úterý 17. listopadu 2015

Jeden kulatý článek plný patetických frází aneb 5. narozeniny

Je to tak. Dneska mám já a tady můj blog první kulaté výročí. 17. listopadu 2010 jsem napsala První článek. Pět let! Mám pocit, že většinu klišoidních frází už jsem vyplýtvala při předešlých narozeninách, ale nebylo by to správné výročí, kdybych si je nezopakovala, že?

Tak tedy pojďme na to! Říkám to každý rok, ale každý rok mě taky zas a znova překvapí, že jsem s blogováním vydržela tak dlouho. A že mě to pořád baví.

Bez blogu bych dneska asi byla někde úplně jinde. Totiž, sedím teďka doma u počítače, a to by asi zůstalo stejné, ale tak celkově, v životě. Nepoznala bych spoustu skvělých lidí. Asi bych byla na jiné škole. Možná bych vůbec neměla nakročeno k té kariéře, k níž (doufejme) směřuju teď. Jsem prostě dojatá a mé plácání nemá žádnou informační hodnotu.

Ale musím prostě jako vždycky poděkovat. Vám, mým čtenářům, za to, že čtete plody mé (místy choré) mysli. Za to, že píšete komentáře i přesto, že občas odpovídám až po deseti dnech. Za to, že jste na mě nezanevřeli, když moje aktivita nebyla zdaleka taková jako když jsem začínala. Díky, díky, díky!

Samozřejmě bude soutěž. Ještě ne dneska, ale mám přislíbené moc pěkné ceny, takže se můžete těšit.

A protože je dneska toho sedmnáctého listopadu, chtěla bych na závěr připojit i jedno zamyšlení. Nemnoho lidí se mě už ptalo, proč vlastně čtu. Proč čtu tolik, proč čtu pořád. Odpověď na to není jednoduchá.

Sedmnáctý listopad je v naší zemi symbolem svobody, statečnosti a odvahy postavit se proti něčemu, co si myslíme, že není správné. Nebo to možná tak mám jen já. Ale hlavní je, že takovéhle věci jsou důležité celý rok, nejen dneska. A knihy nám to připomínají dnes a denně. Ať už jde o knihy pochybné literární kvality, kterými by sofistikovaní literární vědci pohrdli, nebo o vysoce ceněnou klasiku. Knihy jsou domovem příběhů, které s sebou nesou poselství o odvaze, toleranci, solidaritě, skromnosti, ochotě, laskavosti, lásce (a zdaleka to nekončí a nezačíná jen romantickou láskou) a dalších věcech, které jsou hodné pozornosti, obdivu nebo zamyšlení.

A to je jeden z hlavních důvodů, proč čtu. Abych si neustále připomínala, co to znamená být člověk, být lidská bytost.

Takže se mějte hezky a čtěte (třeba i můj blog :) )!

25 komentářů:

  1. Gratuluji ke krásnému výročí :) Pět let je úctyhodná doba a všichni jsme vážně rádi, že ti to tak dlouho vydrželo :) Přeji ti dalších minimálně pět úspěšných blogovacích let, nebo minimálně tolik, kolik tě jich ještě budeš těšit a naplňovat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Týýýýjo! Docela se divim, že ten článek není pětkrát delší než normálně. :P
    Gratuluji. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není pětkrát kratší? Jsem se snažila :D

      Vymazat
  3. Tak to moc gratuluji. Doufám, že se toho já i můj blog taky někdy dočkáme :-P

    OdpovědětVymazat
  4. Gratulace! Pět let je opravdu krásná doba, snad ti to tu s námi vydrží ještě hodně dlouho ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Všechno nejlepší nejlepšímu blogu nejlepší blogerky! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale Karli, zas to nepřeháněj :)) Děkuju :)

      Vymazat
  6. Moc gratuluji a především obdivuji, že jsi dokázala u blogu vydržet celých pět let, pro mě je to neskutečně obdivuhodné, sama se blížím teprve ke druhému výročí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím dýl bloguješ, tím rychleji to utíká. Já mám pořád pocit, že je loni :D

      Vymazat
  7. Gratuluji, vydržet 5 let u psaní blogu je něco úžasného. :) Uvaha byla krásná. Přeji ti ještě mnoho let s blogem a spoustu dobrých knih. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Gretuluju a přeji mnoho úspěchů do dalších let ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Všéécko nejlepčí! A asi bych ti měla něco poslat, viď? Připomeň mi to zítra, jo? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díííík. Zítra jako dneska nebo zítra fakt zítra? Ty časné ranní hodiny tvého komentáře mě matou :D

      Vymazat
    2. Nemohla jsem spát, no :D
      Teď už zase zítra, prosím. Zkrátka až budu v kanceláři, ideálně ;)

      Vymazat
  10. Vše nejlepší do dalších blogovacích roků :))

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluji. :) Krásně napsáno, to o tom 17. listopadu. Přeji všechno nejlepší. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Stydím se. Sleduju tě na mé poměry bůhví jak dlouho (poslední dobu ne tak často, ale toho sis určitě nevšimla :D) a stejně propásnu takovou událost... Takže jako bych ti to psala před necelým týdnem: Všechno nejlepší a ať u blogování zůstaneš dalších 5 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase opožděně děkuju :) Taky doufám, že mi to ještě hezkou řádku dní vydrží :)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)