neděle 16. února 2014

Obálky z celého světa - Poslední dopis od tvé lásky

Vím, vím. Poslední dobou jsem se s aktivitou nepřetrhla. Mám málo času, a když mám čas, tak není chuť. Ale dneska mám překvapivě "kreativní" náladu, takže co třeba po dlouhé době příspěvek do mé nepravidelné obálkové rubriky? Dneska se jsem vyhledala obálky ke knize Poslední dopis od tvé lásky, kterou napsala Jojo Moyesová, a u nás vyšla v prosinci minulého roku u Ikaru a s vlastní obálkou. A Ikar není zdaleka jediné nakladatelství, kdo u této autorky tvořil svou vlastní obálku - o tom se můžete přesvědčit sami.

Většina těch obálek se dá považovat za více či méně hezké. Tím se může pyšnit málo knížek.

Česká republika

Ikar má obálky ke knihám Jojo Moyesové udělané velice podobně, jako řada paperbackových vydání všech knih od této autorky, a musím říct, že se moc povedly. Naživo ještě lepší. Moc se mi íbí zvlášť ten strom. Jediné, co na téhle obálce působí jako pěst na oko, je placka Světový bestseller. A více už se k tomu vyjadřovat nebudu.

Slovensko
Já vám nevím, tahle obálka není vyloženě špatná, ale moc se mi nelíbí. Tak nějak to na mě působí jako historický román, což tohle není. Ten zažloutlý papír... Není tedy ani ošklivá, ale ani mi nepřijde zvlášť hezká.

UK originál
Úplně první vydání téhle knížky ve Velké Británii se pyšnilo touto obálkou a několik vydání tuhle obálku přejalo. Hrozně se mi líbí, jak jsou tam na sebe naskládané dopisy a pak navrch ta mašlička. Tohle vydání by mi nevadilo mít doma.
UK paperback
V takovéhle podobě vyšly v Británii všechny knížky od Jojo Moyes a také leckteré cizojazyčné vydání zdobí zrovna tahle obálka. A vůbec se není čemu divit. Podle mě jsou podle toho dělané i ty naše obálky. Je to hezky pestré, působí to vesele a jednoduše přesně ten typ obálky, od níž očekávám romantický příběh.

UK bůhvíjaké vydání
 A ještě do třetice, další (asi) britské vydání. Tohle je obálka, která se mi taky moc nelíbí, je až trochu moc jednoduchá.... líbí se mi obálka a to písmo, jakým je napsaný název knihy, ale mohli trochu víc zapracovat na pozadí a písmu autorky. A opět oceňující placka... To už i ta naše je lepší.

USA
Američani samozřejmě nezůstali pozadu. Tohle jejich vydání je mezi všemi těmi dopisy docela zajímavé, ale podle mě působí zbytečně pochmurně, ta kniha je sice trochu smutná, ale tahle obálka ještě smutnější. Ale líbí se mi Tower Bridge i pár vepředu. Shrnuto, viděla jsem lepší i horší.

USA paperback
No, prostě levný paperback. Růžové pozadí a o něco křiklavější písmo. Není na tom co chválit, ale ani tak extra zatracovat. Kdo chce mít pěknou obálku, tak si připlatí za pevnou vazbu.

USA 3
Kupříkladu tohle vydání. To je krása. Starý dopis, uschlá růže, do toho jemné písmo... Hrozně se mi tahle obálka líbí - určitě je v TOP 3.

Německo
Tohle vydání taky není špatné, ale když se nad tím zamyslím, tak tady mi ta růže přijde trošku kýčovitá. Asi by se mi to víc líbilo bez ní.

Německo 2
Ale naštěstí si to Němci vydali znovu, ještě jednou. Opět vydání nejspíš inspirované britským paperbackem, ale dopadlo to snad ještě líp. Tohle vydání bych doma měla asi nejradši. A jen částečně je to kvůli tomu, že je tam červená.

Holandsko
Motiv dopisu je i na obálce Nizozemců - vlastně ta jejich obálka je obálka. taková hezky barevná a ty známky se mi líbí. Tenhle obal vůbec není špatný.

Holandsko 2
I Holanďani mají dvě vydání. Ale třebaže se mi tahle obálka líbí, nějak se nemůžu přimět k tomu, abych si to spojila s touhle knihou. Už jen kvůli tomu, že tam jsou tenisky. Nedovedu si představit, že by si nějaká z postav v téhle knize na sebe vzala tenisky. Spíš to na mě působí jako nějaký letní románek. Ale jinak moc hezké.

Finsko
Finům se obálka moc povedla, přijde mi taková neohraná. Ty klece a hrdličky s psaníčky... Takové roztomilé mi to přijde. To bych si domů klidně přinesla.

Rumunsko
Rumuni mají obálku jen velice nepatrně rozdílnou od originálu - málem jsem ani nepoznala, že není úplně totožná. Ale když se tak na ně koukám, tak je snad i o ždibíček lepší. Ale těžko říct, musela bych je vidět naživo a pěkně vedle sebe.

Portugalsko
Tahle obálka není špatná, ale asi bych se za ní neotočila. Nezaujala by mě bez toho, že bych věděla, o jakou knihu jde. Takže ani dobrá, ani špatná.

Itálie
I Italové zvolili motiv dopisu. Je to docela hezké, a jako ozvláštňující prvek tam jsou ty brýle, ale zase to není nic, co bych musela mít kvůli obálce. Spíš průměr.

Maďarsko
A poslední obálka patří Maďarům. Tady bych asi znovu zopakovala co u Italů výše, ale nebudu se přece opakovat.
 
Tak co, jak se vám líbí Poslední dopisy? Jakou obálku byste brali domů vy? 


7 komentářů:

  1. Za sebe můžu říct že nejvíc mě uchvátila naše obálka . Potom semi líbí 2. německá a UK originál i paperback .:) Jojo Moyes je skvělá autorka četla jsem od ní Než jsem tě poznala a týden po přečtení knihy jsem na to stále myslela :D dokonce jsem na ní nebyla schopná napsat ani recenzi...... Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Já jsem Než jsem tě poznala zatím nečetla, sedí mi to na polici, ale jako první jsem se dostala k Dopisu... Ale už se těším, až na to bude čas, sáhnout po té knize.

      Vymazat
  2. Většina těchto obálek se mi líbí. Nejvíc se mi líbí česká, UK paperback a holandská. =)

    OdpovědětVymazat
  3. Nejvíce se mi asi líbí naše české vydání, UK originál a německé 2. vydání. Většina obálek je ale moc pěkně udělaná. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná sbírka obálek! :) Nejvíc se mi líbí asi ta česká s UK paperbackem, ale moc pěkná je i ta druhá německá obálka s finskou, jop. :) Tyhle čtyři mi evokují nějaký ten romantický příběh a vůbec bych se nebála po nich v knihkupectví sáhnout. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Většina obálek je zajímavých, nedokážu říct, která se mi líbí nejvíce.. ale zarazila mě druhá holanská obálka.. ten obrázek.. není náhodou na obálce knihy Můj život u sousedů?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to teď říkáš, tak jo. Rozhodně to ale Holanďani měli dříve. Tenhle obrázek je vůbec hodně populární, už jsem ho viděla na více místech :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)