pátek 11. července 2014

Čekání na správný čas

Tak jo. Nevím, jestli to taky znáte. Možná jo. Jsou knížky, na které se hrozně moc moc moc těším, a hned jak se k nim dostanu, zhltnu je na posezení (ahoj, Riordane!). A občas se na nějakou knížku sice hodně těším, ale když se k ní pak konečně dostanu, najednou ji nějak nejsem schopná rozečíst. Mám od ní velká očekávání, a tak se trochu bojím, abych nebyla zklamaná. Jednoduše řečeno, čekám na správný čas. Jsem sama nebo to tak taky máte?


Pár knížek, na jejichž čtení prostě musí nastat ten správný čas:

Catherynne M. Valente – Nesmrtelný příběh
Tohle je moje číslo jedna na tomhle seznamu, alias kniha, na kterou se hrozně těším, protože vypadá jako něco, co bych mohla milovat. A jako taková mě může hrozně zklamat, takže si dávám pozor, abych ji začala číst až ve chvíli, kdy na ni budu mít přesně správnou chuť, kdy budu mít čas, abych ji nečetla rozkouskovaně. Taky to nesmí být v době, kdy jsem znuděná a čtu jen aby se neřeklo, protože to mě pak knihy moc nebaví. Nesmí být moc horko, protože v horku se člověk na čtení nesoustředí. Nesmí to být v době, kdy někam jedu, protože tohle je moc velká knížka na cestování.
Zkrátka a dobře, chápete už, proč mi tahle knížka sedí na polici už od Vánoc, a ten čas na ni stále nebyl? Ale když já se na to vážně tak těším… Leningrad, druhá světová válka, prolínání našeho světa a pohádek, kouzla, úžasný název, slibuju si od toho nekonvenční postavy, a navíc jde o mou oblíbenou autorku: prostě všechno, co mám ráda. Zajímalo by mě, jestli to do konce prázdnin přečtu.

Tabitha Suzuma – Hurt
Od této autorky jsem četla knihu Forbidden. Jsou to už tři roky, ale pořád si pamatuju, jak mě uchvátila. Dojem z téhle knihy by jen těžko něco přemazalo. A o Hurt všichni, kdo to četli, mluví v souvislosti s jakousi záhadou. Která je fakt překvapivá a neohraná a já nevím co.
A proč jsem se do toho ještě nepustila? Protože je to taky depresivní a na depresivní knihu musí mít člověk aspoň trochu náladu. A protože teďka, zrovna když na tu knihu náladu mám, má moji čtečku mamka a dopřává si maratón knih od Jo Nesboho a já nemám kde číst. Ale fakt, taky se na to těším! Už rok.



Cassandra Clare – Clockwork Angel
Nesmrtelný příběh mám „na seznamu“ od Vánoc, Hurt rok, Clockwork Angel je tam minimálně rok a půl. V lednu 2013 jsem totiž v záchvatu utrácení objednala celou trilogii The Infernal Devices. Jako bych se neznala, pořád jsem to odkládala, že si to přečtu v létě vkuse (jako bych já někdy nějakou sérii četla vkuse). V létě jsem si Clockwork Angel vzala s sebou, když jsme o víkendu jely na návštěvu na soustředění za kamarádkami. Sice jsem nepřečetla ani stránku, ale jedné z nich už došlo čtení, takže když jsem odjížděla, byla jsem tak hodná, že jsem jí tam knihu zanechala. Samozřejmě na to neměla čas, a nakonec mi knihu vracela nepřečtenou na podzim. Jenže v té době začaly u Knižního klubu znovu vycházet Nástroje smrti, a já je znovu četla, takže svou pravidelnou dávku Clareové jsem dostala – a na ubohého Anděla se nedostalo. Tak třeba letos.

Ally Carter, Megan McCafferty, Sarra Manning, Meg Cabot
Tohle jsou čtyři autorky, které nejsou žádné debutantky. Mají na svém kontě spoustu knížek a já je „likviduju“ jen pomalu, postupně. Čas od času na nějakou jejich knihu dostanu chuť, ale nemusím se bát: pořád je jich dost.

Ally Carter má na svědomí dvě série: Heist Society, což je série o náctiletých zlodějích ve stylu Dannyho parťáků, a Gallagher Girls, což je naopak série sledující školu pro mladé špiony. Zatímco Gallagher Girls se mi jen dost líbily, Heist Society je moje srdcovka, protože už asi rok a půl dostávám v nepravidelných intervalech návaly iniciativy, že se zase půjdu pocvičit v překládání, a začnu pracovat na překladu téhle knihy. Zatím mám nějakých 7 kapitol. Možná bych se do toho zase mohla pustit, měla jsem pocit, že se trochu nudím…

Megan McCafferty neznám tak dlouho. Přečetla jsem od ní dvoudílnou dystopii Bumped, která je fakt skvělá, jak si zvyknete na svět a jazyk, a zhltla jsem i dva díly ze série od Jessice Darling, která mě nikdy nepřestane udivovat svou chytrostí a trefnými poznámkami. Je to série ve formě deníku, a na hrdince je obrovsky patrný osobní vývoj - už jenom proto, že první dvě knihy jsou na střední a série končí ve chvíli, kdy je Jessice přes dvacet pět let. Na třetí díl se samozřejmě hrozně těším.
Sarra Manningová je u nás nejvíc známá pro knihu Adorkable/Nemožná holka/Tweetni mi. U mě si vysloužila sympatie svým vtipem, originalitou a nevšedními hrdinkami. Má těch knížek tolik, že nevím, do jaké se pustit dřív.

Meg Cabotovou určitě nemusím představovat. Pokud od ní někdo nečetl žádnou knihu, nejspíš aspoň viděl Deník princezny. Její knížky jsou prostě tradiční oddechovky. Jednou za čas prostě nejde jinak než sáhnout po Cabotové a doufat, že i tentokrát dokáže spravit náladu.



Máte taky knihy, které vám visí na polici a vy se k nim ne a ne dostat – ne z toho důvodu, že by se vám do nich nechtělo, ale že čekáte na správný čas? Očekávání velká, strach ze zklamání ještě větší?

24 komentářů:

  1. Před rokem jsem přečetla Forbidden, poté co jsem viděla recenzi na tvém blogu a Vendea ji zrovna prodávala, a protože to byla má první kniha v Angličtině, tak na ni jen tak nezapomenu, avšak po dalších knihách od Tabithy jsem nepátrala, ale Hurt vypadá zajímavě, takže si ho přidávám do wishlistu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem po jejích knihách nikdy taky moc netoužila, kromě Forbidden a Hurt má myslím minimálně 3 další, ale o Hurt se v mém okolí hodně mluví, a hodně pozitivně, včetně takového toho jemného nátlaku "musíš si to ihneď prečítať!" :D
      Na první knihu v angličtině se hned tak nezapomíná, jsem ráda, že jsi přes moji recenzi objevila zrovna tuhle super knihu, přála bych si, aby ji znalo víc lidí :)

      Vymazat
    2. Hodně lidí se nejspíš bojí tohoto tématu, ale na Slovensku má vyjít, tak snad se o ní začne více mluvit :)

      Vymazat
    3. Přesně v to taky doufám :)

      Vymazat
  2. Och, to so Sarrou Manning musíš okamžite napraviť. Na jej knihy je čas vždy (ehm, aj keď mne jej najnovšia kniha leží na polici už pol roka a ešte som sa jej nedotkla, ale to nie je podstatné :D )
    Ale inak ešte som asi nemala knihu, do ktorej by som sa nepustila preto, že by som sa bála, aká bude. Ja som skôr ten lenivý typ. Viem, že by som sa do nich mala pustiť, chcem sa pustiť, ale jednoducho sa mi nechce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od ní četla už asi 4 knížky, jen teďka nějak nevím, do které se pustit :) Asi budu pokračovat v její série Diary of a Crush, na to to vidím v dohledné době... Tedy až se mi vrátí čtečka :D
      Tenhle důvod znám taky - většina knih, co mám doma nepřečtených, jsou nepřečtené z tohohle důvodu. Ale to by nebyl článek, nýbrž telefonní seznam, tak jsem vybrala ty zajímavější :)

      Vymazat
  3. Přesně tohle téma jsem začala v mém posledním příspěvku. :) Zrovna tak to teď mám s Na hraně zapomnění. Hrozně dlouho jsem se na ni těšila, koupila jsem si ji a teď na ni koukám v knihovně. Chci ji číst, ale cítím, že ještě není ten správný čas. Věřím, že brzy nastane den, kdy se ráno vzbudím a řeknu si, "Dneska je ten správný čas na Na hraně zapomnění." :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ti budu držet palce, aby ten den nastal brzy, a ať se ti kniha líbí. Na pohled je fakt krásná :)

      Vymazat
  4. Já mám takhle na polici Měsíční kroniky, všichni tuhle sérii milují, já jsem si taky prakticky jistá, že ji budu milovat, ale prostě jsem nenašla ten správný poměr nálady a volného času, abych se do ní pustila. A taky tu mám Sputnik, má láska od H. Murakamiho - chci si tu knihu přečíst minimálně pět let, ale prostě není ten správný čas. Možná je to tím, že jsem ve správný moment četla Norské dřevo a byl to nezapomenutelný a neopakovatelný zážitek. Takových knih mám mnohem víc, ale já se k nim jednou dostanu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měsíční kroniky já osobně taky zbožňuju, čte se to hrozně dobře :) Sputnik jsem četla, a první půlka se mi moc líbila, ovšem ta druhá mě trochu zklamala. Ale já si nejsem zcela jistá, jestli jsem ten spávný Murakamiovský typ. Ale držím palce, ať se ti ty knížky líbí :(

      Vymazat
  5. Nesmrtelný příběh jsem četla a je to myslím jedna z prvních knížek, kterou jsem recenzovala na blogu. :3 Byla vážně úžasná. Teď od té samé autorky čtu The Girl Who Circumnavigated Fairyland... a je to taky geniální. :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čteš to v angličtině? Český překlad je fakt dobrý :) Já jsem právě četla O dívce..., první i druhý díl, a je to neopakovatelný zážitek, proto se na Nesmrtelný příběh tak těším :)

      Vymazat
  6. S Clockwork Angelem to mám přesně jako ty, čekám až Knižní klub dovydá Nástroje smrti a pak se do něj snad konečně pustím.
    Jinak jsem dlouho otálela se sérií Měsíční kroniky. a někdy v následující době bych se ráda pustila do série Outlander, jen zkrátka ještě nepřišel ten správný čas. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se do nich snad pustím tenhle týden, teď je docela dlouhá pauza. V posledním dílu Nástrojů smrti jsou prý narážky na Infernal Devices a chci je pořádně pochopit :)
      Outlander! Super čtení, přečti si to, než bude seriál :)

      Vymazat
  7. Všechny to jsou opravdu moc pěkné kousky! :) Musím říct, že podle obálky mě celkem zaujala hned ta druhá, i když náladu na depresivní knihu zatím opravdu nemám. :D Ale tak uvidíme časem. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U téhle obálky myslím autorka vyhlašovala soutěž, a fotku na ni pořídila nějaká čtenářka. Na 100% to nevím jistě, ale myslím, že jo :)

      Vymazat
  8. Iskrivú mám od predminulých Vianoc, tak strašne som po nej túžila a tešila sa, že sa bojím, že bude niečo zle a nejako podvedome stále odkladám. Potom už som len nemala čas alebo som mala iné veci a stále som sa k nej chúďatko nedostala 8(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iskrivá... to je Bitterblue, však? Ta se mi z celé série líbila nejmíň, ale to tě asi nepotěší :D Tak takhle, pořád je to hodně dobré, jen ne tak jako Graceling a Fire :)

      Vymazat
  9. U mě je to jednoznačně Atlas mraků. Pokaždé, když jdu do knihovny pro knížku, na mě mrkne....ale pořád se u mě ještě nedostavil ten správný pocit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Atlasu to mám podobně. Loni v červnu jsem viděla film, a hrozně se mi líbil, a pořád na mě v seznamu v knihovně koukala kniha, ale nikdy jsem si ji nepůjčila. Až teďka, byla jsem hned po maturitě v knihovně a euforicky jsem si napůjčovala první poslední, včetně Atlasu, tak se k němu hádám brzy dostanu :)

      Vymazat
  10. mechanickeho andela si rozhodne precti, opravdu to stalo za to...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to v plánu, ale prostě na to musí být správný pocit :)

      Vymazat
  11. Presne rovnako to mám aj ja :) Clockwork Angel mám tiež medzi týmito "ešte nie" knihami, vždy keď ju otvorím, niečo mi našepkáva že ešte nie je ten správny čas :D A plno ďalších, najmä od autorov ako Nicholas Sparks, Neil Gaiman, Dan Brown, John Green... proste všade sa o nich hovorí len v dobrom a akí sú úžasní a tak nejak sa bojím že sklamú moje očakávania :/ A The 100 od Kass Morganovej.. A tak ďalej..
    A doteraz keď sa ma niekto spýtal prečo nečítam to a to a ja som povedala že ešte nie, nechápal :D Som rada že nakoniec nie som jediná a je nás viac :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já se tím článkem nakopla, přišel správný čas, rozečetla jsem Clockwork Angel a hrozně mě to teďka baví!
      Uvidíš, že se ke všemu nakonec dostaneš. Ne, myslím, že jediná nejsi :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)