sobota 30. září 2017

Nina LaCour – We Are Okay | Síla slov a emocí

Ninou LaCour jsem už v minulosti měla tu čest, takže když se loni na podzim objevila krásná obálka k její připravované knize We Are Okay, navíc s doporučením Stephenie Perkinsové, stačilo jen letmé přečtení anotace a hned jsem věděla, že si to musím pořídit. Teď jsem se ke knize konečně dostala a vy se na ni můžete těšit v českém překladu (předpokládám, že příští rok).

Celý život máte pocit, kolik věcí potřebujete… a pak odjedete jenom s mobilem, peněženkou a fotkou své matky.

Marin zůstává přes Vánoce na koleji v zasněženém New Yorku, na druhé straně země od slunné Kalifornie, kde strávila celý život. Všichni odjeli za svými rodinami, jen Marin už nezbyl nikdo, za kým by se mohla vrátit, takže má před sebou měsíc o samotě, který přeruší jen návštěva její nejlepší kamarádky Mabel. Mabel, se kterou několik měsíců nemluvila, ne od té doby, co se to všechno přihodilo…


We Are Okay na první pohled zapadá do současné řady románů s osobní tragédií v minulosti, což je vlastně pravda. V jedné věci se od nich ale liší – ona „tragédie“, která je ve většině knih šokujícím odhalením, je zde spíše odrazový můstek. Pokud budete na konci čekat něco velkého, budete nejspíš zklamaní. Já osobně si ale myslím, že kouzlo knihy tkví ve výborné atmosféře, kterou se Nině LaCour podařilo vykreslit.

Ve všech knihách, které jsem od ní četla, ze mě vyloženě dýchaly emoce postav. We Are Okay je kniha o samotě a osamělosti a tyhle pocity se autorce povedlo popsat naprosto dokonale. Když to spojíte s velmi sugestivními popisy a autorčiným stylem psaní, dostanete vyloženě výborné počtení.


Není to kniha, která by se soustředila na děje, spíš na vztahy a emoce. Lítost, osamělost, smíření. Taky se mi líbilo, že se nekončí až příliš absolutně – jako by už nikdy nemělo být nic, přestože postavám vlastně nebylo ani dvacet. I na konci je znát, že některé věci nadále potřebují vyřešit, že život pokračuje i po skončení knihy.

Některé knihy se vám vlastně během četby tolik nelíbí, ale tolik s vámi otřesou v závěru, že o nich ještě dlouho přemýšlíte. Knihy Niny LaCour si spíš užijete během četby. Celkový dojem, který ve vás zanechají, záleží asi na tom, jak moc se vás dotýká popisovaná problematika. Umím si představit, že má někdo pocit, že se v knize nic moc neděje, ale mně se její slova dostala pod kůži a rozhodně nelituju, že jsem s ní strávila pár hodin.

Autor/ka: Nina LaCour
Originální název: We Are Okay
Série: není
Datum vydání: USA: 2017
CZ překlad: připravuje se
SK překlad: není
Počet stran: 236 v EN, vázaná
Moje hodnocení: 80 %
Hodnocení na Goodreads:  4,00 při 8 589 hodnoceních

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)