úterý 5. dubna 2016

Březnové shrnutí | „Nemáte to přesně?“

V minulém shrnutí jsem si přála jaro a vypadá to, že už se tu konečně usadilo, tak prosím nikam nechoď, jaro! Aby to nedopadlo jako s březnem – sotva přišel a zase odešel, opravdu netuším, kam se poděl. Dělala jsem kopu věcí do školy, po půlnocích prokrastinovala s filmy Woodyho Allena, prodávala jsem na křtu druhého JůTubera (takový úspěch jsem upřímně nečekala; všechno jsme vyprodali – JáJůtubera 2 i koruny, dvoukoruny, pětikoruny, desetikoruny a dvacky… Ať žije věta „Nemáte to přesně?“) a rukama mi v Albatrosu prošlo přibližně milion pohlednic na Noc s Andersenem, které jsme s Kath počítaly a dávaly do obálek. Skoro jsem napsala esej (už ji nechci ani vidět, což je problém, protože není hotová) a uspořádala soutěž (k té více později). Ale stejně nevím, kam se mi ten březen poděl.

Přírůstků bylo tenhle měsíc o něco víc, ale stále jsem si nic z toho nekoupila, ještě pořád to mám zakázáno. A vůbec se nechodím koukat na BookDepository do košíku, kdepak. Od CooBoo jsem (asi?) za JůTubera dostala Serafinu a černý plášť, za Andersena mám Vlak naděje a Mandolínu kapitána Corelliho a ještě třetí knihu, kterou jsem pro velký úspěch s Bětkou vyměnila za Šťastnou knihu, abych si mohla kdykoli připomenout, že mám být proč veselá. A nakonec jsem od Kristie dostala 10x Kindred Spirits, protože na BookDepository byli tak hodní, že jí poslali 50 kusů. S velkou slávou jsem je rozdala a jednu jsem si nechala pro sebe :-)

Co mi nepřibylo do knihovny, a to navzdory snahám redakce:
Já Jůtuber, jedna ani dvě.

Na začátku března se u mě rychle soutěžilo. Vybrat vítěze a poslat jim knihy jsem zvládla rychle, ale s vyhlašováním je to u mě vždycky na delší dobu. Tak tedy – slečny už to samozřejmě ví, ale pro vás ostatní – knihy si u mě za své odpovědi vysloužily Michaela P., Kristýna z blogu The Book Talk a Katka S. Ale musím říct, že výběr byl těžký, nejradši bych odměnila tak dvacet lidí, odpovídali jste mi krásně. Chtěli jste se podívat do časů Jane Austenové, do viktoriánské Anglie, do časů Jane Austenové, do 20., 60. i 80. let minulého století, do časů Jane Austenové, do pravěku i středověku, do antického Řecka, do časů Jane Austenové, do Skotska za Jamiem z Cizinky, do budoucnosti za svými potomky a už jsem zmiňovala časy Jane Austenové?

Přečtených knih bylo za březen 14, ale hodně z nich jsou kraťoučké věci, tak ne že zase budete říkat, že nechápete, jak to stíhám. 4 byly v angličtině (musím se víc snažit), 4 ve verších, 1 drama a 1 komiks.

A teď už k přečteným knihám. Serafina a černý plášť byla jako návrat do dětství, velmi se mi líbila. Dobrodružný příběh s odvážnou hrdinkou a krásnou obálkou. Recenze bude (už je napsaná!). Vězeň noci a mlhy se mi taky líbil. Mám ráda historické knihy, tohle byl zase trochu jiný pohled na Hitlera. Menší výhrady jsem měla, ale víceméně jsem spokojená. Více v recenzi (ta už je dokonce i publikovaná!). Will Grayson, Will Grayson. David Levithan a John Green. Nečekala jsem, že pro mě bude jejich spojení taková trefa. Na začátku mě víc bavil Levithanův, ale postupně jsem si oblíbila i Greenovy části. Recenze bude (ještě není, jsem věčný odkladač).

V březnu jsem opět sáhla po své nekonečné sbírce knih od Sarah Dessen. Přečetla jsem její krátkou povídku Infinity a delší knihu Along for the Ride, která mě zaujala, protože její hlavní hrdinka v noci nemůže spát. Já taky občas nemůžu spát. No, a pak už to byla ta tradiční Sarah Dessen. Co vám ale musím doporučit všemi deseti je komiks Nezadaná. To je nutné čtivo pro každou dámu i slečnu, ať už nezadaná je nebo není. Myslím, že se v mnohým situacích poznáte. Já jsem si to pro jistotu přečetla několikrát a hodně jsem se zasmála.

Občas se pustím do knížky, ani vlastně nevím jak. Přesně to byl i případ knihy I Don’t Want to Be Crazy, která je o dívce, která trpí návaly paniky (a nenamáčí ten příběh to do růžové vaty jako třeba jistá Zoella) a je to napsané ve verších. Kniha se mi líbila („líbila“ je asi kvůli tématu výstižnější), ale mám pocit, že mi tam nesedly ty verše – občas na mě to kouskování do veršů působilo trochu vyumělkovaně a jen proto, aby to bylo veršované… ale některé pasáže se povedly, jen to asi nemuselo být veršované celé. Ale to je spíš můj pocit, nevím.

V poezií pro velký úspěch ještě nekončím (ani zdaleka). Zase jsem někde narazila na úryvek z básně Sylvie Plathové, což ve mně vyvolalo dojem, že si od ní něco chci přečíst, tak jsem si vypůjčila její sbírku Ariel, a protože jsem extrémně chytrá (zde prosím přidejte ironii), půjčila jsem si to v angličtině a většině jsem stejně nerozuměla. Ale pár básní se mi líbilo. Možná bych mohla zkusit překlad. Také jsem konečně přečetla Sběratele od Johna Fowlese. Trvalo mi to docela dlouho a pořád jsem nějak nevěděla, co si myslím. Rozhodně je to velice působivá kniha, a nepochybně stojí za přečtení. A pro ty z vás, co jste to četli – který pohled vás bavil víc, Mirandin nebo Frederickův?

Vyšetřování ztráty třídní knihy je další cimrmanovská hra („Na to se musíš koukat, ne to číst!“ – point taken, ale stejně to dál budu číst, promiň :D). Na České nebe asi nic mít nebude, ale stejně se u toho vždycky pobavím. U čeho jsem se naopak moc nebavila je kniha Jana Beneše Až se se mnou vyspíš, budeš plakat, která není ani zdaleka tak zajímavá jako její nadpis, většina povídek mi přišla o ničem a celé je to takové… nijaké. Sedmikrásku od Jaroslava Durycha jsem četla přes Velikonoce už podruhé, protože se ji pokouším rozebrat ve výše zmiňované eseji. Kniha samotná je taková milá, pohádková. Určitě jedna z lepších klasik.

Spodní vody je sbírka poezie od Antonína Brouska, kterou jsem četla do školy. Nějak nevím, co bych o ní řekla. Nakonec tedy Démon od Lermontova, kterého jsem si sehnala docela spontánně po kamarádčině prohlášení, že kam se na Démona hrabe Oněgin! Líbilo se mi to. Ale pořád mám radši Oněgina.

A to je ode mě za březen asi všechno. Mějte se krásně a čtěte!

8 komentářů:

  1. Parádní shrnutí a úžasná bilance přečtených knih :) Za výhru v soutěži jsem Ti tak nějak "oficiálně" děkovala ve svém měsíčním shrnutí nových přírůstků, ale protože nevím, zda jsi ho viděla / četla, tak Ti samozřejmě ještě děkuji tady - za naprosto skvělou soutěž, za to, že jsem díky Tobě poprvé v životě něco vyhrála a za strašně milé setkání, které bylo bohužel hodně rychlé (proklatá práce!). Doufám, že se ještě někdy někde potkáme, takových příjemných lidí zase tolik nepotkávám :) Takže Ti ještě jednou ze srdce děkuji <3 Měj se nádherně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a za výhru nemáš vůbec zač, zasloužila sis ji svou odpovědí :)

      Vymazat
  2. Úplně úžasný článek a neuvěřitelná bilance přečtených knih :)
    Z Tvého výběru - Sběratele jsem četla před strašně dávnou dobou a dodnes nevím, který pohled byl lepší. Nicméně kniha mi zůstala v hlavě a považuji ji za dokonalou. Obálka Serafíny je vážně povedená, ale nejsem si tak úplně jistá, jestli je to zrovna čten pro mě. Komiks Nezadaná bych možná pro pobavení zkusila, tak uvidíme, jestli se k němu někdy nějakým způsobem dostanu.
    Poezii nemusím, takže Tě obdivuji, že ji tolik čteš a navíc, že máš i odvahu, pustit se do ní v angličtině :)
    Přeji Ti, aby se měsíc duben vydařil tak jako březen a stejně jako Ty doufám, že se nám počasí nepokazí.
    Měj se nádherně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti :) Mě asi víc bavila Miranda, protože Frederic byl až moc uvěřitelně... psycho, tak bych to řekla :D
      Nezadanou určitě zkus :)

      Vymazat
  3. Ty čteš i ze spaní, jinak to není možný :D A pobavilo mě "Co mi nepřibylo do knihovny" - nápodobně, Jůtuberům odolávám (vlastně i jejich vedím, když jsme u toho). Knížek přibylo dost i přes nakupovací zákaz, to je super :) A vůbec to vypadá na hodně příjemně strávený březen. A na Cimrmana se taky někdy musím vykopat, už to plánuju XY let a furt nic, ale občas na ně koukám na Youtube (což se ovšem nedá srovnávat) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc nespím, myslíš, že je to tím? Stejně nevím, co pořád máte. Před 4 rokama jsem klidně přečetla 19 knih za měsíc, bez mrknutí oka, to bylo teprve něco :D
      Já jsem ale byla několikrát v CooBoo, a pokaždé to bylo - nechcete něco? Třeba JůTubera? :D
      Byl to hektický měsíc, ale lepší už to nebude :)

      Vymazat
  4. Komiks Nezadaná též miluju:). Musím si jej připomenout, četla jsem ho snad před rokem. Tenkrát se do něj pustila i ségra:D. U Willa Graysona nevím..prý to není moc dobré. Já mám Davida ráda, ale u Greena se bojím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se ten Will Grayson fakt líbil. Trochu jsem se toho obávala, ale nakonec moc pěkný. Podle mého tedy :-)

      Vymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)