středa 13. září 2017

Vstávání z blogovacích mrtvých

Ahoj všichni, co tohle čtete! Sedím tu zabalená v ponču (kdy už začnou topit?), popíjím k němu horký čaj a mám nějakou dobrou náladu. Taky jsem dneska vstala a svrběly mě prsty nutkáním zase něco napsat…  Ale odkud mám vlastně začít? Tak otvírám textový editor a začínám ultra vykecávacím článkem :)).

Za poslední rok můj blog skomíral, což mi bylo mnohdy líto, ale snažila jsem se být (aspoň trochu) zodpovědná a upřednostnit školu a povinnou četbu před četbou pro radost, takže jsem se postupně ocitla v situaci, kdy jsem vlastně neměla o čem psát, protože moje čtivo sestávalo převážně z klasických děl od dávno mrtvých autorů. No, pokud se se mnou kamarádíte na Goodreads, asi máte představu… A něco mi říkalo, že na recenze středověké milostné poezie není na internetu příliš velká poptávka.

Nicméně nakonec se to všechno vyplatilo, protože se od pondělí pyšním titulem bakalářka z bohemistiky a translatologie. Ale hlavně, hlavně! UŽ NIKDY NEMUSÍM STUDOVAT LITERATURU! Můžu si číst to, co budu chtít , ne co bude požadovat osmdesátistránkový seznam literatury (#užnikdynestudujliteraturu)… A to zase znamená, že se zase můžu vrátit k blogování a doufám, že mě ještě někdo budete číst :).

A co plánuju v nejbližší době?
  • od října sice nastupuju do magistra – budu pokračovat v překladu (bez tlumočení) a češtině (jazyk bez literatury) –, ale i přesto (možná bláhově) doufám, že teď už bude víc času na čtení
  • od prosince mám nový mobil, který mi dovolil užívat Instagram – sledujte mě TU :))
  • právě teď mám na stole Šest vran od Leigh Bardugo, takže brzo můžete čekat recenzi
  • konečně se chci ponořit do své kupičky (no dobře, je to spíš kupka… kupa… KOPEC) knih, které se mi sešly doma, třeba: Tíha vesmíru, The Pearl Thief, My ostatní tu prostě žijem, Horečka nad ránem, Kvítek karmínový a bílý, Únava materiálu, We Are Okay, Clockwork Prince a další…
  •  a kromě recenzí budou i nějaké „mluvící“, zamýšlející se články
  • a na závěr slavnostně přísahám, že si nebudu kupovat knihy, dokud nepřečtu aspoň půlku těch, které na mě smutně koukají z polic (což je, pokud dobře počítám, 28 – ta polovina, uf)

Zkrátka a dobře, vstávám z blogovacích mrtvých.
Doufám, že mi to vydrží. Čtení zdar!

17 komentářů:

  1. Asi nemám úplně právo tě vítat mezi živými blogery, ale vítej! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uuuu, komentář ze záhrobí. Jaké to tam je, fajn? :D

      Vymazat
  2. Jé, tenhle článek mi udělal takovou radost. Zrovna když můj blog umírá, tvůj se probouzí k životu, to je pěkné. :)
    Vítej zpátky, těším se na další příspěvky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už nikdy nebudeš studovat literaturu jo? :D

    Ale gratuluji a přeji samé krásné dny! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne jako obor :) Budu mít asi ještě předměty na translatologii, které literaturu budou zahrnovat, ale to je fajn, ty předměty mě docela baví. Zato studium literatury na bohemistice, jako celku, je v konečném důsledku dost příšerný - ne kvůli těm hodinám, ale kvůli tomu, co musíš udělat sama okolo. Asi se k tomu ještě vrátím v nějakém článku... A děkuju! :)

      Vymazat
  4. Vítej zpátky.. :) Gratuluji k magisterskému studiu a hlavně k titulu, já si na něj budu muset ještě počkat, jelikož v našem oboru nemáme bakaláře, ale jen magistra, takže sice nastupuji do třeťáku, ale to je tak všechno... :D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Na druhou stranu nebudeš mít státnice a nebudeš muset řešit příjmačky, za to bych ten titul klidně vyměnila :D

      Vymazat
  5. Gratulujem k titulu a už sa teším na ďalšie články.:) Inak, dúfam, že sa ti Six of Crows bude páčiť, podľa mňa je to úplne skvelá dilógia.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Kniha skvělá, ale české vydání se moc nepovedlo. Závidím vám, že do slovenštiny ho překládá Luu :D

      Vymazat
  6. We Are Okay je skvělý, určitě si to přečti! A jinak hodně štěstí do nového začátku, jak ve škole tak na blogu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mám to v plánu :) Není to první kniha, kterou budu od autorky číst... Píše hezky. Jestli jsi četla jen We Are Okay, tak doporučuju Everything Leads to You :)
      A díky :))

      Vymazat
  7. Sice Tě neznám, ale vítej zase v živém světě! :D:-).

    Těším se na články, protože knižní recenze jsou od Tebe moc pěkné, co jsem zatím četla:-).

    OdpovědětVymazat

Komentáře mě vždycky potěší, a snažím se dopovídat na všechny. Ale prosím, pokud použijete profil Anonymní, aspoň se na konci podepiště. Hodně Anonymních je pro mě matoucí :)