sobota 22. listopadu 2014

Narozeniny jednoho nakladatelského „dítěte“

Zdá se, že je tento týden mým osudem psát samé narozeninové články, ale na rozdíl od toho minulého vás tenhle bude jistě velice zajímat. Včera byl totiž slavný den! Naše oblíbené nakladatelství CooBoo slavilo 5 let od svého založení a já jsem spolu s několika dalšími blogery a čtenáři dostala pozvánku na oslavu, na kterou dorazili i redaktoři, grafici, překladatelé a spousta dalších významných osob, bez nichž bychom se nedočkali tolika kubulínských knížek. Hrozně jsem se na oslavu těšila, má očekávání byla nemalá a troufám si tvrdit, že mi je ten den (večer) splnil.

Protože se na narozeninovou oslavu sluší přijít s dárkem (kdo nepřišel s dárkem, měl by se nad sebou zamyslet), daly jsme s Hančou, Kath, Bětkou, Vendy a Anet hlavy dohromady, vymyslely něco poťouchlého a před samotnou oslavou jsme vyrazily s Hančou na nákupy. Okoukly jsme nové nákupní centrum Quadrio, kde to stále ještě voní novotou, a pak jsme se pěšky vydaly do kavárny Era na Jungmannově náměstí, a cestou jsme jenom dvakrát (nanejvýš třikrát) špatně zabočily. Mám radost, že i po tolika letech jsou v Praze zákoutí, která mě dokáží překvapit. Kdybych všechno znala, byla by to přece nuda, no ne? NO NE?

Jakmile si všichni posedali na místa, slova se ujali lidé z nakladatelství a šéfredaktorka CooBoo Tereza Pecáková nám povídala něco málo o vzniku nakladatelství. Původní návrhy názvu byly třeba Laputa, Fénix (Tento název prý nakonec ukořistila firma vyrábějící pivo. To je moudré řešení. Při výrobě piva by se případný požár způsobený ohnivým fénixem líp hasil než v prostředí plném papíru.) nebo GO! Nakonec to skončilo u CooBoo, protože přece vydávají samé cool books, a cooboo navíc v jazyce aboriginů znamená „dítě“. Co se týče loga, pochytila jsem pouze tolik, že je pořád špatně a může nebo nemusí souviset s Kubulou a Kubou Kubikulou a technickým redaktorem Lubomírem Kubou.

Nejprodávanější knihy jsou: Deník malého poseroutky, One Direction, Monster High, Divergence, Rudá jako rubín, Drakie a poměrně čerstvé novinky Selekce a Škola dobra a zla. Měla bych si doplnit znalosti. Moje znalosti těchto bestsellerů mají velkou propast v podobě knihy o One Direction. Jak já jsem to bez toho vlastně přežila? První vydanou knihu nakladatelství nikdo nezná, byl to totiž Manga Shakespeare. Nebo schválně, znáte ho někdo? Měli bychom si hromadně doplnit znalosti, co říkáte? Od jeho vydání vyšlo v nakladatelství téměř 500 různých knih a dotisků a celkem se prodalo přes 1,5 milionu knih. Umíte si to představit? Já ne. Vím jen, že do pokoje by se mi to fakt nevešlo.

A ano, dělala jsem si poznámky. Bez poznámek by to nebyl pořádný sraz!

Zatímco se všichni vrhli na tombolu, dolaďovali jsme náš dárek. Teď mě sice nevidíte, ale ďábelsky se směju. Přinejmenším jedna osoba si totiž vždycky myslí, že jsem vtipná: já. Je to vtipný, protože je to pravda. I když to občas vůbec vtipný není. Tak nějak. Předávání dárku udělalo radost minimálně mně, doufejme snad i příjemcům, takže přeju pevné nervy při užívání dárku! A pozor na předávkování cukrem…

Když jsme se konečně dostali k tombole, někteří už šli podruhé, takže jsem bohužel neukořistila placku, kterou jsem chtěla, takže pro příště – musím se víc cpát! Vylosovala jsem si ještě dva plakáty, ale já nejsem plakátový člověk, takže jsem je tam někomu dala, ani nevím komu.

Ale kašleme nyní na materiální věci, mnohem lepší byli lidé! Popovídala jsem si totiž se spoustou prima lidí, seznámila se s překladateli, kteří studovali nebo studují na stejné škole jako já, takže se mi dostalo spoustu informací o náročnosti zkoušek. Já jsem pak ve škole mezi svými spolužáky strašně chytrá, protože toho hodně vím. Minimálně o vyučujících, v předmětech už to taková sláva nebude, tak aspoň něco.



A málem bych zapomněla! Měli jsme naprosto boží dort! S malinami! Hned bych si ještě dala. To bude asi tím, že mám hlad.

S přibývajícími hodinami účastníci akce postupně odcházeli a zůstali jen ti nejvěrnější (čtěte: my), takže jsme mohli mluvit otevřeně a popovídat si o knihách, které ani nejsou v edičním plánu (vím něco, co bych asi neměla říkat, závidíte mi?), o tom, jaké bych já osobně chtěla obálky (není nic důležitějšího)(že taky chcete šedou Verity?), o Rutě Sepetys, jak se správně čte Isla a o tom, jak máme všichni prostě stejný názor na jednu modrou ošacenou knihu, což je prostě boží.

Nakonec se osazenstvo nakladatelství přesunulo slavit někam dále, zatímco já s Hančou jsme se vydaly ke Kath venčit čivavu. V tomhle směru jsme byly ideální společnost, protože ani jedna nemáme rády, když na nás pes skáče, ale Bibi se nakonec ukázala jako docela milý společník. Hrály jsme na honěnou. Nejdřív jsem já honila psa, pak jsem před ním utíkala. U Kath jsme samozřejmě nejdříve zakotvily před knihovnou a počítaly jsme, kolik knih bychom si odnesly. Já dvanáct, Hanča patnáct. Krásnou knihovnu Kath má. No dobře, krásné knihy taky.

Když jsem se konečně před půlnocí vydala domů, byla jsem sama se sebou velice spokojená. Ale jak je známo – všude dobře, doma nejlíp: ještě jsem si chvilku u sebe četla knihu. Super zakončení výborného dne.

Jaká CooBoo kniha je vaše nejoblíbenější? U mě to bude asi Rudá jako rubín, protože tu bych si nebýt CooBoo vůbec nemohla přečíst :)

14 komentářů:

  1. A pak že tvůj report bude nuda! Tse! :D Ájla neÁjla, stejně je to Isla a basta! :D No a nesmíš bejt takovej dobrák, měla sis lokty prorazit cestu a říct "uhněte, já chci odznak!" :D Tek třeba někdy... příště... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak ty vůbec čteš Étienna, nějak děsivě po španělsku, že jo? Mám se bát? :D

      Vymazat
  2. Já často takovéto reporty vůbec nečtu, ale v tvém podání mě to baví. =) Pamatuji se, že jsem tu už nějaký jiný četla a byl také parádní, jde ti to mimořádně.
    Z CooBoo bohužel doma moc knížek nemám, ale teď by mi měly přijít Safír a Smaragd, abych doplnila trojici k Rubínu. Takže se s výběrěm té nejoblíbenější asi shodnu s tebou (ehm, vybírám ze dvou knih, co mám v knihovničce).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju :) Já jsem včera byla ještě v práci, tak jsem si říkala, že než to napíšu, tak už si to všichni doysyta přečtou jinde, že proč to vlastně píšu, takže jsem ráda, že to někdo přečetl :)
      Safír a Smaragd, <3, ať se ti líbí :))

      Vymazat
  3. Už čtu čtvrtý report z naší akce a pořád mě to baví :D Jak už jsem psala u Kath, dárek se fakt fakt fakt vydařil, děkujem za něj a už se těším, jak se do něj pustím!
    A jsem ráda, že došlo na nějaké to povídání s překladateli a tak, to byl totiž jeden z hlavních účelů té akce, abyste se tak všichni pěkně navzájem trochu poznali :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bavila ta akce, druhý den jsem z toho mluvení byla málem ochraptělá :) Ale zato bohatší o nové informace a zážitky, a to je to, co se počítá. Epic win je stejně ta Selekce, hrozně jste mě (mile) překvapili :D

      Vymazat
  4. Úžasný report, ten zážitok ti závidím.:3 One direction bestseller unikol aj mne, hrozné niečo.:D Aaaa jednu naj CooBoo knihu? Veď to je nemožné!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic není nemožné, musí se chtít! :D
      Ale tak, přece 1D forever! <3 :D

      Vymazat
  5. Mimochodem, přijde mi úžasně roztomilé, jak jsou čtyři "podpisy" na přáníčku napsané úplně stejně :D :D Ale teda toho Kubulu a Kubu Kubikulu mi musíš vysvětlit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, já neumím měnit písmo na požádání! :D Pošťák po mně vždycky chce podpis a přepis, a tak mu to napíšu dvakrát stejně...
      Zkusím vysvětlit zítra ;)

      Vymazat
  6. Zní to jako super akce. Škoda, že jsem tam nemohla být :( :D
    Jinak, jak se teda čte ta Isla? Já bych to jako správný čecháček četla jako Isla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ájla. V angličtině to píšou "Eye-lah. Like island without n." :)

      Vymazat
  7. Muselo to být skvělé, škoda že jsem tam nebyla...
    Úžasný report!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, a ano, bylo to opravdu výborné! :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)