pondělí 18. srpna 2014

Všechno nejlepší, Percy!


Mnoho z vás jistě ví, jaký mám vztah k Percymu Jacksonovi. (Ne, neutíkejte s křikem, tentokrát to nebudou jen sentimentální výkřiky, i když možná dojde i na ně.) Pro ty, kteří mě ještě neznají: Percy Jackson a jeho autor Rick Riordan jsou momentálně moje nejoblíbenější dvojice hrdina+spisovatel. Není dne, kdy bych si na Percyho Jacksona nevzpomněla a přepadávají mě záchvaty nostalgie, že už ho nebudu moc přečíst poprvé, a jak je Percy dokonalý. Vím, že ho zmiňuju docela často, ale nikdy jsem vlastně moc nezmiňovala, proč ho mám tak ráda. A jelikož dneska, 18. srpna 2014, slaví náš hrdina už jedenadvacáté narozeniny, rozhodla jsem se mu jako dárek k narozeninám sepsat ódu na sérii – a doufám, že bude lepší než od Apolla.

9 důvodů, proč uctívat Percyho Jacksona

1. Je to polobůh! I polobohové si zaslouží nějaké to uctívání

Ale popořadě. O čem to celé je? První kniha, The Lightning Thief, vyšla v létě 2005. V českém překladu kniha vyšla jako Percy Jackson: Zloděj blesku na podzim 2009, a tak jsem ji našla na polici knihovny já. Aniž bych věděla, o čem to je nebo že brzo bude film, aniž bych měla doporučení a aniž bych věděla, že se zrodí moje nová posedlost, vzala jsem si knihu domů a přečetla si ji.

Zloděj blesku vypráví příběh dvanáctiletého Percyho Jacksona, který se dozví, že bohové opravdu existují a on sám je synem jednoho z nich, Poseidona, boha moří. S takovýmhle původem se sebou nese pár výhod, ale jak to tak bývá, nějaká slabá místa to má. Třeba to, že kromě bohů existují i nestvůry, a ty si od dob Herkula pořád nenašli nic lepšího na práci, než lovit polobohy a vůbec dělat potíže. Percy měl za to, že je jen obyčejný kluk s hyperaktivitou, ale ukáže se, že je mnohem víc…


2. Stoupající tempo. Riordan už 9 let jede na vzestupné tendenci.

Původní série o Percym Jacksonovi (Percy Jackson a Olympané) má pět dílů (Zloděj blesku, Moře nestvůr, Prokletí titánů, Bitva o labyrint, Poslední z bohů). Každý rok jeden díl. Snad to nebudete brát jako spoiler, když řeknu, že pátý díl končí docela uzavřeně. Ve chvíli, kdy jsem četla právě ten pátý díl, byl už Percy Jackson jedna z mých nejoblíbenějších sérií, ale pořád to nebyla ta série, za níž bych dala ruku do ohně. 

A pak přišli Bohové Olympu, v originále Heroes of Olympus. Je to taktéž pětidílná série (Proroctví, Neptunův syn, Znamení Athény, Hádův chrám a poslední Blood of Olympus), ale venku jsou zatím jen čtyři, přičemž pětka vyjde za necelé tři měsíce. Zatímco Percyho Jacksona vypráví (překvapivě) Percy Jackson, série Bohové Olympu má vypravěčů 7 (třebaže ne všichni jsou ve všech knihách), vypráví se ve třetí osobě a přísahám, číst ty knihy je jako jet vlakem do města Dokonalost, se zastávkami ve městech Napětí, Zástava srdce, Infarkt, Hysterický smích, Romantika, Přátelství, a na závěr pro velký úspěch další Smích a Srdeční zástava. A celou dobu se jede vzhůru. Pokaždé, když dočtu novou knihu, vím, že mám novou nejoblíbenější, že je to lepší než ta předchozí. Ale tak to bylo už za časů Percyho Jacksona. První díl se s tím pátým nemůže měřit.

3. Vyroste s vámi. Jako Harry Potter, ale je hezčí vtipnější.

Ha, já vás viděla. Vy tam vzadu, co říkáte, že dvanáctiletý hrdina už pro vás není. Ale Percy opravdu roste jako z vody, což je příhodné, když je ten syn boha moře. V druhém dílu je mu třináct, v pátém patnáct, a v Hádově chrámu mu už táhne na osmnáct. To je víc jak Peetovi v Hunger Games, víc jak Jaceovi v Městě z kostí, a nevím kolik dalších hrdinů. Přece byste netrvali na stoletých stařících, jako je třeba Edward ze Stmívání .

A navíc, vezměte si toho Harryho Pottera. V Kameni mudrců mu je přece jen 11, a přece to všichni zbožňujeme dodnes (kdo ne, ať jde do kouta). Mám jedno takové rčení, a to: Nikdo není moc starý na to, aby nemohl číst knížky pro děti. Knížky pro děti jsou často mnohem propracovanější než YA a dospělácké věci.

A navíc, říkala jsem vám přece, že Percy dneska slaví dvacáté první narozeniny, ne? To znamená, že je o rok starší než já. Takže vůbec není divné, že Percyho zbožňuju. Větší problém bych viděla v tom, že má Annabeth. A o něco menší v tom, že je stále jenom papírový.

4. Mytologie. Nové vědomosti získané nenásilnou formou.

Nic vás tak nepoučí o řeckých a římských mýtech, jejich bozích a hrdinech, jako Rick Riordan. Už na základní škole (třídu už si přesně nepamatuju) jsem dostala knihu „Staré řecké báje a pověsti“ od Eduarda Petišky a docela mě to i bavilo. Ale musím přiznat, že se mi někteří bohové pletli dohromady a mnoho mýtů jsem zase zapomněla.

Na scénu přichází Rick Riordan. Horu Olymp posadí do pětistého patra Empire State Building, podsvětí je pod Hollywoodem, bůh války Áres (nebo jeho římské alter ego) se prohání na motorce a když je potřeba, přemění si ruční granát na pero, Amazonky provozují internetový obchod Amazon a řekněme, že Obří koblihy mají trošku nadměrnější nejen pečivo, ale i personál. Tuhle moderní mytologii jsem nasála jako houba a nikdy jsem ji nezapomněla.

Spin-off série normálně příliš nemusím, ale Rick Riordan dokázal, že má pořád co říct. Mýtů je pořád dost. Kromě řecké a římské mytologie je taky autorem série o sourozencích Kaneových, kteří si (ne zrovna dobrovolně) zahrávají s božstvem z Egypta a na příští rok se chystá mytologie norská. A víte, co by bylo naprosto úžasné? Kdyby se pustil do slovanské mytologie.

5. Vtip, ach ten vtip. Bude vás bolet břicho, ale nebude vám to vadit.

Rick Riordan je pro mě momentálně držitelem ceny „nejvtipnější člověk na světě“. A naštěstí pro mě, předává ten svůj vtip i svému hrdinovi Percymu. Percy je tak trochu trouba, ale jeho ironické komentáře mu dodávají šmrnc, a navíc už na něj a jeho chalupový mozeček má roky vliv Annabeth, dcera Athény, kterou bych zjednodušeně charakterizovala jako blond Hermionu. Protože je stejně chytrá a stejně úžasná jako Hermiona. Přiznejme si to, bez Hermiony by Harry Potter skončil velice brzo, počítám, že nejspíš ve spárech ďáblova osidla. A bohové vědí, jak daleko by se Percy dostal bez Annabeth.

Ale to odbíhám od tématu. Je to tak vtipné. Nikdy mě neomrzí znova si ty hlášky pročítat, citovat je a smát se jim. Názorná ukázka bude nejlepší. Stačí se podívat na ty názvy kapitol. „Rada starších je nerada“ „Podsvětí mi volá na účet volaného“ „Nenávidí mě všichni až na koně“ „Potkáme draka, kterému hrozně páchne z tlamy“ „Bohové hlasují o tom, jak nás zabít“ „Zničehonic vypařím učitelku matematiky“. Nestačí? Tak víc…

„Nestane se těm zvířatům nic?“ zeptal jsem se Grovera. „Myslím poušť a tak–“
„Nedělej si starosti,“ uklidňoval mě. „Seslal jsem na ně ochranu satyrů.“
„To je co?“
„To je, že se dostanou do bezpečí divočiny,“ vysvětlil mi. „Najdou si vodu, jídlo, stín, všechno, co budou potřebovat, dokud neobjeví nějaké bezpečné místo k životu.“
„Nemůžeš seslat takové požehnání i na nás?“ zeptal jsem se.
„Funguje to jenom na divoká zvířata.“
„Takže by to působilo jenom na Percyho,“ utrousila Annabeth.
„Hm, setkali jsme se s ním, to ano,“ přiznal jsem, „ale –“
„Nedokázali jste mu to rozmluvit?“
„No, jaksi jsme se pokusili navzájem zabít v souboji.“
„Aha. Zkusil jsi diplomatický přístup.“
„Cítím, že mě napadá haiku.“
Všechny Lovkyně zasténaly. Zřejmě se s Apollónem nesetkaly poprvé.
Odkašlal si a dramaticky zvedl ruku.
„Pod sněhem tráva.
Artemis pomoc žádá.
Jsem tak skvělý.“
Zazubil se na nás a čekal na potlesk.
„Ten poslední verš měl jenom čtyři slabiky,“ namítla Artemis.
Apollón se zamračil. „Vážně?“
„Ano. Co takhle Jsem tak namyšlený?
„Ne, ne, to je šest slabik. Hmm.“ Začal si pro sebe něco mumlat.
„Mám to!“ oznámil Apollón. Jsem tak úžasný. To má pět slabik!“ Uklonil se a tvářil se, že je sám se sebou moc spokojený.
„Někam se chystáš?“ zeptal se pan D.
Opíral se o budovu a nohy se mu vznášely ve vzduchu, leopardí zateplená souprava a černé vlasy mu povlávaly ve větru.
Pozor, bůh! Křikl Blackjack. Je to ten chlápek s vínem!
Pan D. si podrážděně vzdychl. „Příští člověk, nebo kůň, který mi řekne chlápek s vínem, skončí v lahvi merlotu!“
Když jsem uviděl zuby těch koní, přestal jsem si dělat naděje.
Přiblížil jsem se k ohradě a tiskl si triko na nos před tím smradem. Jeden hřebec se přebrodil hnojem blíž a vztekle na mě zařehtal. Vycenil zuby. Měl je špičaté jako medvěd. Zkoušel jsem s ním v duchu promluvit. Dokážu to s většinou koní.
Ahoj, pozdravil jsem ho. Chci vám vyčistit stáje. Nebude to prima?
Jasně! zaradoval se kůň. Vlez si dovnitř! Sežereme tě! Chutňoučký polokrevný!
Ale já jsem Posedónův syn, namítl jsem. On stvořil koně.
Tohle mi v koňském světě obyčejně zajistí postavení celebrity, ale tentokrát ne.
Jasně! souhlasil kůň nadšeně. Poseidón může přijít taky! Sežereme vás oba! Mořské plody!
Mořské plody! přizvukovali ostatní koně a brodili se ohradou.
Proběhli kolem nás dva lučištníci, pronásledovaní rozzuřeným Arésovým klukem, který ječel ve verších: „Pomstím se! Kletbou zasažen, nechci tu rýmovat celý den!“
Vypadal, že mu je něco přes třicet, ale z vlastní zkušenosti jsem věděl, že je mu ve skutečnosti něco přes pět tisíc.
„Já jsem Zétés, což je zkratka pro Zétés.“
Percy se pokoušel vzpomenout si. Vážně se snažil. Z nějakého důvodu byli s Annabeth v lázních a rozhodli se je zničit. Nedokázal si představit,  proč by to dělali. Možná se jim nezamlouvala hloubková masáž? Možná jim zpackali manikúru?
„Teď umřeš,“ sliboval jí Pšenka a zaskřípal zuby. „Pocítíš hněv obilí!“
Kdykoli se za ní Percy zastavil, byla tak ztracená v myšlenkách, že jejich rozhovor probíhal asi takhle:
Percy: „Čau, jak se máš?“
Annabeth: „Hm, ne, dík.“
Percy: „Fajn… Jedla jsi dneska něco?“
Annabeth: „ Myslím, že službu má Leo. Zeptej se jeho.“
Percy: „Víš, hoří mi vlasy.“
Annabeth: „Prima. Moment.“
„Vytáhněte mě odsud! Zabiju vás!“
„Páni, to mě láká,“ křikl na něj Percy.
Blackjack zařehtal. „Máš pravdu,“ přikývl Percy. „Po tom vinném chlápkovi ani stopa.“ „Prosím?“ ozval se hlas z pole.
„Jsem tak ráda, že jste tady,“ pochvalovala si Afrodíta. „Blíží se válka. Krveprolití je nevyhnutelné. Takže se dá udělat jenom jediné.“
„No.. a co to je?“ odvážila se zeptat Annabeth.
„Co by, dát si čaj a popovídat si, samozřejmě.“
„Za starých časů,“ spustila Annabeth, se téhle oblasti říkalo Héraklovy nebo Herkulovy sloupy. Skála měla být jeden sloup. Druhý nějaká africká hora. Nikdo neví která.“
„Héraklovy?“ Percy se zamračil. „Ten chlap byl něco jako Starbucks antického Řecka. Kam se podíváš, tam ho najdeš.“
„Pohleďte!“ houkl Percy. „Bohův vyvolený nápoj. Třeste se před hrůzou dietní coly!“
Lez dál, napomenul se.
Cheesburgery, odpověděl žaludek.
Sklapni, pomyslel si.
S hranolky, postěžoval si žaludek.
Ok. Možná jsem to malinko přehnala. Ale já musela vybrat aspoň jedno procento úžasnosti! Prostě nejsou lepší slova než slova Mistra Riordana!

6. Dvě slova: Rick Riordan.

Podezřívám Riordana, že je bůh. Nějaký opravdu zlomyslný, který rád přivádí čtenářům infarkt. Několikanásobný. A pak má ještě tu odvahu o tom psát. No fakt. Protože většina jeho knížek končí cliffhangery, ale žádná nekončí takovým cliffhangerem jako Znamení Athény. A co pak najdete na začátku další knihy? Věnování.

Mým úžasným čtenářům:
Za ten poslední cliffhanger se omlouvám..
No, vlastně ani ne. HAHAHAHA.
Ale teď vážně – mám vás rád, lidi.

Představuji vám Ricka Riordana, jediného autora, který si dělá ze svých čtenářů legraci a projde mu to. Co víc, my ho za to ještě víc zbožňujeme.

Sleduju Riordana na Twitteru, kde neustále komunikuje, přináší nové informace a odpovídá na dotazy. Totiž, teda, odpovídá svým svérázným způsobem, s pořádnou dávkou sarkasmu. Ptáte se hloupě? Na hloupou otázku sarkastická odpověď.

.@AntonioKikibg after this next book, what type of books are you going to write?/ I was thinking maybe technical manuals.

.@faithefields is Percy going to ask Annabeth the 4 word yes question /'How about ordering pizza?' Yes.

.@imamnotfamous are you actually Rick Riordan? my friends think you have an autotweeter./Rick is not here right now. Plz leave a message.

.@AmityRebels is it normal to both hate and love you? /Dunno, but being normal is boring, so I wouldn't worry about it. : )

"Ohio village says veteran's therapy ducks aren't allowed" ohne.ws/1qt0Yoz /NO THERAPY DUCKS? What is the world coming to?
Oh, come now. You can always trust a duck. Right, @cassieclare ?

.@Raffathallah BUT LOOK AT TWILIGHT /Do I have to?

.@JustAFanGuy1234 Will you ever watch the movies after you are done writing PJ? /Why would I? You think they'll get better with age?

.@theperksfangirl just curious have you read Harry Potter?/You mean the most successful series of all time? Gee, no. Never heard of it.

.@_percabethx best thing i've ever read pic.twitter.com/ZKelx5eHEL /well, 30% of YA audience is adults over thirty, so why can't teens read MG?

@FauxSangBlanc: Is Percy going to miss you after Blood of Olympus ?” Miss me constantly messing up his life and putting him in mortal danger?

.@leslieflame Is it hard writing many perspectives, Rick?/ Yes. 
No. 
Maybe.

Yes!! Jason made it through his entire birthday without getting knocked unconscious! Way to go! That's --... All right. Who threw the brick?

.@mockingfrays OHYMGDO /Typed like a true demigod! 
.@mariahilIs if u make a happy ending for nico i'll reward u with 12 goats/A fine offer, but I'm afraid my pet hydra would eat them.
.@camerongirlsss I blame Rick Riordan for unreasonably high expectations for men / 
Myslím, že už máte představu. Riordan – ve skutečnosti (nebo aspoň na Twitteru, své webové stránce, Instagramu a svých přednáškách) stejně sarkastický jako v knihách.

Kdo je vlastně Rick Riordan? Bývalý student, který neměl rád knihy, dokud nepoznal Pána prstenů a norskou mytologii.
Riordan se synem
Představitel té nejlepší skutečné love story na světě. Abyste věděli, Riordan potkal svou ženu Becky na základní škole. Becky je tak trochu předobraz Annabeth; někdo, kdo trochu usměrní toho sarkastického ňoumu. Na střední spolu začali chodit, zatímco Rickovy vlasy stále rostly a rostly, a vzali se na vysoké. V den Rickových dvacátých prvních narozenin, aby nikdy nezapomněl na výročí. A v den Beckyiných dvacátých prvních narozenin. Becky se totiž narodila jen o půl hodiny dřív než Rick. Jen mi řekněte, že vás to nedojímá (a utrpíte vážné zranění).

Bývalý učitel. Učil mytologii a začal přitom psát knihy. Jeho prvotina je detektivka s názvem Big Red Tequila. Everything in Texas is bigger, even murder! Myslím, že si to musím přečíst. Když se jeho studenti dozvěděli, že napsal knihu, byli z toho celí paf. „They were like, 'Mr. Riordan, can we read it?' 'No, there is bad language and violence!' And they said ‚Coooool‘“. Jeden ze studentů za ním pak přišel, a povídá: „Mr. Riordan, do you know you used the F word 54 times!“ „Actually, it was 55, go back and recount!“ Taky si musím přečíst jeho potápěčskou detektivku, z jediného důvodu: Bring hot dogs!

Riordanův první syn Haley neměl rád knihy, byl hyperaktivní. Tak se Riordan rozhodl, že mu bude vyprávět to, co jako malého zaujalo samo. Řecké mýty – ale v moderní podobě. A s hrdinou, co má taky hyperaktivitu. A tak se zrodil Percy Jackson…

Pro další informace a vtipy toto video. Já vím, že to říká „The House of Hades“, ale nebojte – co se týče dalších dílů série, nejsou tam žádné informace o ději, žádné spoilery, spíš o Riordanovi, jeho životě, jak začal psát Percyho. Viděla jsem to asi desetkrát. A to nemám ráda videa.


„I said: ‚I really wanna get into honor’s English.‘
My teacher looked at me, I’m not sure she knew who I was, and was like: ‚Well, okay Rickey, we’ll give you a test and will see how you do in class.
So, that day in class, my teacher called on me for the very first time.
She said: ‚Uh, Rickey (that’s what they’d called me), can you explain to the class, what irony is?
I blanked. I was like: ‚Irony is the fact that I can’t think of a definition of irony right now…
Fortunately, she bought it and I got into honor’s English!“

7. Upřímnost nade vše. Hlavně nad filmy.

Všimli jste si, že autor většinou film natočený na motivy jeho knihy chválí? Ne tak Riordan. Protože, upřímně, ty filmy stojí za starou bačkoru, ale hraje tam Logan Lerman. Ten první jsem viděla. Ten druhý ne. Riordan neviděl ani jeden a nebojí se říct, že si myslí, že jsou hrozné (četl scénář). Percy Jackson je totiž jedna z těch adaptací, kterou filmoví tvůrci změnili docela dost. A to se fanouškům knihy příliš nelíbí. Moje doporučení, varování zní: nekoukejte na to. Dokonce ani Annabeth není blond. Moje představivost odmítá. Jen na Logana Lermana se hezky kouká.


8. Cliffhangery, srdeční záchvaty a další emoce.

Při čtení Riordana jsem vynalezla novou emoci. Říkám jí „COOOOOOOOOOOOOO??????

Protože takové šoky se jen tak nevidí. Zapomeňte na Hru o trůny a Red Wedding. Rozečtěte Percyho Jacksona a garantuju vám, že jen tak nebudete mít klid. Je to tak napínavé! A záhadné! A překvapivé! A nedovolí mi to spát… Žádný jiný autor ve mně nedokáže vzbudit tolik emocí, a u žádného jiného autora jsem nevynalezla emoci. Takže ehm.

"How does it feel making small children cry with your cliffhangers?"
Rick: "It warms my heart, thank you."

9. A nakonec. Fanoušci.

Začněte o Percym Jacksonovi a budu s vámi mluvit věky. S ostatními fanoušky se fakt nudit nebudete. Mluvit o Percym… to je nadlouho.
Navíc existuje i spousta úžasných kreseb.
A to je moji milí zlatí všechno. Pro dnešek. Přečtěte si moji nejmilovanější sérii. Pokud jste schopni přenést se přes ten věk, nic by vám nemělo bránit. 

Takže všechno nejlepší, Percy! Dožij se dalších narozenin…

30 komentářů:

  1. Tu sérii i bohy olympu miluju, vždycky se hrozně směju a jsem ráda, že v Hádově chrámu nebylo na konci žádné mega překvápko jako v Athéně, to jsem myslela, že budu vraždit! Krásný článek :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si oddechla, že je to docela... poklidné. Jelikož jsem to četla už v angličtině, asi bych takový nervák jako u Athény už nepřežila. A momentálně se těším na říjen a závěr! :)

      Vymazat
  2. Teda, tomu se říká obhajoba. Že bych se pustila do druhého dílu, ačkoli první mě zas tak nezaujal? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu, opravdu je to lepší s každým dílem. Jednička je oproti tomu, co přijde pak, slabota, takže hodně lidí nečte dál :( A já fakt chci, aby to četli všichni, a proto toto :D Takže se pusť dál ;)

      Vymazat
  3. Rozhodnuto. Musím si dát re-reading Percyho Jacksona :D A potom se hned vrhnu na Bohy Olympu. Moc se těším :)
    Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, rereading taky plánuju. Přibližně jednou za měsíc. Občas dvakrát. ... :D

      Vymazat
  4. Bože, tomu říkám sakra dlouhý článek! :D A samozřejmě naprosto skvělý a se vším v něm souhlasím! :D Já jsem se k Percymu také dostala docela náhodou, půjčila jsem si ho hlavně kvůli tomu, že v něm mělo jít o tu řeckou mytologii, kterou jsem měla vždycky ráda. Když jsem se do prvního dílu pustila, ze začátku mi úplně nesedl ten styl vyprávění, ale postupně jsem si zvykla a zamilovala jsem si to. Proto pak byl trochu šok pustit se do Bohů Olympu. :D Ale i tam jsem si zvykla. :)
    Já si tu řeckou mytologii celkem dobře pamatuji, proto mě vždycky bavilo odhadovat, o kterém z hrdinů se to mluví či kdo která postava je, když to ještě nebylo řečeno. A naprosto zbožňuji to zpracování všech těch příběhů a postav do moderní doby. Podle mě to vážně skvěle pomáhá s výukou té řecké či další mytologie. :) Na tu norskou jsem teď neskutečně natěšená! Už abych to měla v rukou! :D
    Od Riordana bych si přečetla jakýkoliv spin-off či jinak navazující sérii, i když to u jiných autorů moc nemusím. Ale u Riordana mi prostě přijde, že pořád má co říct. Pokud spojí ty Kroniky Cartera Kanea a Percyho Jacksona, vůbec se na něj nebudu zlobit. :D :)
    Co se týče filmů - jako adaptace knihy rozhodně stojí za nic. Já si myslím, že největší přešlap prostě bylo to postaršení postav - u Harryho to nutné nebylo, tak proč tady? Kdyby se knihy drželi tak jako v případě Harryho, mohli mít novou, originální, zábavnou a dobře vydělávající sérii. Takhle mají dva filmy, kterými akorát tak naštvali fanoušky, nepotěšili kritiky a jen se dočkali slov, že je to slabší kopírka Harryho.
    Jsem hrozně ráda, že mám doma teď Percyho v angličtině a plánuji se do něj v AJ pustit. Vzhledem k tomu, že ho znám v ČJ opravdu dobře, hádám, že by se mi to mělo číst rychle. :D Časem plánuji v AJ dokoupit i Kroniky Cartera Kanea a až vyjdou všechny díly Bohů Olympu, tak budu chtít v AJ i to. (A ano, je to hlavně kvůli těm krásným obálkám, které knihy v angličtině mají. :D)
    Ten Twitter mě pobavil. :D Je vidět, že Rick Riordan má i v reálu opravdu smysl pro humor. :D :)
    Možná jsem chtěla napsat ještě něco jiného, ale teď už si nevzpomenu co. Takže jen zopakuji - skvělý článek! :)

    A ten nový vzhled je moc hezký! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože, tomu říkám dlouhý komentář - díky za něj :)

      Já si docela pamatuju kostru, ale hrozně se mi pletli bohové - tolik jich je od A, to si pak přímo říká o mišmaš :) Ale zase, když jsem rozečítala Posledního z bohů, tak jsem si říkala - co ještě nepoužil, co by tam mohl dát... hm... třeba Prométheus! A kdo se tam nepromenáduje, jako Prométheus? Měla jsem úplně vítězoslavný úsměv, že jsem to předvídala! :)
      Jo, spojení Kaneových a Percyho, to by nebylo špatné. Z Kaneových jsem tak nadšená nebyla, ale věřím, že Percy zvládne napravit všechno... :D
      Angličtinu to má lehkou, pořád je to Middle Grade, takže to určitě zvládneš bez potíží... Já zase uvažuju nad tím, že si to pořídím v angličtině, podruhé. A jeho Norskou sérii určitě budu pořizovat rovnou anglicky :)
      Ten Twitter sleduj. Já tak přežívám svůj Riordanovský absťák při čekání na další díly. Nic lepšího není.

      Díky, jsem ráda, že se ti líbí - jak článek, tak vzhled :)

      Vymazat
  5. Percyho zbožňujem, rovnako aj Ricka, teraz čítam spin-off sériu Bohovia Olympu a je to mega dobré. Navyše, grećka mytológia!!! Veľa gréckej mytológie!!!
    Inak ja ho na twitteri tiež sledujem a tie jeho reakcie sú na nezaplatenie :D
    Výborný článok inak, myslím, že si to pekne zhrnula. Ešte k tým filmom, neviem mne sa páčili, ale je pravda, že boli dosť odlišné od knihy. Tak hold, Logan Lerman, prepadla som jeho šarmu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sem ten Twitter musela šoupnout. Chodím tam jenom kvůli němu a nechci si ho syslit pro sebe :D
      Já jsem první díl viděla tak trochu... jako jo, viděla jsem horší. Ale zjistila jsem, že mi to mění v hlavě vzhled postav, a není to (mimo Percyho/Logana) úplně dobrá změna, takže si říkám - na co se koukat na průměrný fílm je proto, že je, když vlastně nemusím? Slyšela jsem, že dvojka je lepší, ale... už si to prostě moc pokazili. V rámci stejné politiky asi seknu i s jakýmkoli potenciálním Městem z popela a VA 2 má taky namále...

      Vymazat
    2. Ja som Mesto z kostí videla a strašne sa mi páčil, ale teraz mám re-reading knihy a uvedomujem si, že to je úplne odlišné od filmu, takže ak by som si dvojku pozrela, tak len kvôli Lily Collins :D A k Percymu 2... je pravda, že bola o trochu lepšia ako jednotka, pozrela by som si aj 3-ku ale že by som sa nejako pretrhla, to nemôžem povedať. A VA som ešte nevidela a ani ma to nejako nelákala, trochu by mi to pokazilo predstavu o Dimitrim :D

      Vymazat
    3. Zrovna Dimitri se mi ve filmu líbil. Větší námitky jsem měla k Lisse a k té parodii, co udělali z Mii, Kirové a Taťány... to se prostě nepovedlo. Ale vtipné to bylo, takže VA má pro mě aspoň trochu potenciál... Ale zas tak o moc nepřicházíš, co si budeme povídat.

      Vymazat
  6. Ne, pořád nejsem přesvědčená, že by se mi to líbilo a že bych si to měla přečíst :D

    Ale každopádně klobouk dolů za úžasně propracovaný článek plný všemožných argumentů, až na hlášky a odpovědi z twitteru jsem jej přečetla celý (zmíněné části jsem přeskočila po prvních třech ukázkách) a fakt super práce :) Doufám, že tím přesvědčíš spoustu lidí, snad tu není kolem tolik neznabohů jako jsem já :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, budu ti to muset osobně předčítat a komentovat, abys zjistila, že je to nejlepší věc na světě :P

      Díky Bět, ale jak jsi mohla přeskočit ty nejlepší části? :D (Teda mně přijdou nejlepší. Kdykoli po tom přejíždím očima, tak se přistihnu, že to zase začnu číst a směju se jako poprvé.)
      Jo, to taky doufám, neznabohu :)

      Vymazat
  7. No, řekla bych, že si na to ještě najdu čas. :) Před prázdninami jsem skoro dočetla úplně první díl v angličtině, bylo to bezva, ale asi ne tak moc bezva, abych to dočetla. :D
    Ale po přečtení tvého článku si kvůli tomu připadám jako zločinec. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne-nedočetla první díl? Pórek na tebe!
      http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpf1/10005317_471632716298294_1688764244_n.jpg

      Ne, fakt, zlepšuje se to. Zkus to ještě :)

      Vymazat
  8. Freckles, zbožňuji tě za tento článek. Já jsem sice přečetla zatím jen 3 knihy Percyho, ale jsem do něj zamilovaná. Zbytek si šetřím. A je mi úplně jedno, že v prvním díle je Percymu 12. A popravdě jsem prve váhala, jestli se mi ta zmodernizovaná mytologie bude líbit - hlavně když se tam vyskytli Ares a Afrodita... Ale ten humor, lehkost s jako se to čte, sympatičnost některých postav... A Rick se s každou knihou posouvá dál. To bude něco, až budu číst o "velkým" Percym :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Percy je můj, já ho viděla první! :D (A pak nás obě sejme Annabeth)
      Já si to asi taky šetřila... Už je to skoro 5 let, co jsem to začala číst, vždycky jednu knížku za půl roku. Skoro mě teď mrzí, že to bude končit.
      Jo, velký Percy je ještě roztomilejší ňouma než malý Percy. Začíná to v 5 PJO a v Bozích Olympu se to ještě umocňuje :) Pevně věřím, že až se k tomu dostaneš, budeš nadšená...

      Vymazat
  9. Už delší dobu uvažuju, že se do téhle série pustím a ty jsi sakra přesvědčivá, takže jop.. jdu do toho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, doufám, že se ti to bude líbit! ;)

      Vymazat
  10. Krásny dizajn!
    ja sa priznám, že som čítala len prvé tri , ale rozhodne som sa zamilovala.. možno nie do Percyho, predsa len je na mňa už trochu mladý :D ale do písania, sarkazmu (bože jak ja milujem sarkazmus a iróniu) a vždy keď vidím nejaký koment od Ricka tak je to vtipné :D a rozhodne mám v pláne dočítať všetky knihy. Len si treba správne naplánovať čas
    ale na moju obranu, šírila som Percyho ďalej a namotala som na neho svojho brata, ktorý mi momentálne nadáva, že kedy mu dám ďalší diel a po slovensky! tým vynahradujem, že ja som to ešte nedočítala, že? že? ešte sa budeš so mnou kamarátiť, že? že? :D
    a inak som rada, že soms a rozhodla prečítať si tento článok ráno keď som bola v práci ešte relatívne sama, lebo som sa tak chichúňaôa, že by to asi nerobilo dobre, keby nás tu bolo viac a ostatní by pracovali :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      Hmm, komentáře od Ricka ti přijdou vtipné? (hloupá otázka, ony prostě jsou vtipné :D ) Tweety pravidelně rozesílám na FB mezi ostatní Riordanofily, hlásíš se taky? O:)
      No dobře, šíření dál je vždycky polehčující okolnost. Ale už si přečti další díly... Pětka je skoro tak dobrá jako následující Bohové Olympu :)

      Vymazat
    2. hlásim :D
      je to na pláne do konca tohto roka!!!
      smutné je, že vlastne môj brat ma predbehol :D

      Vymazat
  11. Panebože, já už bych fakt konečně měla ve čteni pokračovat!!! Četla jsem první dva díly originální série a pak jsem se už nějak neodpíchla ke třetímu. Navíc jsem toho stihla spousta zapomenout, bohužel. Ale hodně se mi to líbí, o tom žádná :) Super článek, který mě jen utvrdil v tom, že si Percyho budu muset přečíst komplet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a "dětské" knihy čtu v jednom kuse!!! Moje nejoblíbenější série spolu s Harrym je zase CHERUB, kde je postavám ze začátku taky 12 (některým i méně) a stejně to jsou nejlepší příběhy v historii lidstva, protože Robert Muchamore by si s Riordanem mohl podat ruce :D

      Vymazat
    2. Měla, to bys měla 3:) Pak je to ještě lepší...
      Cheruba znám, to četla kamarádka, takže jsem o těhle špionech něco slyšela... Škoda, že jsem se k tomu nedostala jako mladší, dneska už mě to nějak nelákalo, asi že je tolik dílů :)

      Vymazat
    3. Já to taky četla až když jsem byla starší a baví mě to stále, i když mi táhne na 22 :D Ale každý má své srdcovky, že? :)

      Vymazat
    4. Já si říkám, že by se mi to velice pravděpodobně líbilo, jen se mi do toho nějak nechce. :D Občas se mi to stává, nedá se nic dělat, leda bych na to ze všech stran slyšela chválu, ale to se u Middle Grade série asi jen tak nestane, no...

      Vymazat
  12. Tenhle článek je naprosto parádní Anež! Úplně tě za něj miluju a to mě vlastně ke čtení nemusí přesvědčovat, protože mám Percyho taky mooooc ráda!
    A zase jsem si pustila kousek toho videa...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To video... Kdo ho jednou vidí, je ztracen a stále se vrací :D Ideální prokrastinace před maturitou, pamatuj má slova! ;) :D

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)