neděle 23. listopadu 2014

Claire Belton – Já, košišta | Nic jako „příliš roztomilé“ není

Jak zrecenzovat Košištu:

  1. Začni číst knihu ve chvíli, kdy ji dostaneš do rukou.
  2. Pozor ať nezakopneš cestou ze schodů!
  3. Přečti si ji znova v metru.
  4. Směj se. Hodně.
  5. Ignoruj lidi v metru, kteří na tebe vrhají divné pohledy.
  6. Doma si znova přečti Košištu.
  7. Snaž se nešišlat.
  8. Pjotoše šišlání še něhodí.
  9. Otevři počítač, že budeš psát recenzi.
  10. Prohlížej si místo toho obrázky Košišty na internetu!


Kočičku Pusheen určitě všichni znáte – minimálně z Facebooku, protože se vždycky najde někdo, kdo v odpověď pošle nějakou šílenou Košišťáckou „samolepku“. Když jsem ji poprvé viděla já, tak jsem pochybovala o zdravém rozumu odesílatele (přeci jen, Pusheen á la jednorožec je trochu silné kafe), ale postupně jsem si tuhle tlusťoučkou, chundelatou a heboučkou (člověk si musí umět domýšlet) košištu zamilovala. To, že mám mnohem ráda kočky než psy, mi v tom pomohlo.

Abych vás trochu vzdělala – jméno Pusheen pochází z irského puisín, což znamená koťátko. Není to prostě roztomilé? Ono je to vlastně roztomilé v jakékoli variantě. Jen Pušín prý zní jak Mirek Dušín. A to Košišta rozhodně není. Sní na co přijde, sedne si tam, kde vám nejvíc překáží a (nejen) při přípravě pizzy nadělá všude brajgl, je přece kočka! Ale navzdory tomu si stejně nakonec najde cestu do vašich srdcí. Do mého tedy určitě. Právě teď mám třeba místo očí srdíčka. Lepší by to nebylo ani kdyby byla červená.

Při výše zmiňovaném prohlížení internetu jsem narazila na košištin blog. Asi si říkáte, proč byste si měli kupovat knihu, když je toho tolik na internetu. Ovšem po důkladném pátrání (a po sváče, dostala jsem ze všeho toho jídla v Košiště hlad (dvakrát)), jsem si skoro jistá, že v knize je spousta nových věcí, které na internetu nenajdete. A zase na druhou stranu, na internetu jsou věci, které v knize nejsou. Třeba bude další kniha!

Pusheen mě naučila spoustu věcí, třeba jak rychle měnit své nálady:
Štěstí – přečetla jsem celou Košištu.
Strach – bude ještě něco?

Nebo jak spravit stávkující počítač: zkoušeli jste to shodit ze stolu? A co takhle na to zírat? Ne? Tak si na to zkuste sednout. Vaše kočka vám s tím jistě ráda pomůže.

Pusheen – Já, košišta je ideální dárek pro všechny milovníky koček a pro každého, kdo s vámi kdy „komunikoval přes kočky“. A pokud jste ten někdo vy, tak je Košišta ideální dárek pro vás. Loštomilosti Roztomilosti není nikdy dost. A jídla. A teď mě omluvte, jdu se ještě jednou lošplývat rozplývat nad košištou.


Chtěla bych poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku!

Autor/ka: Claire Belton
Originální název: I am Pusheen the Cat
Série: není
Datum vydání: USA: 2013 / CZ: 2014
CZ překlad: CooBoo, Kamil Houska
SK překlad: CooBoo, Martin Polakovič (díky Neliss za info!)
Počet stran: 192 v CZ, brožovaná
Cena: 199,-Kč
Moje hodnocení: 100%
Hodnocení na Goodreads:  4,16 při 1 960 hodnoceních

14 komentářů:

  1. Loštomiloušký, pokud ji nedostanu k Vánocům, koupím si jí, to je jasný. Mirka Dušína :D Nevěřím, že jsi použila moji "hlášku" :D
    No prostě boží.
    Koláč!

    OdpovědětVymazat
  2. PUŠÍN!!
    *v hysterickém záchvatu omdlívá*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. *přitáhne kbelík vody a vylévá ho na zemdlenou postavu*

      Vymazat
  3. Made my day! :D Loskošný! Ňuňuňu!
    A jdu si dát obkladek...

    OdpovědětVymazat
  4. Pusheen jsem četla v anglické verzi a málem jsem se během čtení rozplynula...asi 1000x :D Prostě Pusheen je jedna z nejúžasnějších kreslených roztomiloučkých postaviček (v závěsu za Pinkie Pie samozřejmě!).
    Miluju ji a chci Košištu vlastnit. Nevím ale, jestli se někdo odhodlá mě podarovat touhle ultimátní roztomilostí, nebo si ji budu muset schrastit sama :) Super recenze!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pinkie Pie! Poslední dobou jsem obklopena poníky.
      Třeba dostaneš k Vánocům! :)

      Vymazat
  5. Já jšem ťaky košištový šlověk... Takže moc díky za skvělý tip, u nás jsme kočičí rodina. Všichni příbuzní mají aspoň jednu kočku, takže kniha asi bude putovat skrz na skrz celou rodinou ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač! Tak jen pozor, aby si na knize nějaká košišta nechtěla brousit drápky. Na to by byl lepší ten Destrukční deník! :D

      Vymazat
  6. ňuňu, ako správny fanúšik Pusheen je toto pre mňa must-have! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Košištu mám v plánu si pořídit k Vánocům. Je kjútózní (moje úchylné slovo, znamená "roztomilá"). Jsem ráda, že nejsem jediná, komu se košišta Pusheen tolik líbí. V jejích internetových komiksech se docela vidím, i když opravdu nejsem kočka.
    :3

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)