlostí. A ta obálka! Ach. Kdybych už doma neměla kompletní trilogii v originále (a stále jsem se k ní nedostala, ten čas…) asi bych si pořídila tohle super vydání.

USA
Kniha měsíce
- AJ kniha, na níž se těším nejvíc ze všech
Richelle Mead – The Fiery Heart (19.11.)
Další z knih, do jejichž přečtení vlastně nemůžu dospat. Čtvrtý díl Bloodlines už mám přeobjednaný a doufám, že dorazí co nejdříve. Nebudu nijak prozrazovat děj, abych někomu něco nenaspoilerovala, ale musím zmínit, že tentokrát se kromě pohledu Sydney dočkáme i pohledu Adriana! Nejsem si jistá, jestli se mi to zamlouvá. Adriana zbožňuju. Prosím, ať to tak zůstane i z jeho pohledu! Jen ta obálka je divná.

Další díly
Katie McGarry – Crash Into You (26.11.)
Další volné pokračování knihy Pushing the Limits – u nás vyjde jako Překroč svůj stín v lednu u CooBoo. Ta obálka se mi líbí. Je tak… červená!
Marie Lu –  Champion (5.11.)
Originální vydání závěrečného dílu Legendy. Ještě jsem nečetla ani dvojku, takže nikdo ani muk.
Gail Carriger – Curtsies & Conspiracies  (5.11.)
Pokračování steampunkové knihy Etiquette & Espionage, která vyjde příští rok u CooBoo jako Etiketa a špionáž.
J.A. Redmerski – The Edge of Always (5.11.)
Pokračování knihy The Edge of Never, která u nás vyjde v červnu příštího roku jako Na hraně věčnosti u Knižního klubu.


Třešnička na konec
- bez komentáře
Jennifer L. Armentrout – Sentinel (2.11.)
Už pátý díl série Covenant – naprosté vykrádačky Vampýrské akademie, kterou zachrání jen její pěkné obálka
Alyson Noël – Horizon (19.11.)
Čtvrtý díl série Soul Seekers. K Alyson Noël jsem od té doby, co jsem přečetla pár dílu její série Nesmrtelní, poněkud nedůvěřivá. Ale líbí se mi tahle obálka.
Rachel Cain – Daylighters (5.11.)
Patnáctý díl série Upíři z Morganville. Myslíte, že tahle série někdy skončí? :D


 Tak co, na co se těšíte nejvíc? Zaujalo vás třeba něco nového? A co obálky? U mě vedou Horizon, Crash Into You, Mechanická princezná, Letní zahrada, Sundej mi měsíc a Mé supersladké šestnácté století :)

18 komentářů:

  1. Mé supersladké šestnácté století vyzerá ako niečo, čo by som si mala prečítať.:) Inak Alaska ma totálne strhla a páčila sa mi, bola to prvá kniha od Johna Greena... A tiež by som si ju chcela ešte raz prečítať.:D Niekedy.
    The Fiery Heart mám aj ja predobjednané a tŕpnem, aký bude ten Adrianov POV, čiže súhlas.:) A na Crash Into You sa mega teším autorkin štýl mi proste sadol.:3
    Btw ty si fakt nečítala Infernal Devices?:O To som zvedavá, aké sa ti bude zdať, ja tie knihy asi milujem aj nenávidím.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě byla Aljaška taky první - možná proto se mi potom tolik líbily Hvězdy, protože jsem od nich moc nečekala :D
      Nečetla. Máme je doma už od jara a v létě jsem je půjčila kamarádce. Pořád má první díl, takže ho nemůžu začít číst. Tak tak :D

      Vymazat
  2. Hledání Aljašky by mi mělo přijít na recenzi, tak jsem na to hodně zvědavá, Hvězdy byly dobré, ale nebyla jsem z nich tak moc nadšená, jako ostatní, tak uvidíme, co řeknu na Aljašku... A na Mé super sladké šestnácté století se těším už přes rok, tuhle knihu rozhodně chci! Jinak Tajemství Elly a Michaela taky nevypadá špatně, zaujalo mě už v edičním plánu. A možná si přečtu i to S hlavou v oblacích (pejru), nevím sice, co od toho čekat, ale Nepřítel mého nepřítele byl fajn a navíc je to celkem tenká knížka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zvědavá, co řekneš na Aljašku. Je to fakt něco jiného :)
      Nepřítele mého nepřítele teď čtu a docela se mi to zamlouvá (nejsem z toho extra paf, ale čte se to pěkně). Tak doufám, že taková bude i autorčina novinka.

      Vymazat
  3. Na Mé sladké šestnácté století se moc těším už od doby, co jsem na knihu četla tvoji recenzi, takže tuhle knížku si určitě pořídím a časem i přečtu, jop. :D Aljašku si pořídím už jen kvůli mé sestře, ta si Hvězdy doslova zamilovala, i když já sama jsem je ještě pořád nečetla... Ten nedostatek času, to je fakt hrůza.
    Na novou knížku Katky Petrusové se samozřejmě moc těším, tak uvidíme, jaká bude. :) Sundej mi měsíc se mi také moc zamlouvám, takže to si časem taky přečtu. :) Určitě si budu chtít pořídit i Snovou horečku, když mám doma ty předchozí díly, z čehož ten první se mi moc líbil. Ohledně pokračování BZRK uvidím až podle toho, jak se mi bude líbit první díl. :)
    A slovenské vydání Pekelných strojů si hodlám časem koupit též. Ty obálky jsou totiž jednoduše úžasné! Navíc je české vydání v nedohlednu a ve slovenštině čtu ráda, takže... Uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda děvče, ty máš velké plány :D Podobně jako já :D
      No, abych to shrnula - ať se ti všechno líbí! :D

      Vymazat
  4. Aljaška mi zní mnohem zajímavě než Hvězdy :D Jo a Měsíc Měsíc Měsíc, ale to ty víš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, myslím, že Aljaška by se ti mohla líbit. A Měsíc Měsíc Měsíc... to ano, známe a všechno víme :D

      Vymazat
    2. This one would be probably my next Fairyland... :D :D

      Vymazat
    3. V tom případě se těším, až mi ji půjčíš O:-) ;)

      Vymazat
  5. Na všechny knížky se moc těším :) Obálky se mi nejvíc líbí u Lásko, kde jsi?, Sundej mi měsíc, Snová horečka, BZRK a Champion :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vidíš, mně se Snová horečka vůbec nelíbí :D Hrozně mě mrzí, že nenechali originální obálky.

      Vymazat
  6. Hrozně se těším na Championa (můžu říct, že Fenomén byl ještě lepší než Legenda, ale jsem fakt zvědavá, jak Marie Lu vymyslela navazování na ten konec...) a na Šestnácté století. Sice jsem ještě Drahokamy nečetla, ale musí to být fajn! :)

    OdpovědětVymazat
  7. knihy od Johna Greena vyzerajú veľmi zaujímavo... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Musím říct, že na třetí díl Měděného jezdce se také moc těším. Já jsem teda narozdíl od Tebe ještě nečetla dvojku :D Každopádně snad mě omlouvá to, že se to chystám v nejbližší době napravit.
    Skvělý článek!!
    sérii Drahokamy jsem bohužel nečetla, je mi to moc líto :(
    Každopádně Mé super sladké šestnácté století mě hodně zaujalo a ráda bych si tuto knihu přečetla :)

    Díky za skvělý článek, měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho nečetla! :D Čekám, až to budu moct přečíst najednou :) Ten absťák po prvním dílu už nechci znova opakovat :D Navíc se mi to líp čte v zimě. Takže cokoliv omlouvá tebe, omlouvá i mě :D
      Drahokamy jsi nečetla? To bys měla napravit! Myslím, že by se ti i mohly líbit :))
      Já díky za pochvalu :)) Ty se taky měj pěkně :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)