čtvrtek 12. června 2014

Proroctví (Starcrossed) - obálky z celého světa

Pokud můj blog sledujete už nějakou dobu, určitě vám neuniklo, že mám ráda mytologii. Konkrétněji řeckou mytologii. Konkrétněji Percyho Jacksona. Ale o tom teď mluvit nechci. Chci, ale nebudu. Ehm.
Když jsem se probrala ze své nepřítomnosti, prohlížela jsem, jaké knížky vyšly. A jedna z nejčerstvějších novinek je Proroctví od Josephine Angelini, první díl série, která se zabývá mytologií. Tahle trilogie už má za sebou několik zahraničních vydání, a ne všichni převzali originální obálku jako české nakladatelství.  A když už jsem byla v tom prohlížení, sebrala jsem všechny zahraniční obálky, které jsem našla, a tady jsou.


Česká obálka je stejná jako originální. Když se dívám na celou sérii, tak mi přijde, že první, třebaže celkem pěkná, je z celé série nejslabší. Ty barvy na trojce jsou prostě úchvatné. Tohle bude nepochybně jedna z těch sérií, jež se budou na poličce krásně vyjímat.

USA

UK
Jak už bývá jejich zvykem, Britové si udělali obálky vlastní. Paradoxně se mi nelíbí ta druhá, třebaže je červená. Ale třetí a obzvlášť první to dostatečně vynahrazují. Kdybych si měla vybrat mezi americkými a britskými obálkami, asi bych toho nebyla schopná. Nejvíc se mi líbí třetí díl USA a první UK. A to by dohromady asi nešlo, co?

Německo
Ale zapomeňte na to. Kdybych si měla nějaké obálky vybrat, tak jsou to ty německé. Ty se mi prostě hrozně líbí. To písmo, to zlaté orámování, všechno... (Taky vám přijde, že na prvním dílu je Rose jako Bad Wolf, nebo to jenom já vidím Doctora Who všude, kam přijdu?)

Itálie
Italům se obálky taky povedly. Vlastně se jim povedlo nemožné. Jednička je sice stejná jako originál, dvojka je maličko pozměněná a lepší, a trojka, třebaže se mi to při pohledu na originální obálku zdálo nemožné, je ještě hezčí. Asi se naučím italsky a pořídím si ji domů, co říkáte?

Itálie 2
Při obálkovém honu jsem narazila na tuhle obálku a dlouho jsem nemohla zjistit, z jaké země je. Pak jsem u nějakého zahraničního blogera narazila na popisek Italia. Název sedí, umění Italů dělat pěkné obálky taky... A vlastně je ta obálka moc pěkné. Hvězdy tvořící prameny vlasů... I když vypadá trochu jako Medusa. Je v Proroctví taky Medusa? Třeba jo...

Polsko
Všechny tři díly vyšly ještě v Polsku. Tyhle obálky se mi moc nelíbí - nějak mi tam nesedne to písmo. Nejhezčí je, už tradičně, třetí obálka, ale na originál a předcházející skvosty to prostě nemá.

Švédsko
A naprosto svoje obálky má i Švédsko. Tady musím přiznat, že se mi moc nelíbí. První díl ano, druhý díl vůbec, třetí díl ujde - s přivřenýma očima. 

Švédsko 2
A ve Švédsku vyšel první díl rovnou dvakrát! Tahle obálka není vyloženě špatná, ale... něco jí chybí. Vlastně, když se na ni tak koukám, by se mi hodila jako obálka ke knize Na Větrné hůrce. Na to by byla správně pochmurná. Ale k téhle sérii... tahle obálka snadno zapadne.

Srbsko
Srbové zatím vydali jen dva díly, ale že to stojí za to! Tyhle obálky se mi hrozně moc líbí. Všechno se mi na nich líbí. Myslíte, že bych si mohla pořídit Proroctví hned v několika zahraničních vydání a udělat si z nich dekoraci pokoje? Mimochodem, všimněte si jména autorky. "Džozefina Andželini". Když jsem byla u nich na webu, viděla jsem i "Dženifr". A tady u nás tolika lidem vadí přechylování jmen autorek ("-ová"). Jsme na tom ještě dobře, ne? :)

Portugalsko
Tolik krásných obálek... a ani Portugalsko nezůstává pozadu. Nemůžu se rozhodnout, která je hezčí. U té modré se mi zamlouvá, jak je pěkně modrá, a u té druhé se mi zase líbí to pozadí. Asi prostě zůstanu u tvrzení "tyhle obálky se mi líbí"...

Řecko
Zato co se mi nelíbí, je Řecko. (Totiž řecké obálky. Řecko je super země. Dokonce jsem tam i byla.) Tyhle obálky mě spíš vyděsily. Obzvlášť ta druhá. Kdybych nevěděla, o jakou knížku jde, řekla bych, že to bude něco jako "Vzpoura porcelánových panenek", případně "Panenky útočí!"

Turecko
Turecko si maličko pozměnilo originální obálku, jen jí přidali jiné pozadí. Už originál se mi zas tak moc nelíbí, tohle to jen dopokazilo. Hm.

Rusko
Na spravení nálady: Rusko. Tahle obálka je moc pěkná. Rusové většinou dělají pěkné obálky, ale tahle byla nad moje očekávání.

Španělsko
Po všech těch úchvatných obálkách je španělská docela zklamáním. Není ošklivá, ale že by mě nějak extra uchvátila...

Katalánsko
A poslední máme obálku z Katalánska.  To je zase obměna té původní, ale se změněným pozadím. Tahle verze se mi docela líbí. Vypadá tak správně řecky...

A co vy, budete se do Proroctví pouštět? Co říkáte na českou obálku? Jaká obálka se vám líbí nejvíc?

7 komentářů:

  1. uz ho mam doma, takze poustet se do nej urcite budu :) nejvic se mi libi ty originalni obalky nebo italske :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám slabost pro mytologii, obzvlášť pro tu řeckou, takže po knize se určitě mrknu až bude v knihovně. :) Jsem na to upřímně zvědavá, jop. :)
    Originální obálky jsou moc pěkné a líbí se mi asi za všech nejvíc. Máš pravdu, že ta třetí obálka má strašně krásné barvy. :) Ty britské jsou kupodivu taky hezké - já osobně obálky s obličeji moc nemusím, ale tyhle se povedly.
    A souhlasím, že Rose jako Bad Wolf to připomíná! :)
    Ty srbský jsou také moc povedené, jen těžko říct, jak moc sedí k příběhu. Ale ten přepis autorčina jména nechápu. :D A jsem ráda, že u nás není nic takového v módě. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už som na knižku veľmi zvedavá, práve mi volala kuriér, že mi ju nesie :D :D
    A z obálok sa mi asi najviac páčia tie originálne.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle si užiju, jdu kritizovat úplně všechno :D
    USA no comment, originál je originál :D
    UK jsou fantastický
    Německá se mi líbí jen jedna, ale ty zbylý jsou jakýsi divný
    Itálie - Dreamless je BOMBASTICKÝ, ale Goddess... tam vypadá jak úchylná :D
    V Polsku jsou divný, prostě taková "kopie" originálu
    A ve Švédsku maj boží všechno! :))
    No a zbytek ti tady nebudu spamovat... :D

    OdpovědětVymazat
  5. Myslela som, že nič také skvelé ako originálne obálky neuvidím, ale veru, vyskytli sa aj ďalšie.:) Séria má na to očividne šťastie.:D
    Inak ten prepis mien... to je teda úplne iný level.:DD
    Knihu som si kedysi hroozne chcela prečítať, potom ma to prešlo... Teraz sa zrejme zase vyroja nejaké recenzie, takže ak ma na ňu dokážu nalákať, možno jej predsa len dám šancu.:)

    OdpovědětVymazat
  6. Oni (Srbi/tí na Balkáne) to majú vo zvyku :D ja som sa minule túlala po Bosno-Hercegovinských e-shopoch a tiež som sa divila :D :)
    Inak obálky sú viac-menej všetky pekné, no najj sú z Talianska :) :3

    OdpovědětVymazat
  7. Jo celá Rose! Že by to nafotila B.P.? :D

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)