úterý 31. prosince 2013

Knihy, díky kterým se nemůžu dočkat roku 2014



Z roku 2013 už nám zbývají jen hodiny a brzy se na vás všude vyvalí závěrečná shrnutí a ty nejlepší knihy uplynulého roku (já to musím vědět, sama mám takový článek nachystaný! :D). Ale rozhodla jsem se to co nejvíc pomotat, a tak vás nejdřív navnadím na to, co pěkného vyjde v roce 2014. Nutno upozornit, že to jsou převážně věci, na které se těším já a jistě toho vyjde víc. Ale to bychom tu byli do nového roku… A nevím jak vy, ale já mám plány :)


NEW ADULT A YOUNG ADULT CONTEMPORARY
Tenhle rok bude ve znamení dívčích románků (pánové prominou). Paranormálna už má většina z vás po krk (já skoro taky). Dystopie už přestávají být originální. Vracíme se ke staré dobré romanci. Ať už na střední škole (young adult) nebo pro trochu starší (new adult). V téhle kategorii je několik knížek, na které se těším vážně moc moc.
Katie McGarry – Překroč svůj stín (CooBoo, leden)
Zrzka s minulostí tak záhadnou, že si ji nepamatuje ani ona sama. Drsný kluk, který přišel o rodiče. Jedna láska. Já už přečteno mám, a vřele doporučuji všem romantičkám (a romantikům taky!)
Gayle Forman – Jen jeden den (Ikar, únor)
Nová série autorky knihy Jestli zůstanu (z té bude jen tak mimochodem film). Poslední den na cestě po Evropě potká hrdinka kluka, kvůli kterému změní všechny plány a odjede do Paříže… Už se těším! A jsem zvědavá, jakou budeme mít obálku. I když stejně nejlepší je imaginární obálka ke třetímu dílu... ;)
Colleen Hoover – Bez naděje (Ikar, únor)
Colleen Hoover je podle mého jedna z průkopnic žánru, v němž jsou hlavní hrdinové prakticky rozervaní kvůli něčemu, co se jim v minulosti stalo, a nikdo neví co. Ale rozhodně bych to neviděla tak černě… vsadím se, že v tom trocha naděje bude.
Colleen Hoover – Život jedna báseň (Ikar, květen)
Další knížka z pera té samé autorky. A já nemám nejmenší tušení, o čem to bude. Ale vsadím se, že to bude typická new adult s tragickou minulostí. Ale můžete si to ověřit :D
Huntley Fitzpatrick – My Life Next Door (CooBoo, léto)
Dvě rodiny, které žijí v sousedství a přitom by nemohly být odlišnější. Reedovi jsou spořádání a slušní, zatímco Garretovi jsou hluční a nepořádní. A Samantha Reedová si přeje být jednou z nich… a pak se jednoho dne zamiluje do Jase Garreta. Zní to jenom mně jako další Romeo a Julie? A proč se na to v tom případě tak těším?
Morgan Matson – Léto na druhý pokus (CooBoo, léto)
Další kniha od autorky knihy Amy a Roger: Na cestě. Nic víc vědět nepotřebuju.
J.A.Redmerski – Na hraně věčnosti (Ikar, červen)
Další new adult. Hlavní hrdinka uteče jen s pár věcmi. A na víc se mě neptejte. Já to nečetla a ty anotace už mi všechny zní stejně…
Rainbow Rowell – Eleanor a Park (Knižní klub, listopad)
Kniha o první lásce. S naprosto neobvyklými hrdiny. První dvě třetiny mě uchvátily. Konec už tolik ne, ale pořád si myslím, že to za přečtení stojí. Více si můžete přečíst v recenzi.

 


DYSTOPIE
Já vím, já vím, říkala jsem, že už dystopie nejsou ono… Ale pořád jich tu pár je.
Veronica Roth – Aliance (CooBoo, duben)
Závěrečný díl Divergentní trilogie přinese: pěknou červenou obálku, nového vypravěče příběhu, odvážný konec a pro některé trochu zklamání.
James Dashner – Labyrint: Útěk (Knižní klub, srpen)
Thomas se jednou ocitne ve výtahu, který vede na Mýtinu uprostřed labyrintu. Stejně jako kluci, kteří tam žijí, si nepamatuje, kdo je, ani jak se tam dostal. Vědí jen, že se musí dostat pryč…Taktéž se chystá film.
Susan Ee – Pád andělů (Motto, leden)
Paranormální dystopie. Andělé apokalypsy. Velice dobré ohlasy. Těším těším.
Victoria Schwab – Archiv (CooBoo, březen)
V tomhle světě jsou mrtvá těla něco jako knihy na policích, ale jen knihovník je může přečíst. Ale no tak, neříkejte, že vás to nezaujalo. 


PARANORMÁLKY
Tady je to většinou pokračování už rozjetých sérií, nebo něco nového od starého známého autora. Jak jsem říkala, paranormálky už nás často nemají čím překvapit.
Cassandra Clare – Město padlých andělů /ztracených duší/ nebeského ohně (Knižní klub, únor/květen/listopad)
Konečně!! Konečně se dočkáme druhé trilogie Nástrojů smrti. Prosím, ať je to stejně dobré.
Rick Riordan – Hádův chrám (Fragment, březen)
Čtvrtý díl série Bohové Olympu. Momentálně moje nejmilovanější série. Jak bych to mohla vynechat? Božský vtipálek, tenhle Riordan.
Richelle Mead – Ohnivé srdce (Domino, únor)
Čtvrtý díl série Pokrevní pouta. Mám to v angličtině, ale bůhví, kdy se k tomu dostanu. Ale až na tu obálku se docela těším.
Laini Taylor – Dny krve (Knižní klub, květen)
Když jsem přestala doufat, tak jsem se dočkala. Pokračování knihy Dcera kostí a dýmu.
A.G.Howard – Splintered (CooBoo, podzim)
Motivy Alenky v říši divů. Začala jsem se těšit už u slova Alenka. A ta obálka…
Kerstin Gier – Silber (CooBoo, květen)
Jak bych si poté, co jsem si tak zamilovala Drahokamy, mohla nepřečíst další sérii Gierové? A sny je zajímavé téma.
Maggie Stiefvater – Havraní bratrstvo (Argo, ??)
První díl nové série od autorky Mrazení. Určitě vás v dohledné době čeká recenze, protože tu na mě čekají anglicky.
Rachel Harris – A Tale of Two Centuries (CooBoo, ??)
Pokračování úžasně vtipné oddechovky Mé sladké šestnácté století. Tentokrát už ve dvacátém prvním století.
Josephine Angelini – Starcrossed (CooBoo, květen)
Převyprávění mýtu o Heleně Trojské a Paridovi. Jsem trochu skeptická, ale třeba budu překvapená.
 


HISTORIE
Trochu jsem nevěděla, jak tuhle kategorii nazvat. Asi by to mělo být spíš ostatní, ale což. Všechno jsou to knížky, které nejsou ze současnosti.
Ruta Sepetys – Potrhaná křídla (CooBoo, únor)
Ruta Sepetys nás všechny chytla za srdce svou knihou V šedých tónech. V únoru vyjde její další kniha, tentokrát z prostředí New Orleans, a na přelomu března a dubna se na nás přijede podívat sama autorka!
Gail Carriger – Etiketa a špionáž (CooBoo, březen)
Steampunk! Neboli Viktoriánská éra, vlkodlaci a upíři, a hlavně, škola, na které se vyučuje etiketa a špionáž.
Leslye Walton – The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender (CooBoo, podzim)
Magický realismus. Dívka s křídly a příběh její i její rodiny. Jsem zvědavá, jaké to bude.

To je vše mezi českými novinkami. Jsem si jistá, že jich bude ještě mnohem víc, jen o spoustě nevíme, ne všechna nakladatelství zveřejňují ediční plány takhle dopředu :) A teď už se vrhnu na anglické knížky


NEW ADULT A YOUNG ADULT CONTEMPORARY 
Stephanie Perkins – Isla and the Happily Ever After (březen)
Na tohle se těším moc moc! „Anna“ a „Lola“ se mi moc líbily, a doufám, že Isla bude minimálně stejně dobrá!
Jenny Han – To All the Boys I’ve Loved Before (duben)
Hlavní hrdinka nikdy nepřiznala, že má někoho ráda. Místo toho vždycky napsala dopis, a schovala ho pod postel. Ale jednou zjistí, že její dopisy někdo objevil a poslal…
Cat Clarke – A Kiss in the Dark (duben)
Nová Cat Clarke! Třikrát vydala knížku. Třikrát mě její kniha uchvátila. Co víc říct.
Sarra Manning – It Felt Like A Kiss (leden)
Nová dospělácká kniha od Sarry Mannning. Tuhle autorku jsem letos objevila, přečetla tři její knihy a všechny mě uchvátily. Jak to, že jsem jich zatím nepřečetla víc? Ach ten čas. Čeští čtenáři autorku mohou znát přes knihu Adorkable – Nemožná holka.
Jennifer L. Armentrout – Don’t Look Back (duben)
New adult. Ztracené vzpomínky. Ztracená nejlepší kamarádka. Šance na nový život. A jedna důležitá otázka: Koho Armentrout obšlehla tentokrát?
Elizabeth Eulberg – Better off Friends (únor)
Macallan a Levi byli přátelé na první pohled. Problém je, že si všichni myslí, že jsou víc než to. Nejsou nakonec?
Julie Murphy – Side Effects May Vary (duben)
Hlavní hrdinka má rakovinu. Předpokládá, že už jí nezbývá moc času, a tak hodlá dořešit některé věci. A přitom neváhá nikoho naštvat – vždyť už tu dlouho nebude… Ale pak se začne uzdravovat. Co teď?


DYSTOPIE
Marissa Meyer – Cress (leden)
Třetí příběh Měsíčních kronik. Tentokrát se zaměří na Cress, neboli Rapunzel. Neboli česky Locika. Těším těším.
Moira Young – Raging Star (květen)
Třetí a závěrečný díl Krvavé cesty. Ještě jsem nečetla dvojku, tak pšt.
Veronica Rossi – Into the Still Blue (leden)
Třetí a závěrečný díl knihy Pod nekonečnou oblohou. Taky jsem nečetla dvojku. Ale ty obálky se mi líbí.
Tahereh Mafi – Ignite Me (únor)
Dvojku jsem tentokrát četla, ale pekelně mě otrávila. Ale ta obálka se mi docela líbí.
Kiera Cass – The One (květen)
Proč mají ty nejhorší knihy tak krásné obálky? Proč?? Jednička byla příšerná. Dvojku jsem nečetla. Trojku si chci vystavit na poličce.
Melissa Landers – Alienated (únor)
Tohle byla láska s obalem na první pohled. Dokonce jsem si přečetla anotaci. Mimozemšťané, co vypadají skoro jako lidé. A hlavní hrdinka ve svém domě přivítá prvního z nich na výměnném pobytu. No nebude z toho láska?
Sophie Jordan – Uninvited (leden)
Autorka Drakie tentokrát vsadila na dystopie. U hlavní hrdinky se zjistí, že má vražedný gen. A kdyby mě Drakie tak neotrávila, asi bych si to přečetla. Sophie Jordan se musí přiznat jedno – má dobré nápady.
Lindsay Cummings – The Murder Complex (červen)
Zabijáci. Vražedná obálka. Anotace tvrdí, že ideální pro fanoušky Krvavé cesty a Nikity. Tak se uvidí.
 

PARANORMÁLKY
Rick Riordan – The Blood of Olympus (říjen)
TAK UŽ TO VYDEJTE!!! Závěrečný díl série Bohové Olympu. Tohle zaručeně nepřežiju.
Richelle Mead – Silver Shadows (červenec)
Pátý díl Bloodlines. Všichni víme, jak vražedně skončila pětka Vampýrské akademie. Pokud ne, tak jste to nečetli. A asi to bude o nervy.
Maggie Stiefvater – Sinner (červenec)
Nečekaně… čtvrtý díl Mrazení. Ale tentokrát jen s Isabel a Colem. Jsem zvědavá. Splynutí jsem nejvíc vyčítala právě nedořešenost tohohle páru. Jen mě naštvala změna obálek. Už zase.
Wendy Higgins – Sweet Reckoning (duben)
Třetí díl Svůdného zla. Obálka se mi docela dost líbí. Asi bych si už měla přečíst dvojku…
Rachel Hawkins – Rebel Belle (duben)
Nová kniha od autorky Hex Hall. Anotace vlastně moc neprozrazuje. Tak se asi necháme překvapit…
Karen Marie Moning – Burned (červenec)
Druhá část série, jež navazuje na Horečku. V hlavní roli Dani O’Malley. Než já se k tomu dostanu…
Michelle Hodkin – The Retribution of Mara Dyer (červen)
Tohle se pořád posouvá. A dvojka, která mi čerstvě leží na polici, má prý brutální konec. Tak se uvidí.
Laini Taylor – Dreams of Gods and Monsters (duben)
Třetí díl Dcery kostí a dýmu. Když už nic jiného, hrozně se mi líbí, jak autorka píše.
P.C.Cast, Kristin Cast – Redeemed (říjen)
PROSÍM O FANFÁRY! Dvanáctá a prý poslední Škola noci. Konečně. No, to se ještě uvidí.
Kelly Creagh – Oblivion (srpen)
Fanoušci se po letech snad konečně dočkají rozuzlení série Nevermore, v níž si na své přijde každý příznivec Edgara Allana Poea.
Mary Lindsay – Fragile Spirits (leden)
Další díl Střípků duší. Jen s jinými hrdiny. Asi vynechám.
Daniele L. Jensen – Stolen Songbird (duben)
Prý ideální pro fanoušky Výjimečné a Serafíny. Jo, to mě docela zaujalo.. Že bych zase jednou sáhla po pořádné fantasy?

 
 

HISTORIE
Anne Blankman – Prisoner of Night and Fog (duben)
Možná už jste si všimli, že knihy z druhé světové války mě docela baví. A tady se hlavní hrdinka, neteř Adolfa Hitlera, ocitne v těžké situaci. Oddanost milovanému strýčkovi, nebo mladý židovský novinář, Daniel Cohen? Ano, rozhodně si to přečtu.

Přeju hezkého Silvestra a ten nejlepší nový rok, rok 2014 (4 je moje oblíbené číslo, tak ať to stojí za to...) Hodně knih, úspěchů ve škole i práci, ty nejlepší přátele a všechno, co si přejete. Budu se těšit na příští rok s vámi! :)

No, a poslední otázka roku 2013 - na co se z příštího roku se těšíte?

16 komentářů:

  1. Tolik knih má vyjít? No to moje peněženka fakt nepřežije. Těším se na Eleanor a Parka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je jen zlomek! Tvoje peněženka by potřebovala být "bigger on the inside" ;) :D

      Vymazat
  2. Fííha, to je super prehľad!:) Aj tebe všetko najlepšie do nového roku. Teším sa z tvojho prehľadu napríklad na Sinner, Silber, posledný diel TMI, pokračovanie Finishing school a The Raven Cycle... Ale ktovie čo ma ešte všetko zaujme po vydaní.:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      Ano, těch pokračování je spousta, na tyhle jsem si taky vzpomněla, ale jelikož to zatím nemám přečteno a ještě ani nejsou obálky... :D

      Vymazat
  3. Toľko si toho vypísala, že neviem kde začať 8D
    My Life Next Door - vyzerá totálne skvele, ja zbožňujem knihy na motívy Shakespearoviek 8P
    Aliance - už sa neviem dočkať, chcem vedieť, ako to skončí!
    Archiv - vyzerá super! Trochu mi to pripomína Inkarceron obálkou a to bolo skvelé, navyše ten nápad s mŕtvolami znie super!
    Ohnivé srdce - mám v EN, ale ešte som sa k čítaniu nedostala, do českého prekladu ale zrejme nevydržím 8D Autorkine slová si viem pekne preložiť, nie je to až tak ťažké a potom si to aj tak zre-readingujem v češtine, len aby som si už na Adriana urobila ten čas! 8P
    Alienated - som už registrovala dávnejšie a tiež ma okrem obálky prenádhernej aj téma zaujala 8)
    Silber - túto autorku zbožňujem, okrem Drahokamov som čítala ešte aj ďalšiu jej knižku a jej štýl mi proste sadne!
    A Tale of Two Centuries - 1. diel akurát čítam, som zvedavá, akým spôsobom sa dostane naspäť domov a s kým?! 8D
    Splintered - Alicu mám rada, som zvedavá na prerozprávanie. Takéto rozprávočky milujem 8)

    Pekný prehľad, uložím si niektoré kúsky dúfam v pamäti 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám občas problém se začátkem... Ale nakonec to vždycky jde.
      Archiv připomíná Inkarceron... No vidíš, to mě nenapadlo, ale máš pravdu. :)

      Vymazat
  4. The Blood of Olympus zaručeně nerozdýchám. Umřu. Vážně. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že vznikne masový hrob s nápisem "ti, co přečetli konec Heroes of Olympus" :D

      Vymazat
  5. Hezký přehled, prima čtení, čeká nás toho příští rok fakt celá hromada :)
    Těším se na všechno :D ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Příští rok vypadá opravdu nadějně... Jen kdyby byl dvakrát tak douhý, aby to člověk vše stihl přečíst :)

      Vymazat
  6. Tento rok toho vyjde opravdu moc. :) Moc se těším až všechny tyto knihy vyjdou a budu si je moci přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně řečeno, já bych asi spíš potřebovala půl roku bez vycházení, abych mohla dočíst to, co vyšlo loni :D

      Vymazat
  7. Silber, Ava Lavender, Potrhaná křídla... Plus Karneval od Plusu :) Prozatím.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky miluju Bohy Olympu!! Tvoje komentáře přesně vystihují moje myšlenky: TAK UŽ TO VYDEJTE!! :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)