čtvrtek 15. května 2014

Divergence: Pár Perel z Předsrazu

Je květen, knihy čas! Dneska začal v Pražském veletržním paláci Svět knihy, na který už zítra (a v sobotu) (a nejspíš i v neděli) (ne, vůbec se nemám co učit) vyrážím! A doufám, že vás tam spoustu potkám. Abyste věděli, že takové srazování s dalšími knihomoly je zábava (a abych se ještě nemusela jít učit otázku bydlení ve francouzštině), trochu opožděně vám sem přidávám kratší „report“ ze srazu, který se konal před předpremiérou Divergence na konci dubna. Žádné sáhodlouhé romány, jak to mívám ve zvyku, pouze pár perel.


S Abyss a Willindou jsme připravily Divergentní kvíz, a já jsem prý vymýšlela jen samé těžké otázky. Mně to ani nepřišlo. Ale já jsem divná. No nic. Každopádně, když se vyhlašovaly výsledky, člověk se občas dozvěděl pár zajímavých věcí. Kupříkladu od stolu, kde seděla redakce CooBoo a Albatrosu a zástupci z Neoluxoru.
 
Otázka: Jaké tetování a kde má Tobias?
Otázka od již zmiňovaného stolu: „Tady Olga píše, že má Tobias na kotníku růžového králíčka. Je to pravda?“

Kdo ví. Na kotníky mu nikdo nekoukal. Mě osobně spíš zaujaly jeho uši. Měl sice jenom dvě, ale vydaly za Čtyři!

I muži čtou Divergenci
Mimo vědomostní kvíz byla možnost vyhrát i při druhé soutěži – vymysli svou frakci a nakresli její logo. Výběr byl opravdu těžký, protože účastníci srazu měli spoustu hezkých i vtipných nápadů. Ale opravdová legrace nastala až při vyhlašování vítězů. Čestnou cenu získává Bětka a její frakce „Fluffy Unicorns“, kterou jsme mezi vítěze nezařadili, protože by z nás neměla radost, kdyby znovu obdržela knihu, s jejímž předáním jinému majiteli udělala radost jak sobě tak obdarované… Toho se ujala šéfredaktorka CooBoo Tereza. Nutno podotknout, že na srazu byly skoro samé dámy (všechny nás neodvolatelně přitahují Tobiasovy uši!). Ale při vyhlašování frakční soutěže se konečně zvedl i někdo jiný.


Konečně nějaký muž! Abyste viděli, že Divergenci čtou i kluci. Četl jsi Divergenci?
Ne.
Doufám, že od té doby už zapracoval na své sečtělosti a doplnil si znalosti.. A pánové, kteří Divergenci četli, by měli zapracovat na své Neohroženosti a přijít na sraz! :)

Francie je moje oblíbená země. Francouzský způsob života má mnohé do sebe. Jíst pomalu jako Francouz – done. Chodit pozdě jako Francouz – done. A protože jsem to nechtěla porušit, když se ostatní začali přesouvat do kinosálu na film, šly jsme si s Abyss popovídat s CooBoo. A s radostí vám oznamuji, že máme jisté interní informace. Zaprvé:
A co CooBoo placky?“ ptala se Abyss.
My to předáme marketingu a tak za 2 až 3 roky to bude…
Super! Poznamenám si to do diáře.

Další věc, kterou byste si měli poznamenat všichni:
My bychom se k vám rádi pozvali, do redakce, na podívanou…
Přijďte 30. února, to je Den otevřených dveří!
Ten den zatím vůbec nic nemám! To se úžasně hodí, což?

Ale i povídání nastal konec, odebraly jsme se do kinosálu, kde nám naše spolupachatelky (čeho, to se ještě dozvíte) už držely místa. Před filmem nastal obvyklý maratón sponzorů a log, přičemž jsme si i pěkně zatleskali… a pak pustili film, který začíná… chvilka napětí... dalšími logy! To vám vždycky zčerná plátno, říkáte si: „Už to bude, to bude určitě napínavé!“ – a pak se objeví BontonFilm. Tentokrát se tam vyskytlo i logo nějakého společnosti v podobě pohybující se mužské siluety. „To je Čtyřka!“ ozvalo se z naší řady. Mělo nás trknout, že ne. Vůbec mu nebyly vidět uši.
I Tris jsou vidět uši...

Však hned jak se Čtyřka poprvé objevil, zaznělo od nás: „Teď jsou mu vidět uši!“. Upřímně řečeno, kdy nejsou? A na co se má člověk dívat, když má celou dobu jen jeden výraz? A jak se má člověk nesmát na vážných místech, když mají vaši spolusedící tak trefné a duchaplné poznámky? Tady to máte, na vině smíchu jsme my.

 Vtipné scény z filmu, jak jsem je zhruba přepsala:

Four: „I’m Four.“
Christina:„Like the number?“
Four:„Yes.“
Christina: „What happened, one to three were taken?“

Tris u večeře promluví na Čtyřku.
Four: „What makes you think you can talk to me?“
Tris: „I guess it’s because you are so casual.“

Tris sedí s potrhaným tričkem před Čtyřkou. V místnosti je cítit jisté napětí. Vidět jsou Čtyřkovy uši a jeho jediný výraz.
Naše řada: „To si rozervala sama z touhy po něm!

Ve vlaku stojí spousta Neohrožených. Tris několik řad před sebou spatří stát Čtyřku (stojí k ní zády).
Naše řada: „Ho poznala podle těch uší!

Tak, a tady končím. Uzavírám to tím, že jak Shailene Woodley (Tris) tak Theo James (Čtyřka) a jeho uši (Čtyřkovy uši) podali skvělý výkon, třebaže nebyli zcela podle mých představ vzhledově; Divergence je super film, kterému bych vytkla jen malé změny na konci, ale hádám, že to museli trochu poakčnit. Jděte se na Divergenci podívat, přečtěte si sérii, a pozor na spoilery k Alianci! Začínám mít pocit, že mimo mě a Willindu (četly jsme originál krátce po vydání) si ji všichni naspoilerovali…

Ups, zase to není krátké. Tak třeba příště.

3 komentáře:

  1. Skělý článek! :) s těma ušima jsi mě zabíjela :D a Alianci naspoilerovanou nemám ani trochu, vůbec netuším, co se bude dít. Kromě toho, že pořád všichni mluví o jejím konci, takže jsem docela zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  2. S těma ušima jsem si vzpomněla na kamarádčina "kamaráda", kterému říkají Ušin. Hloupě jsem se jí zeptala, proč mu tak říkají - člověk prostě nikdy neví, jak se k přezdívce dá přijít, že. A ona mi řekla, zcela šokovaně, že to má kvůli svým velkým uším.
    Já jsem si těch eho velkých uší přes ty jeho zuby ještě nevšimla. Příště se musím lépe dívat.

    OdpovědětVymazat
  3. Muselo to byť super.:D A tie scény vo filme sa mi páčili.:3 Na dosť vydarených poznámkach k ušiam sa odmietam smiať, lebo som ich vo filme proste nevnímala, až tak ma presvedčil.:D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)