pátek 1. ledna 2016

Novoroční těšení na knihy

Ahoj všichni, doufám, že jste si pořádně užili poslední den v roce! Na ten následující rok vám přeju, aby se vám splnilo vše, co si přejete, abyste se co nejdříve naučili psát na konci letopočtu šestku (páni, letí to! Naposledy, když jsem psala v letopočtu šestku, jsem začínala na gymplu…) – a aby všechny knihy, na které se těšíte, vyšly co nejdříve.

A právě u toho těšení se na knihy chci zůstat. Trochu netradičně jsem se rozhodla odložit článek, ve kterém shrnu uplynulý rok, až na později. Vzbudila jsem se totiž s nesmírnou touhou napsat tenhle článek, udělat seznam všeho dobrého, co nás čeká. Samozřejmě, pořád ještě nevíme všechno. Spousta nakladatelství během roku vydá nějakou knihu, a dokud ji nevydají, tak o tom jeden nemá vůbec ponětí. Tady je ta kniha, na které jsme pracovali nejméně pár měsíců. Cože, my se nezmínili, že ji vydáváme? No, tak překvápko! A některá nakladatelství sice oznamují všechny plánované knihy, ale zase, rok je dlouhý, a na seznam ještě něco přibude.

Ale asi je dobře, že nevím o všem. To by pak ten článek musel být nekonečný, znáte mě.

Začneme knihami, které vyjdou v následujících třech měsících.

Na konci ledna by měla vyjít knížka, na kterou jsem dost zvědavá. V originálu se jmenuje Unspeakable, má nádhernou obálku a anotace mě dost nalákala. Česká obálka je taky pěkná, i když originál se mi líbil asi o fous víc. Odpusť mi. Megan vypráví o dívce jménem Megan (já vím, taky jsem to nečekala), která nemluví. Loni se totiž stalo něco hrozného a ona slíbila, že to nikomu nepoví. A pak se samozřejmě začnou dít věci. Ale co já vám budu převyprávět anotaci knihy, kterou jsem nečetla – anotaci si můžete přečíst sami. Já se prostě těším.

Půlnoční korunu mám doma anglicky, ale vsadím se, že spousta z vás se na pokračování Skleněného trůnu těší. Co jsem slyšela, druhý díl je o dost lepší a akčnější a zřejmě se máme na co těšit. Jen ať to kouká být dobré, když už jsem se pustila do série, která má naplánováno nějakých šest dílů. Taky na konci ledna.

A do třetice konec ledna. Dánská dívka bude v českých kinech v hlavní roli s mým oblíbeným hercem Eddiem Redmaynem, který mě ještě ani jednou nezklamal. Co se týče knižní předlohy, nejsem si úplně jistá, jestli ji chci číst, ale třeba se do ní pustím. Vyjde 27. ledna, film má premiéru 4. února.

V únoru naopak budou vycházet knihy, které už jsem četla. Unwind: Bez šance jsem recenzovala a tehdy jsem napsala, že pokud by měla vyjít ještě jediná dystopie v českém překladu, je to právě Unwind. Kniha je naplánována na začátek února, v Edici světový bestceler, pardon, bestseller, takže to bude mít zase zohyzděnou obálku tou zlatou skvrnou, ale co se dá dělat. Překladatel o knize prohlásil, že je to asi nejlepší young adult, co četl. No, to bych sice úplně neřekla, ale jak vidíte, máte se na co těšit. Pokud se vám líbil Labyrint, tak tohle je přesně pro vás.

Ale nebude jenom akce, bude i romantika a dojáky. Dám ti slunce plánuje nakladatelství na 15. února. Od Jandy Nelsonové už nejspíš spousta z vás četla Nebe je všude, a můžu vám říct, že Dám ti slunce je lepší. Nebe mě docela zklamalo, ze Slunce jsem sice nebyla nadšená jako jiní, ale pořád se mi to líbilo. Vypráví to dvojčata, Noah jako třináctiletý, Jude jako šestnáctiletá, všechno se prolíná a přitom budoucnost neprozrazuje to, co se stalo v minulosti, a celé je to moc hezky napsané. Některým lidem je prostě souzeno potkat se ve stejném příběhu.

Kdy přesně vyjde Vězeň noci a mlhy od Anne Blankmanové jsem sice nenašla, ale tipla bych si, že to bude někdy v tom únoru nebo březnu. Tahle kniha mě zaujala už před vydáním v originálu. Odehrává se ve 30. letech v Německu, hlavní hrdinku vychovává strýček Dolf, což není nikdo jiný než samotný Adolf Hitler. Chválila to autorka mé oblíbené Verity, takže si to prostě musím, musím přečíst!

Uvnitř mé hlavy of Francescy Zappii jsem už četla v originálu a je to jedna z mých TOP 5 za tenhle rok. (Neptejte se mě na pořadí, byla jsem ráda, že jsem zvládla vybrat těch pět.) Alex, hlavní hrdinka románu, trpí schizofrenií, takže si nikdy nemůže být docela jistá, jestli to, co vidí, je pravda, nebo si to jenom vymyslela. V originálu se to jmenuje Made You Up, tedy Vymyslela jsem si tě, a já celou dobu trnula, že co když hlavní hrdina není skutečný, co bych si pak počala??? Jinak to ale není nijak ždímač emocí, je to napsáno spíš odlehčeným způsobem. A ta obálka.

Druhý díl Havraního bratrstva, Zloději snů, mají vyjít na konci března. Já je mám už přes rok doma v angličtině, spolu s trojkou, a čekám na tu správnou chvíli, abych se do nich pustila. Z prvního dílu jsem nemohla být nadšenější, přesně ta Maggie, kterou jsem si zamilovala v Mrazení a kterou jsem pak marně hledala v jejích dalších knihách. A ještě lepší a lepšejší.

Serafina a černý plášť od Roberta Beattyho mě dostalo popiskem, že to je jako Škola dobra a zla. Škola dobra a zla je boží, takže se těším na konec března, kdy tahle knížka s pěknou obálkou vyjde v češtině. Tažení do Tearlingu je pokračování Královny Tearlingu, což je knížka, která se mi docela líbila a pokračování si nejspíš někdy přečtu. Uvidíme, jaké budou priority.

Na konci března vyjde i nejnovější knížka Richelle Mead, Neslyšno. Nějak už se mi do toho nechce – radši bych, kdyby autorka psala další díly série Věk X, namísto rozepisování dalších sérií. Co říkáte vy, pustíte se do nové Richelle? 23. března.

Jedna knížka trochu mimo ostatní. V Odeonu vyjde kniha Celeste Ng Vše, co jsme si nikdy neřekli. Anotace začíná slovy Lydia je mrtvá. To ale zatím nevědí…No já jsem zvědavá. Mohlo by to být zajímavé. Knížky, co vycházejí v edici Světová knihovna taky většinou zajímavé bývají. Tak uvidíme.

Tolik k prvním třem měsícům roku 2016 (a napsala jsem to napoprvé správně!). Teď už bych to asi měla zkrátit, abyste to vůbec stihli dočíst ještě dnes. U dalších knížek už buď nevím, kdy vyjdou, nebo prostě vyjdou později v roce a vsadím se, že půlce z nich datum vydání ještě posunou. Tak tedy… zavedení autoři a další díly sérií by měly jít rychle.


Kromě Půlnoční koruny vyjde letos i první díl nové série od stejné autorky, A Court of Thorns and Roses. Slyšela jsem hodně chvály. Skleněný trůn byla Popelka, tady máme akčnější a kouzelnější Krásku a zvíře… A když jsme u těch pohádek, třetí díl Školy dobra a zla!! Těším, těším, a těším!!! Stejně jako na závěrečný díl Stříbrné trilogie, která je tentokrát fakt stříbrná. The Kill Order je prequel k Labyrintu, takže radši nebudu číst, o čem to je, protože jsem ještě nečetla trojku.

Taky se můžete těšit na pokračování knihy Všem klukům, které jsem milovala. Všichni si přejeme, aby hlavní hrdinka skončila s naším favoritem, tak snad to v P.S.: I Still Love You vyjde. A konečně taky vyjde závěrečný díl Podsvětí od Meg Cabotové, s názvem kýčovitějším než kdy dřív: Láska v náručí smrti. Nevím, kdo téhle sérii vymýšlel české názvy, ale podle mě přečetl moc historických romancí. A aby toho kýče a klišé nebylo málo, vyjde i třetí a čtvrtý díl After – jupí! Víc sexy Hardina s vlasy jako mop!


Od Cassandry Clare se dočkáme Mechanického prince i Mechanické princezny. Obě knihy mám doma v angličtině, ale ještě jsem je nečetla. Tak třeba mě to české vydání ponoukne. V překladu by měla vyjít i kniha Rose Under Fire, která volně navazuje na Krycí jméno Verity. Podle některých čtenářů je ještě lepší než Verity, u mě asi o maličko slabší, ale to neznamená, že nebudu juchat, až vyjde v češtině. Budu, protože jinak bych to ani nebyla já! A když už jsme u té druhé světové války, vyjde i nejnovější kniha Ruty Sepetysové, Salt to the Sea, a jednou z jejích hlavních hrdinek bude sestřenice hlavní hrdinky knihy V šedých tónech. Ehm, to je nějak moc přívlastků najednou, doufám, že z toho jde pochopit, že hlavní hrdinka knihy V šedých tónech, Lina, má sestřenici, a ta bude hlavní hrdinka téhle nové knihy. Určitě to bude zase citový doják a těším se.


Těším se i na Byla jsem tu, nejnovější knihu od Gayle Formanové, která se zabývá tématem sebevraždy. A vážnějších témat bude víc, třeba v Když stromy mluví od Laurie Halse Anderson, což je už starší knížka, a jsem ráda, že u nás konečně vychází. Možná jste ji zaregistrovali v originále nebo ve filmové verzi. Speak je totiž film, v hlavní roli s Kristen Stewart (ještě před Stmíváním). Já ho viděla a překvapivě to bylo dost dobré, takže se na knihu hodně těším. Simon vs. homo sapiens jsem přečetla letos v létě. Není to zas takové terno, ale při čtení jsem se dost bavila, je to zábavné, milé, úsměvné. A je tam i Harry Potter. Nevím, jestli je Harry Potter třeba ve Why We Broke Up, ale je tam prý spousta pěkných ilustrací a popisuje to příběh páru a důvody, proč se rozešli. Jsem zvědavá, jestli to bude mít šťastný konec!


A pak je tady Magnus Chase and the Gods of Asgard, série od Ricka Riordana, tentokrát s norskou mytologií. Jak přijde na strýčka Ricka, tak moje těšení nezná mezí, znáte mě, tak jsem ráda, že to Fragment vydává. Off The Page je kniha, o které nevím zhola nic, ale líbí se mi název a obálka. Od Jodi Picoultové jsem už četla dvě knihy a měla jsem z nich tehdy smíšené pocity, tak jsem zvědavá. A tuhle knihu prý napsala spolu se svou dcerou. Teď jsem si přečetla, o čem to je, o pohádkách, vílách a princích, kteří vejdou do skutečného světa, to si chci přečíst! Ale… ale vypadá to, že je to druhý díl? A nevypadá to, že by u nás vyšel první. Teď jsem zmatená. U pohádek tedy ještě zůstanu, s knihou The Wrath and the Dawn. Jediné, co o ní vím, je, že to bude něco s pohádkami Tisíce a jedné noci. Tak se necháme překvapit…

Ještě pár posledních knížek. Na konec roku (takže to určitě posunou do roku 2017, vsadím se, že jo) chystá YOLI knihu Potkám tě ve snu od Lucy Keatingové. Hlavní hrdince se vždycky zdálo o Maxovi. Spolu podnikli spoustu věcí, a zamilovali se do sebe. A pak jednoho dne ho potká naživo… Jej, to zní dobře. Doufám, že to i dobré bude. A poslední: máte rádi Benedicta Cumberbatche? To jste asi viděli Kód Enigma, kde hrál v hlavní roli. V květnu vydá Jota knižní předlohu filmu, biografii Alana Turinga: Enigma.

Tolik k českým knihám. Co se týče knih v angličtině, nemám o nich takový přehled, většinou mě spíš zaujmou až poté, co vyjdou a lidé okolo mě je začnou číst. Ale něco přece mám.


Pojďme začít s knihou, na kterou jsme všichni čekali roky. VYJDE SEDMÝ MEDIÁTOR!! Mediátor je to nejlepší, co Meg Cabotová napsala, a já jsem od ní přečetla nějakých 40 knih, takže můžu docela slušně říct, že jsem to dobře prověřila. A teď vyjde sedmý díl! Dospělácký Mediátor, sarkastická Suze a Jesse! Omluvte mě, jdu poskakovat po pokoji jako šílenec, který jsem. Remembrance vyjde 2. února.

Únor bude asi pěkně zajímavý, poněvadž vyjde i Radio Silence, druhá kniha od Alice Oseman, což je autorka knihy Solitaire a narodila se ve stejný rok jako já. Solitaire bylo dost dobré, ale víc než zápletka se autorce vydařily postavy. A jsem zvědavá, jaká bude její druhá kniha. Jestli lepší nebo horší nebo stejně dobrá a prostě se na to moc těším. Už 25. února, to uteče raz dva.

V březnu vyjde nová Cassandra Clareová, první díl série The Dark Artifices – Lady Midnight. Koukám na CC už trochu ošklivě, protože by si mohla vymyslet něco nového než smrtelné ohrožení, ve které se ocitá svět lovců stínů. Nevím, jestli tuhle novou sérii budu číst. Vzhledem k tomu, že si zápletku autorka připravila už v posledním dílu série Nástroje smrti, jsem na ni trochu naštvaná, protože teď se chci dozvědět, jak to dopadne. 26. dubna vyjde The Raven King, čtvrtý díl Raven Boys od Maggie Stiefvaterové! Je mi jedno, že jsem ještě nečetla dvojku a trojku, podívejte se na tu obálku! Jen ať je to celé dobré jako první díl. Nebo lepší. Já se na to tak těším! A ta obálka!


Květen – skryjte se před úžasností Apolla! Je to tak, Rick Riordan píše novou sérii o olympských bozích, a počítám, že se objeví staří známí, ale hlavní hrdina je tentokrát Apollo! Však víte, haiku, úžasnost, he’s so hot and not just because he is the sun god, Apollo! Nejsem si jistá, jestli mé srdce tenhle rok přežije, s tolika úžasnostmi, jestli dřív nebude infarkt. The Hidden Oracle, 3. května. Ve stejný den vyjde i nová kniha Morgan Matsonové, The Unexpected Everything. Nejsem nijak velkou fanynkou téhle autorky, ale její knihy se pěkně čtou a tahle má hezkou obálku, tak jsem ji sem přidala.

Znáte ten pocit, když uvidíte knihu, která vás zaujme, a pak si přečtete anotaci, a je to všechno, co si chcete právě teď hned, nejlíp ještě včera, přečíst – a pak zjistíte, že vyjde až za půl roku? Přesně tohle se mi stalo s knihou You Know Me Well. Zastavila jsem se při listování po zdi, protože mě zaujal název. Klikla jsem na to, protože mě zaujalo, že to napsal David Levithan (pak teprve jsem zjistila, že ještě s jinou autorkou). Přečetla jsem si anotaci a narůstal ve mně pocit, že to hned teď chci číst. A pak jsem došla na konec anotace a tam bylo datum publikace, 7. června 2016, a já ze sebe vydala výkřik jako Luke Skywalker, když se dozvěděl, kdo je jeho otec. Nééééééééééééééééééééééééééé. Tak teď čekám. Na červen. Jo, to bude na dlouho.

14. června vyjde další knížka Summer Days & Summer Nights. Je to stejné jako Dárek z pravé lásky, taky to editovala Stephanie Perkinsová, ale kromě ní do letní antologie přispěli jiní autoři. Většinu z nich ani neznám, ale asi si to stejně přečtu. Povídky vůbec nejsou jednou za čas špatné. 28. června pak vyjde Run, nejnovější kniha Kody Keplingerové. O dvou dívkách, které jsou každá jiná, a přece se z nich stanou nejlepší přítelkyně. Bo má špatnou reputaci, Agnes chrání před světem její matka – Agnes je totiž slepá. Tak uvidíme. 

Nakonec tři knížky, které jsou až za dloooouho. The Inexplicable Logic of My Heart je kniha od Benjamina Allireho Sáenze, autora knihy Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru, a přísahám, ten člověk mě svými dlouhými názvy knih jednou zničí, ale píše dobře, takže mu to odpustím. Jeho nová kniha (nebudu opakovat ten název) ještě nemá ani obálku ani pořádnou anotaci, a datum vydání taky není, jen že to asi vyjde 2016, ale ten název se mi líbí, tak se těším.

Stejné je to i v případě knihy London Belongs To Us od Sarry Manning. Děj se odehrává během jedné noci v Londýně, napsala to moje oblíbená autorka, obálka ani datum vydání zatím není. No, proč bych se nemohla těšit, nebo alespoň být lehce zvědavá? A borec na konec. Heartless už datum vydání má, bude to 8. listopadu, a jelikož to napsala Marissa Meyerová, autorka Měsíčních kronik, víc vědět nepotřebuju, bude to úžasné. Autorka se drží svých osvědčených převyprávění, tentokrát je v centru Srdcová královna z Alenky v Říši divů. Jupí!

Tak, a na co se těšíte vy?

Otázka na závěr: co jsem použila víckrát? Těším se nebo jsem zvědavá? Kdo to spočítá, má u mě symbolického zlatého bludišťáka.

P. S.: Nedávno se mě někdo ptal, jak dlouho mi trvá napsat článek. Tenhle skoro 5 hodin. Tak doufám, že někdo dočtete až do konce :D

12 komentářů:

  1. Wow, to bude ale náročný rok, samé skvosty! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. A co to těším se a jsem zvědavá, to by nebylo? (Mně se to hrozně nechce počítat, ale zajímalo by mě to :D)

      Vymazat
  3. Jo, bude z ceho vybirat, jen aby to bylo kam davat :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Sakra, už jsem zase zapomněla, co všechno z tvého seznamu mě zaujalo. :D Everything I never told you, You know me well, Dreamology a další knížky. Sakra, já letos měla číst to, co mám doma, ne koukat po novém. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V ideálním případě zvládneš obojí :D

      Vymazat
  5. Hrozně se těším na Půlnoční Korunu, asi si ji dám jako odměnu po zkouškovém! :D Pak samozřejmě na závěrečný díl Školy Dobra a zla, na Zrcadlení od A.G. GHoward, na Dědičku od K. Cass a další, mohla bych pokračovat do nekonečna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jako odměnu po zkouškovém plánuju spoustu spánku, neomezeně, zadarmo pro všechny (tedy pro mě i pro mě) :D

      Vymazat
  6. Pěkné knížky. :) Já se těším na Off the page (taky o ní nic nevím, ale stačí mi název a obálka:)), Rose under fire (Krycí jméno Verity bylo zkrátka úžasné) a Neslyšno. Jinak, z knížek, keré tu nemáš, netrpělivě očekávám Winter ze série Měsíční kroniky a Bellagrand od autorky Měděného jezdce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, Winter! Na Winter jsem zapomněla, já jsem ji už četla v angličtině, ale ona určitě vyjde někdy letos, hm... :D
      Ale Bellagrand už vyšla, ne? V prosinci, pokud vím.

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)