pondělí 17. dubna 2017

Kerstin Gier – Třetí stříbrná kniha snů | Naposledy do říše snů

 
Vzpomínám si, jak jsem si před mnoha a mnoha lety na veletrhu kupovala jistou poměrně neznámou knihu Rudá jako rubín. Tehdy jsem ještě netušila, že to bude začátek dlouhého literárního dobrodružství, které s touto autorkou podniknu. Dobrodružství, které (alespoň prozatím) skončilo tenhle týden, když jsem dočetla její poslední knihu, tentokrát Třetí stříbrnou.

Liv Silberová má starostí nad hlavu. Jsou tu tajemství, která se nikdo nesmí dozvědět (a ze všeho nejvíc se to týká oné lži, kterou nakukala Henrymu), a tajemství, kterým musí přijít na kloub (včetně tajemné blogerky Secrecy, jejíž totožnost někdo musí odhalit už jen kvůli nám, čtenářům!).

Ale vsadím se, že už ji všichni znáte. Nějaká dlouhá recenze vlastně není potřeba, stačí „Vyšla nová Kerstin Gierová…“ a než to dořeknu, běžíte si ji pořídit. Ale pro ty z vás, kteří tu zůstali, teď na více řádcích rozvinu, proč mám tyhle knihy i po tolika letech tak ráda.

Tak předně… pokud už si stejně jako já nepamatujete, o čem jsou předchozí díly, vězte, že to vůbec nevadí! Na to důležité si velmi rychle vzpomenete a ostatní vám nakonec dojde z kontextu… (A pokud ne… říkal tady někdo re-reading?) Souvisí s tím bod číslo jedna, proč ji mám ráda: je to tak jednoduché čtení. Nebudeme si nic nalhávat, Gierová rozhodně není nejobjevnější autorka století a z jejích zápletek si na zadek nikdo nesedne. Ale stejně ji pořád čteme dál, protože jde o skvělé oddechovky v tom nejlepším slova smyslu. A protože vanilková zmrzlina je občas taky fajn, mezi všemi těmi karamelovými, mangovými a šmoulími příchutěmi.

Když budu zcela objektivní, tak Třetí stříbrná kniha snů nepůsobí jako ideální vygradovaný závěr série. Spíš jako další prostřední díl, akorát že s (ne)šťastnou tečkou na konci (přece vám neřeknu, jestli to skončí (ne)šťastně!), která ale přišla trochu rychle a náhle. Ale to vlastně píšu, jen aby se neřeklo. Ve skutečnosti mi to vaření z vody nevadilo. Ano, uvítala bych další epický závěr, jaký měly Drahokamy, ale takovou druhou věc se už autorce asi znovu napsat nepodaří.

Zapomeňme tedy na všechny (pseudo) literární kvality, a řekněme si, co člověk od takové oddechovky očekává: milé čtení, nad kterým se usmějete i zasmějete? To sedí. Čtivý styl psaní a stránky, které jenom odsýpají? Taky máme. Nějakou tu záhadu, kterou neuhodnete na první pohled? Jasnačka (ahoj, Secrecy!). Já jsem víc nečekala, takže jsem poměrně spokojená. Teď jenom doufám, že Kerstin Gierová právě pracuje na další zábavné sérii!

Co vy, už máte přečtenou Třetí stříbrnou knihu snů? Protože jestli ne, tak byste si ji měli co nejdřív sehnat!

P. S.: Ano, venku je jaro a všechno kvete.

 Chtěla bych poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku!


Autor/ka: Kerstin Gier
Originální název: Silber: Das dritte Buch der Träume
Série: Stříbrná, třetí díl
Datum vydání: Německo: 2015 / CZ: 2017
CZ překlad: CooBoo, Tereza Pecáková
SK překlad: CooBoo, Silvia Ivanidesová
Počet stran: 392 v CZ, vázaná
Cena: 329,-Kč
Moje hodnocení: 75 %
Hodnocení na Goodreads:  3,85 při 4 058 hodnoceních

3 komentáře:

  1. :D Jo, všechno kvete.

    Mám ji v merku! Pamatuji si, že druho ustříbrnou jsem si snad četla před dvěma lety, když jsem konečně odevzdala bakalářku, či tak nějak to bylo. Kerstin Gier je prostě vždycyky takové čtení za odměnu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Konečně jsme se dočkali závěru této série. Tak snad si ji někdy přečtu. Krásná recenze!

    OdpovědětVymazat
  3. Ja mám trojku rozčítanú už dlhšie. Kvôli škole som ju v marci násilne musela odložiť a ešte som sa k tomu nedokopala. Prvá a druhá časť sa mi veľmi páčili, ale ani nie kvôli príbehu, skôr kvôli tým vtipným situáciám a replikám. V tomto je Kerstin úžasná. Dokáže ma rozosmiať hociktorou knihou a pevne dúfam, že sa dočkáme aj ďalších prekladov jej kníh.

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)